Ve Valencii tým Moto FGR poprvé testoval s Jasperem Iwemou

Ve Valencii tým Moto FGR poprvé testoval s Jasperem Iwemou

Skupina z Ústí nad Orlicí tento týden poprvé vyjela na dráhu a svůj prototyp podrobila sérii náročných zkoušek, i když zatím jen s produkčním motorem Hondy.

Holandský jezdec české stáje Jasper Iwema měl první možnost si vyzkoušet svůj nový motocykl FGR250GP až během úvodního oficiálního testu ve Valencii. Dříve to totiž nebylo možné kvůli tomu, že motor Honda a další různé komponenty dodali jen týden před IRTA testy.

Podle Moto FGR jsou tyto zkoušky pracovní a slouží především k tomu, aby se vyzkoušely všechny funkce motocyklu a jejich bezproblémový chod. Určitě to ale není moment, kde by se snažili zajíždět ty nejrychlejší časy. Kitový motor Hondy tým dostane až před posledním testem v Jerezu a to vlastně bude jejich první možnost získat jasnější představu o tom, kde jsou ve srovnání s konkurencí.

Vzhledem k tomu, že na tým FGR čeká ještě další třídenní test v Jerezu, nebylo jejich cílem jezdit maxima na kolo a tím riskovat pád a poškození motocyklu. Samozřejmě každý tým měřil výkony svých jezdců a v případě Jaspera Iwemy byl nejlepší čas prvního dne 1´49,2s (21 kol), druhý den bylo zlepšení na 1´46,9s (45 kol) a třetí, závěrečný den testu 1´45,7s (49  kol). Celkem najel Jasper Iwema 460 kilometrů.

Podle informací týmu, ještě před testem prodělal jejich trubkový rám několik úprav, které se ukázaly jako správné. Tím pádem vůbec nemuseli přistoupit k výměně za nový se silnějšími trubkami. Také s odpružením Öhlins panuje po testu spokojenost, protože tato značka představuje pro český tým novou zkušenost.

„Začátek práce na motocyklu se mi moc líbí,“ uvedl po testu Jasper Iwema. „První den testu jsem měl nepříjemný pád, který nás trochu zbrzdil, ale tým zabral a motocykl se začíná zlepšovat s každým výjezdem na trať, což je vidět na postupném zlepšování časů. Musíme ještě zapracovat na dalších věcech, jako na elektronice nebo rychlořazení a doufám, že už příště uděláme další pokrok“.

Manažer týmu Josef Kubíček k misi ve Valencii poznamenal: „Jsou to absolutně první testy úplně syrové motorky. Pan Petráček jako spolukonstruktér a šéftechnik Igor Králík, pracují úplně fantasticky a opravdu věříme, že motocykl FGR posuneme vpřed.“

„Máme také super pokroky v brzdném účinku a stabilitě motorky. Rozhodně jsme rádi, že motocykl funguje jako celek, byť zatím máme o pět koní méně ve srovnání s kitovou verzí,“ dodal Kubíček závěrem.

Doporučujeme

Články odjinud