Věděl jsem, že nebude rychlejší, říká Stoner

Loni bylo otázkou číslo jedna, jak si Rossi poradí v sedle Ducati, která do té doby viditelně poslouchala pouze Casey Stonera. Po skončení letošní sezony je jasné, že s ní dokázal vítězit pouze Australan.
Věděl jsem, že nebude rychlejší, říká Stoner

Dnes šestadvacetiletého jezdce tovární Hondy, ale zkušenost u Ducati stála hodně sil. V roce 2009 dokonce musel na nějakou dobu přerušit sezonu, aby se dal dohromady a mohl pokračovat dál. Přestup k Hondě znamenal pro Stonera obrovskou změnu k lepšímu a letošní ročník absolutně ovládl, když si na své konto připsal deset vítězství a celkem šestnáct umístění na stupních vítězů.

Stoner se nechal slyšet, že v závěru sezony 2010 čelil kritice ze strany Rossiho, který řekl, že potenciál Desmosedici nelze přesně ohodnotit, protože Stoner už do toho nedává všechno. Také Jeremy Burgess měl říct, že by problémy Ducati vyřešil v osmdesáti sekundách, takže Stonerova letošní nadvláda a naopak problémy Rossiho, dávají Australanovi jisté zadostiučinění.

V rozhovoru s britským Motorcycle News Casey Stoner mimo jiné uvedl: „Celá ta záležitost, že Valentino mluvil o tom, že do toho nedávám všechno, není nic nového. V jisté fázi byla Ducati vždy nejlepší motorkou na roštu, já měl nejlepší pneumatiky a podobné věci. Tyto řeči mě pronásledovaly po celou dobu u Ducati až do chvíle, kdy Valentino sám nasedl na tuto motorku a neukázal nic jiného než to, co se stalo, když na tuto motorku přestoupil Melandri a Nicky.“

„Věděl jsem, že jakmile tento motocykl dostane, nebude rychlejší než já. Byl jsem si tím stoprocentně jistý,“ pokračoval Australan. „ Ze začátku sezony si stěžoval na zraněné rameno, ale přitom s tímto zraněním získal svůj nejlepší výsledek. Jakmile bylo zranění pryč, zhoršil se. Výmluvy pokračovaly až do konce sezony, kdy už museli připustit, že nevědí, jakým směrem se mají vydat.“

„Důvod, proč zisk titulu chutná tak sladce má co dělat s Valentinovou a Jerryho kritikou, že nedokážeme vyvíjet motocykl a nevíme si rady. Oni sami jsou zjevně desetkrát zmatenější než jsme byli my, co se týče volby směru, kterým se vydat. Chtěli to či ono a o co žádali, to také dostali. Nic z toho ale nefungovalo a nic tím nezlepšili. Nejsou na tom o nic lépe než byli na začátku sezony do momentu, kdy přemýšlíte, jakým směrem se vydat.“

„My přinejmenším věděli jaký směr máme zvolit, ale neměli k tomu potřebné finance, abychom to dostali. Ty oni v této chvíli mají, ale přesto se správným směrem zatím nevydali,“ řekl závěrem Casey Stoner.

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00