Věděl jsem, že nebude rychlejší, říká Stoner

Loni bylo otázkou číslo jedna, jak si Rossi poradí v sedle Ducati, která do té doby viditelně poslouchala pouze Casey Stonera. Po skončení letošní sezony je jasné, že s ní dokázal vítězit pouze Australan.
Věděl jsem, že nebude rychlejší, říká Stoner

Dnes šestadvacetiletého jezdce tovární Hondy, ale zkušenost u Ducati stála hodně sil. V roce 2009 dokonce musel na nějakou dobu přerušit sezonu, aby se dal dohromady a mohl pokračovat dál. Přestup k Hondě znamenal pro Stonera obrovskou změnu k lepšímu a letošní ročník absolutně ovládl, když si na své konto připsal deset vítězství a celkem šestnáct umístění na stupních vítězů.

Stoner se nechal slyšet, že v závěru sezony 2010 čelil kritice ze strany Rossiho, který řekl, že potenciál Desmosedici nelze přesně ohodnotit, protože Stoner už do toho nedává všechno. Také Jeremy Burgess měl říct, že by problémy Ducati vyřešil v osmdesáti sekundách, takže Stonerova letošní nadvláda a naopak problémy Rossiho, dávají Australanovi jisté zadostiučinění.

V rozhovoru s britským Motorcycle News Casey Stoner mimo jiné uvedl: „Celá ta záležitost, že Valentino mluvil o tom, že do toho nedávám všechno, není nic nového. V jisté fázi byla Ducati vždy nejlepší motorkou na roštu, já měl nejlepší pneumatiky a podobné věci. Tyto řeči mě pronásledovaly po celou dobu u Ducati až do chvíle, kdy Valentino sám nasedl na tuto motorku a neukázal nic jiného než to, co se stalo, když na tuto motorku přestoupil Melandri a Nicky.“

„Věděl jsem, že jakmile tento motocykl dostane, nebude rychlejší než já. Byl jsem si tím stoprocentně jistý,“ pokračoval Australan. „ Ze začátku sezony si stěžoval na zraněné rameno, ale přitom s tímto zraněním získal svůj nejlepší výsledek. Jakmile bylo zranění pryč, zhoršil se. Výmluvy pokračovaly až do konce sezony, kdy už museli připustit, že nevědí, jakým směrem se mají vydat.“

„Důvod, proč zisk titulu chutná tak sladce má co dělat s Valentinovou a Jerryho kritikou, že nedokážeme vyvíjet motocykl a nevíme si rady. Oni sami jsou zjevně desetkrát zmatenější než jsme byli my, co se týče volby směru, kterým se vydat. Chtěli to či ono a o co žádali, to také dostali. Nic z toho ale nefungovalo a nic tím nezlepšili. Nejsou na tom o nic lépe než byli na začátku sezony do momentu, kdy přemýšlíte, jakým směrem se vydat.“

„My přinejmenším věděli jaký směr máme zvolit, ale neměli k tomu potřebné finance, abychom to dostali. Ty oni v této chvíli mají, ale přesto se správným směrem zatím nevydali,“ řekl závěrem Casey Stoner.

14:12 | Dovi upadl z vedení: odkaz
11:56 | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
11:55 | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz
11:54 | Kvůli tomuto zkrácení dráhy přišel di Giannatonio o vítezství: odkaz
19. května | Crutchlow musel po svém kvalifikačním pádu na vyšetření do nemocnice. odkaz

Harmonogram

GP Francie, Le Mans
Pátek 18. května
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 19. května
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 20. května    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00