Velký zájem soukromých týmů o balíčky od Hondy a Yamahy

Do konce června by měly být známy informace, které soukromé týmy budou v roce 2014 využívat materiál od Hondy a Yamahy.
Velký zájem soukromých týmů o balíčky od Hondy a Yamahy

Honda nabízí kompletní motocykl a to za cenu kolem 1 milionu eur. Tento motocykl nebude mít bezztrátovou převodovku ani pneumatické ventily. Brzdy budou značky Nissin a odpružení Showa.

Yamaha má v nabídce pouze leasing na motorový balíček. Náklady na leasing pro jednoho jezdce a sezonu vyjde na 800 000,- eur. K tomu si bude muset tým sám zajistit podvozek. Nejspíše by se jednalo o výrobce FTR, Kalex a Suter.

K tomuto se vyjádřil také konstruktér Alex Baumgärtel ze společnosti Kalex: „Je to celkem dost pozdě, protože jsme na tom nezačali dělat a máme velice málo informací přímo od Yamahy.“

Majitel týmu Power Electronics, Jorge Aspar Martinez inklinuje sspíše k Hondě, ale také vyčkává, jak se zachová Aprilie. „Yamaha není pro nás rozumné řešení, protože nevíme, jaké by byly náklady na podvozky, a zda by byly dostatečně konkurenceschopné,“ dodává Martinez.

Manažer týmu MarcVDS, Michael Bartholemy zvažuje mezi dvěma variantami. První variantou je motocykl Honda a druhou spojení Kalex Yamaha, tak jak u lídra šampionátu Moto2 Scotta Reddinga. „Během deseti dnů se rozhodneme, kterou cestou se vydáme. S firmou Kalex úspěšně spolupracujeme ve třídě Moto3 (Loi) i Moto2 (Redding, Kalio)“

Pro tým MarcVDS by to bylo velice atraktivní řešení. Motory Yamaha mají být po technické stránce srovnatelné s motory, které používá jejich satelitní tým Tech3.

Dokonce i španělský tým Blusenss Avintia (nyní jezdící s motocyklem FTW Kawasaki s piloty Barberou a Aoyamou) již požádal o výrobu závodních strojů Honda.

Můžeme tedy odhadovat, že pět jezdců, kteří budou jezdit v týmech Power Electronics, MarcVDS a Blusens přejdou k Hondě.

MarcVDS a další dva týmy požadují od Yamahy, aby utajila jejich názvy. Podle našeho odhadu by se mohlo jednat o týmy Cardion AB Racing (Karel Abraham) a Paul Bird Motorsport (Yonny Hernandez a Michael Laverty). Konkrétně PBM by mohlo profitovat na podvozku, který má v letošním roce Laverty, a který by tak mohl být použit i pro motory Yamaha YZR-M1.

Zdroj: speedweek.de

15:01 | Pedrosa dostal svolení od lékařů, že může v Austinu jet.
9:41 | Fabio Quartararo dnes slaví 19 let.
8. dubna | Crutchlow zvítězil v Argentině a nyní vede šampionát. Je to poprvé od roku 1979, kdy Brit vede šampionát královské… odkaz
8. dubna | Márquez předjížděl Rossiho, došlo ke srážce, Rossi poté upadl a Márquez dostal penalizaci 30 vteřin. odkaz
8. dubna | Márquez se šel Rossimu po incidentu omluvit, ale neuspěl... odkaz

Harmonogram

GP Amerik, Austin
Pátek 20. dubna
Moto3 1. trénink   16:00–16:40
MotoGP 1. trénink   16:55–17:40
Moto2 1. trénink   17:55–18:40
Moto3 2. trénink   20:10–20:50
MotoGP 2. trénink   21:05–21:50
Moto2 2. trénink   22:05–22:50
Sobota 21. dubna
Moto3 3. trénink   16:00–16:40
MotoGP 3. trénink   16:55–17:40
Moto2 3. trénink   17:55–18:40
Moto3 kvalifikace   19:35–20:15
MotoGP 4. trénink   20:30–21:00
MotoGP 1. kvalifikace   21:10–21:25
MotoGP 2. kvalifikace   21:35–21:50
Moto2 kvalifikace   22:05–22:50
Neděle 22. dubna    
Moto3 warm up   15:40–16:00
Moto2 warm up   16:10–16:30
MotoGP warm up   16:40–17:00
Moto3 závod   18:00
Moto2 závod   19:20
MotoGP závod   21:00