Velký zájem soukromých týmů o balíčky od Hondy a Yamahy

Do konce června by měly být známy informace, které soukromé týmy budou v roce 2014 využívat materiál od Hondy a Yamahy.
Velký zájem soukromých týmů o balíčky od Hondy a Yamahy

Honda nabízí kompletní motocykl a to za cenu kolem 1 milionu eur. Tento motocykl nebude mít bezztrátovou převodovku ani pneumatické ventily. Brzdy budou značky Nissin a odpružení Showa.

Yamaha má v nabídce pouze leasing na motorový balíček. Náklady na leasing pro jednoho jezdce a sezonu vyjde na 800 000,- eur. K tomu si bude muset tým sám zajistit podvozek. Nejspíše by se jednalo o výrobce FTR, Kalex a Suter.

K tomuto se vyjádřil také konstruktér Alex Baumgärtel ze společnosti Kalex: „Je to celkem dost pozdě, protože jsme na tom nezačali dělat a máme velice málo informací přímo od Yamahy.“

Majitel týmu Power Electronics, Jorge Aspar Martinez inklinuje sspíše k Hondě, ale také vyčkává, jak se zachová Aprilie. „Yamaha není pro nás rozumné řešení, protože nevíme, jaké by byly náklady na podvozky, a zda by byly dostatečně konkurenceschopné,“ dodává Martinez.

Manažer týmu MarcVDS, Michael Bartholemy zvažuje mezi dvěma variantami. První variantou je motocykl Honda a druhou spojení Kalex Yamaha, tak jak u lídra šampionátu Moto2 Scotta Reddinga. „Během deseti dnů se rozhodneme, kterou cestou se vydáme. S firmou Kalex úspěšně spolupracujeme ve třídě Moto3 (Loi) i Moto2 (Redding, Kalio)“

Pro tým MarcVDS by to bylo velice atraktivní řešení. Motory Yamaha mají být po technické stránce srovnatelné s motory, které používá jejich satelitní tým Tech3.

Dokonce i španělský tým Blusenss Avintia (nyní jezdící s motocyklem FTW Kawasaki s piloty Barberou a Aoyamou) již požádal o výrobu závodních strojů Honda.

Můžeme tedy odhadovat, že pět jezdců, kteří budou jezdit v týmech Power Electronics, MarcVDS a Blusens přejdou k Hondě.

MarcVDS a další dva týmy požadují od Yamahy, aby utajila jejich názvy. Podle našeho odhadu by se mohlo jednat o týmy Cardion AB Racing (Karel Abraham) a Paul Bird Motorsport (Yonny Hernandez a Michael Laverty). Konkrétně PBM by mohlo profitovat na podvozku, který má v letošním roce Laverty, a který by tak mohl být použit i pro motory Yamaha YZR-M1.

Zdroj: speedweek.de

22. června | Folger testoval motocykl Moto2 na okruhu v Aragonii. odkaz
17. června | Mnozí jezdci si po dnešním závodě připomínali Andrease Pereze, který před týdnem na katalánském okruhu zahynul běhe… odkaz
17. června | Quartararo se raduje z první výhry: odkaz
16. června | Just a photo of 5ft 2in tall @26_DaniPedrosa stood next to @paugasol who is a whopping 7ft tall. Thank you that'll… odkaz
16. června | Vicente Perez byl po kvalifikační nehodě převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz

Harmonogram

GP Nizozemska, Assen
Pátek 29. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 30. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 1. července    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00