Velký zájem soukromých týmů o balíčky od Hondy a Yamahy

Do konce června by měly být známy informace, které soukromé týmy budou v roce 2014 využívat materiál od Hondy a Yamahy.
Velký zájem soukromých týmů o balíčky od Hondy a Yamahy

Honda nabízí kompletní motocykl a to za cenu kolem 1 milionu eur. Tento motocykl nebude mít bezztrátovou převodovku ani pneumatické ventily. Brzdy budou značky Nissin a odpružení Showa.

Yamaha má v nabídce pouze leasing na motorový balíček. Náklady na leasing pro jednoho jezdce a sezonu vyjde na 800 000,- eur. K tomu si bude muset tým sám zajistit podvozek. Nejspíše by se jednalo o výrobce FTR, Kalex a Suter.

K tomuto se vyjádřil také konstruktér Alex Baumgärtel ze společnosti Kalex: „Je to celkem dost pozdě, protože jsme na tom nezačali dělat a máme velice málo informací přímo od Yamahy.“

Majitel týmu Power Electronics, Jorge Aspar Martinez inklinuje sspíše k Hondě, ale také vyčkává, jak se zachová Aprilie. „Yamaha není pro nás rozumné řešení, protože nevíme, jaké by byly náklady na podvozky, a zda by byly dostatečně konkurenceschopné,“ dodává Martinez.

Manažer týmu MarcVDS, Michael Bartholemy zvažuje mezi dvěma variantami. První variantou je motocykl Honda a druhou spojení Kalex Yamaha, tak jak u lídra šampionátu Moto2 Scotta Reddinga. „Během deseti dnů se rozhodneme, kterou cestou se vydáme. S firmou Kalex úspěšně spolupracujeme ve třídě Moto3 (Loi) i Moto2 (Redding, Kalio)“

Pro tým MarcVDS by to bylo velice atraktivní řešení. Motory Yamaha mají být po technické stránce srovnatelné s motory, které používá jejich satelitní tým Tech3.

Dokonce i španělský tým Blusenss Avintia (nyní jezdící s motocyklem FTW Kawasaki s piloty Barberou a Aoyamou) již požádal o výrobu závodních strojů Honda.

Můžeme tedy odhadovat, že pět jezdců, kteří budou jezdit v týmech Power Electronics, MarcVDS a Blusens přejdou k Hondě.

MarcVDS a další dva týmy požadují od Yamahy, aby utajila jejich názvy. Podle našeho odhadu by se mohlo jednat o týmy Cardion AB Racing (Karel Abraham) a Paul Bird Motorsport (Yonny Hernandez a Michael Laverty). Konkrétně PBM by mohlo profitovat na podvozku, který má v letošním roce Laverty, a který by tak mohl být použit i pro motory Yamaha YZR-M1.

Zdroj: speedweek.de

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 25. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 26. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30