Velký zájem soukromých týmů o balíčky od Hondy a Yamahy

Red Devil F1  |  13. 06. 2013 11:29

nový EVO3 od Aprilie asi až v září..tak to mi pak možná změna u Abrahámů přijde o něco logičtější

Letos končí tříletá smlouva Dorny s Bridgestone. Smlouva sice bude opět prodloužena, ale už ne na konečný počet 24 jezdců, jak tomu bylo dosud. Mluví se o 26 až dokonce o 30 jezdcích! Toto nabízí řešení, jak pohodlně dostat Suzuki do start. pole. Původní záměr, odkoupit od CR týmů místa nevyšel. Suzuki nabízela kolem 1.6 mil., kdežto týmy Ioda,PBM a Forward požadovaly kolem 5 mil. E. Vcelku pochopitelně se tyto CR týmy nechtějí vzdát svých míst na roštu, která mají smluvně zajištěna Dornou i v r.2014. Navíc, Dorna dotuje každoročně týmy tř. Moto GP 30 mil., takže tým se dvěmajezdci obdrží kolem 2.5 mil.E. A protože Corti, Laverty, Petrucci a Pešek jezdí nejen zadarmo, ale naopak ještě musejí do svých týmů nějaké /nemalé/ peníze přinést, tak se dá při hodně úsporném používání závodního materiálu /jeden jezdec cca 600 tis./mluvit o docela dobrém byznysu pro tyto CR týmy.Dorna ovšem plánuje, že od sez.15 přestane tímto příspěvkem dotovat poslední 4 jezdce / a jejich týmy /, což by v praxi mohlo znamenat, že týmy PBM, Ioda nebo Forward mohly zapomenout na dotaci cca 1.25 mil. na každého svého jezdce! Co je ovšem zajímavé a nepříliš známé je to, že týmy, které si zakoupí "production racer" od Hondy, resp.motor od Yamahy na příští rok, budou brány jako CR týmy se všemi výhodami, tzn. 12 místo pěti motorů a nádrže na 24 litrů oproti dvaceti. Ale zpět k Suzuki. Pokud se před příští sezónou nezmění pravidla pro tř. MotoGP, mohla by tato značka obrovsky profitovat. Doposud platí pravidlo pro tov. týmy o nasazení pouze pěti motorů v sezóně, zatímco nově příchozí tov. týmy mohou použít 9 motorů. Je otázkou, jak bude Suzuki po svém odchodu v r. 2011 posuzována při svém návratu, jestli bude považována za tým ve své premiérové sezóně. Uvidíme. První ostrý test má Suzuki absolvovat v pozávodních testech v Barceloně, v sedle s Nobuatsu Aokim a zatím blíže neurčeným evropským jezdcem.

a pak že počet jezdců je konečný,

a co lucio a druhý jezdec?

Lucio se nedávno vyjádřil, že by rád druhého jezdce.

Red Devil F1  |  12. 06. 2013 08:44

O tom samém mluvil i Karel Abrahám starší

to vím, ale kam ho nacpe, když rošt je "plný"?

moc bych mu to přál, působí tak nejskromnějc a nejsympatičtějc ze všech principálů

-Ligier-  |  12. 06. 2013 16:01

Hele nechceš přispívat teď sem? Tvé zasvěcené komenty jsou pohlazení na duši! No jsem zvědav, jak to dopadne... legrační, před pár lety to vypadalo na to, že MOTO GP zajde na úbytě a Super Bike bude nomero uno a teď se karta obrací....

Red Devil F1  |  11. 06. 2013 22:53

Takže nám zbyly dva týmy a to Forward racing a Ioda Came a o těch se nemluví, poněvadž ty zase nejspíš jednají se Suzuki kolik by káplo....
Jinak to jsem zvědavej, jestli pro Ab by nebylo lepší zůstat u Aprilie, kort když je už odladěná a maj nějaké data.

Jednou z výhod Aprilie je to, že po dvou sezónách motocykl kompletně zůstává týmu, kdežto ostatní značky musejí týmy po konci sezóny vracet výrobci. Vvvstává ovšem otázka, jak velké a jestli vůbec je "terno", získat 2 roky starý stroj do vlastnictví...?:-S Nemají to ti majitelé a manažeři týmů vůbec lehké.

odstraneno viktorb  |  11. 06. 2013 20:33

Tak se děti podívejte co to stojí , máme tam dva jezdce a teď můžete řvát. Po výplatě jdu taky do toho

odstraneno jannyk F1  |  11. 06. 2013 21:51

když už do toho jdeš, vem mi taky jednu ladičku, určitě je dostaneš v akci 1+1 zdarma a nespěchej, klidně počkám po Tvé výplatě

Shane.Mc  |  11. 06. 2013 22:36

Třeba budou nějaký posezónní slevy



Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:


9:25 | Dnešní podium MotoGP: odkaz
9:24 | Márquez vítězí podesáté v letošním roce. Pouze v Austinu závod nedokončil, jinak byl vždy první nebo druhý. odkaz
9:23 | Márquezovo dnešní vítězství je jeho čtvrtým v řadě za sebou. Před tím zvítězil v Misanu, Aragonii a v Thajsku. odkaz
9:22 | Márquezův motocykl po průjezdu cílem přestal jet. Márquezovi tedy musel pomoci Syahrin. odkaz
9:19 | Dovi slaví své sté podium kariéry. odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 18. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:35
MotoGP 1. trénink   03:50–04:35
Moto3 2. trénink   06:15–06:55
Moto2 2. trénink   07:10–07:50
MotoGP 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 19. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:35
MotoGP 3. trénink   03:50–04:35
Moto3 1. kvalifikace   05:35–05:50
Moto3 2. kvalifikace   06:00–06:15
Moto2 1. kvalifikace   06:30–06:45
Moto2 2. kvalifikace   06:55–07:10
MotoGP 4. trénink   07:25–07:55
MotoGP 1. kvalifikace   08:05–08:20
MotoGP 2. kvalifikace   08:30–08:45
Neděle 20. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   05:00
Moto2 závod   06:20
MotoGP závod   08:00