Velmi dobrý začátek pro oba jezdce továrních GP10

U Ducati můžou být po pátku spokojeni, Casey Stoner zajel druhý čas a jeho týmový kolega Nicky Hayden byl třetí. Na první den to dle vyjádření obou jezdců nebylo špatné, ale prostor pro zlepšení tam samozřejmě je.

Technikům Ducati se podařilo adoptovat GP10 na klikatou a pomalou dráhu Sachsenringu, protože jak jinak si můžeme vysvětlit dva velmi dobré časy, které jezdci výrobce z Boloně zajeli už během prvního dne tréninku na Velkou cenu Německa. Oba rychlé časy zajel Casey Stoner a Nicky Hayden až při svém posledním výjezdu na dráhu.

Casey Stoner zajel těsně za sebou tři kola pod minutu a třiadvacet sekund, ale pokaždé ztratil v posledním sektoru, což je místo, kde se bude zítra snažit zlepšit.

„Celkově jsem se po většinu tréninku cítil na motorce dobře, ale potřebujeme ještě udělat několik zlepšení,“ řekl po prvním volném tréninku Casey Stoner. „Jako vždy to vypadá, že máme jednu část motocyklu, která funguje velmi dobře na začátku, ale potom, co se pokusíme zlepšit v ostatních oblastech, tak uděláme s dobré části horší a bojujeme pak ohledně kompromisu.“

„Dnes jsme také vyzkoušeli obě sady pneumatik, tvrdší i měkčí směs a náš nejlepší čas jsme zajeli na tvrdší volbě, ale bez toho, abychom zjistili, co bude pro závod vhodnější,“ pokračoval Australan. „Měkká přední fungovala dobře, ale pak jsme měli nějaké problémy, když jsme ji vyměnili za tvrdší, zvlášť dole pod kopcem, takže to je další oblast, kde se potřebujeme zlepšit.“

„Celkově, jak už jsem řekl jsme s motocyklem spokojeni, funguje dobře, ale čeká nás ještě nějaká práce, kterou musíme zvládnout, pokud se chceme dostat tam, kde chceme být,“ řekl závěrem Casey Stoner, který během prvního tréninku velmi zdatně konkuroval Danimu Pedrosovi.

Posádce Američana Haydena se zase podařilo transformovat nejlepší vlastnosti jeho dvou motocyklů do jednoho a s ním pak při posledním výjezdu zajel perfektní čas 1´22,983 sekundy a obsadil třetí místo.

„Celkem vzato to pro nás nebyl zase tak špatný první den. Bylo skutečně velmi důležité tady dneska získat maximum informací, vyzkoušet všechny pneumatiky a několik různých nastavení, protože to zítra vypadá na déšť,“ začal svůj komentář k prvnímu tréninku Nicky Hayden. „Hned na začátku byly problémy a vůbec to nebylo dobré, ale pak jsem vyměnil motorku a ihned se cítil mnohem lépe.“

„Vlastně, jedna motorka byla lepší vpředu a ta druhá zase vzadu, takže to bylo o tom, získat ten správný kompromis. Na dráze je několik sekcí, kde jsem docela rychlý, ale také několik sekcí, kde ztrácím hodně času a tady se počítá každá desetina. Myslím tím, že na hodně okruzích hledáte desetiny, ale tady doslova půl desetiny může znamenat velký rozdíl,“ řekl závěrem Nicky Hayden.

22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
22. října | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
22. října | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00