Vermeulen je pro omezení vlivu elektroniky v MotoGP

Éra 990ccm motocyklů nabízela různé styly jízdy a vyrovnané závody.
Chris Vermeulen z továrního týmu Suzuki MotoGP je dalším jezdcem, který by rád viděl menší vliv elektroniky na motocyklových speciálech královské kubatury. Přidal se tak na stranu Valentina Rossiho, který už nějakou dobu hovoří o stále větším vlivu elektroniky, díky níž se postupně vytrácí jezdecký projev samotného závodníka.

Šestadvacetiletý Australan v krátkém rozhovoru pro Motorcycle News uvedl: „Moc rád bych viděl omezení vlivu elektroniky, protože bych opravdu rád jezdil na motocyklu a závodil na hřišti, které je stejné pro všechny.“

Vermeulen věří, že atraktivnost závodů královské kubatury by dostala ten správný náboj návratem zpět k původnímu obsahu motocyklů 990ccm. V této třídě byla možnost použití široké škály jízdních stylů, které v celkovém efektu znamenaly pro toho, či onoho jezdce jeho výhodu nad ostatními.

Přechodem na 800cm motocykly byl individuální styl jednotlivých jezdců potlačen. Jezdci se museli přizpůsobit řídící elektronice motocyklu a proto také dnešní styl jízdy je u všech zhruba stejný. Záleží jen na tom, jak je kdo v tomto směru schopen se přizpůsobit.

„Skutečně myslím na návrat k větší kubatuře,“ uvedl Vermeulen a pokračoval: „U 990ccm byly různé styly jízdy. V současnosti je u 800ccm kubatury jen jeden styl, udržet rychlost v zatáčkách a to je vše. S 990ccm motocykly mohli někteří chlapi zatáčkou jen projet, někteří do ní najeli rychle, projet skrz ní smykem a odjet pryč. Někteří tak byli rychlí na začátku závodu a někteří ne a to je právě to, čeho potřebují dosáhnout.“
11:25 | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00