Vermeulen je pro omezení vlivu elektroniky v MotoGP

Éra 990ccm motocyklů nabízela různé styly jízdy a vyrovnané závody.
Chris Vermeulen z továrního týmu Suzuki MotoGP je dalším jezdcem, který by rád viděl menší vliv elektroniky na motocyklových speciálech královské kubatury. Přidal se tak na stranu Valentina Rossiho, který už nějakou dobu hovoří o stále větším vlivu elektroniky, díky níž se postupně vytrácí jezdecký projev samotného závodníka.

Šestadvacetiletý Australan v krátkém rozhovoru pro Motorcycle News uvedl: „Moc rád bych viděl omezení vlivu elektroniky, protože bych opravdu rád jezdil na motocyklu a závodil na hřišti, které je stejné pro všechny.“

Vermeulen věří, že atraktivnost závodů královské kubatury by dostala ten správný náboj návratem zpět k původnímu obsahu motocyklů 990ccm. V této třídě byla možnost použití široké škály jízdních stylů, které v celkovém efektu znamenaly pro toho, či onoho jezdce jeho výhodu nad ostatními.

Přechodem na 800cm motocykly byl individuální styl jednotlivých jezdců potlačen. Jezdci se museli přizpůsobit řídící elektronice motocyklu a proto také dnešní styl jízdy je u všech zhruba stejný. Záleží jen na tom, jak je kdo v tomto směru schopen se přizpůsobit.

„Skutečně myslím na návrat k větší kubatuře,“ uvedl Vermeulen a pokračoval: „U 990ccm byly různé styly jízdy. V současnosti je u 800ccm kubatury jen jeden styl, udržet rychlost v zatáčkách a to je vše. S 990ccm motocykly mohli někteří chlapi zatáčkou jen projet, někteří do ní najeli rychle, projet skrz ní smykem a odjet pryč. Někteří tak byli rychlí na začátku závodu a někteří ne a to je právě to, čeho potřebují dosáhnout.“
10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz