Vermeulen: Suzuki chce vyhrávat

Australan trávil dovolenou se svými veterány a na pláži.
Chris Vermeulen z tovární Suzuki je velmi spokojen jakým způsobem se jejich motocykl GSV-R uvedl v prvním předsezonním testu v Sepangu, ale zůstává nohama na zemi a trvá na tom, že jich ještě čeká hodně práce, aby přepracovaný stroj byl plně konkurenceschopný v závodech Grand Prix.

Po loňské obtížné sezoně pro Chrise Vermeulena stejně jak jeho týmového kolegu Lorise Capirossiho a vůbec celý tým Suzuki je každopádně pozitivní výsledek obou jejich jezdců v Sepangu povzbuzením a motivací v přípravě na první závod v Kataru.

Australan se po celé tři dny v Malajsii pohyboval mezi prvními šesti a Loris Capirossi byl dokonce první den nejrychlejší ze všech sedmnácti regulérních jezdců královské kubatury.

Vzhledem k minulému roku tak japonský výrobce velmi razantně zapracoval na technických parametrech jejich motocyklu, což velmi pozitivně hodnotil v rozhovoru pro motogp.com Chris Vermeulen, když řekl: „V Sepangu jsme měli velmi dobrý test díky továrně Suzuki, protože tvrdě pracovali, když jsme byli dva měsíce pryč. Dodali spoustu nových dílů. Silnou stránkou našeho motocyklu je stále nájezd do zatáček, podvozek pracuje dobře a stejně tak pokročili s elektronikou motocyklu. Myslím si, že oblastí na které ještě potřebujeme zapracovat je ve výkonu motoru, jak ho motocykl přenáší na dráhu.“

Pro Vermeulena je určitě lepší výkon motocyklu příjemnou změnou, ale výsledek jediného testu není směrodatný a samozřejmě je nutné dál pokračovat v nasazeném tempu.

„Určitě jsme vymazali rozdíl k jezdcům na špici,“ pokračoval Vermeulen. „Ale Sepang byl pro Suzuki v minulosti vždy příznivým okruhem, takže doufáme, že když přijedeme na další místa jako Katar, který pro nás nebyl až tak dobrý, podnikneme i tam stejně úspěšný pokrok.“

„Zlepšení ukazuje, jak tvrdě společnost pracuje,“ pokračoval Australan. „Vím, že finanční situace je obtížná pro všechny výrobce, ale to jen dokazuje, že Suzuki je stále zaměřená na to, co chtějí dělat a to je vyhrávat závody na úrovni MotoGP a doufejme i šampionátu.“

Když měl Vermeulen odpovědět na otázku, jak se dívá na formu, kterou v Sepangu předvedli někteří zkušení borci MotoGP, jako Valentino Rossi, Colin Edwards nebo jeho týmový kolega Loris Capirossi, který pojede letos svou dvacátou sezónu, vtipně odpověděl: „Loris začal závodit hned potom, co Noe dostavěl svou archu!“

Ale už zcela vážně Vermeulen pokračoval, když hovořil o zkušenostech svého staršího týmového kolegy: „Bez pochyby zkušenosti všech těchto chlapů pomáhají jejich týmům a je skvělé pracovat s někým, jako je Loris. Jezdil s mnoha různými motocykly a zná okruhy, kde je to dobré, kde to klouže a tak dále. Rozhodně čerpám z jeho zkušeností.“

Závěrem Chris Vermeulen hovořil o tom, co dělal v období zimní přestávky, když prozradil: „Přidal jsem svůj Ford Coupe z roku 1933 do své sbírky tady v Austrálii, protože jsem ho měl v Británii, takže mám nyní pět historických automobilů. Mimo to jsme trávili čas na vodě, mám tady hezkou plachetnici. Když je čas, tak s ní jedu na vodu, dále trávím čas na pláži, jsem s přáteli a také jezdím motokros.
8:19 | Alex Márquez je po velkém pádu z 1. tréninku připraven na 2. trénink. odkaz
4:52 | Alex Márquez měl v závěru prvního tréninku velký pád. Jezdec poté musel na prohlídku do zdravotního střediska na ok… odkaz
4:28 | A opět prší. odkaz
4:22 | Déšť nebyl nijak vydatný, jezdci jsou zpátky na dráze.
4:15 | V Japonsku prší. Většina jezdců Moto2, kteří mají na programu první trénink, je v boxech.

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00