Vermeulen uvažuje o návratu do WSBK

O Australana mají zájem čtyři superbikové týmy, ale také dva z MotoGP.
V příštím roce dojde v královské kubatuře světového šampionátu závodů silničních motocyklů k celkem výrazné změně v jezdeckých sestavách jednotlivých týmů. Mezi závodní prototypy MotoGP přichází početná sestava mladíků ze čtvrtlitrové kubatury a jejich počínání v roce 2010 bude určitě velmi zajímavé sledovat z hlediska diváků a fanoušků.

Z pozice současných jezdců královské kubatury je ale tato situace mnohem horší. To je také případ Chrise Vermeulena a Jamese Toselanda. Australan už byl u Suzuki nahrazen Alvarem Bautistou a britský jezdec zatím žije v nejistotě, protože jeho osud u Tech 3 může ovlivnit rozhodnutí Bena Spiese přestoupit do MotoGP.

Oba současní jezdci MotoGP už v minulosti závodili v mistrovství produkčních motocyklů WSBK a jejich návrat do tohoto prostředí by uvítal nejeden tým superbiků. Toseland je spojován s jízdou pro tovární Yamahu, kde je nyní Spies a Chris Vermeulen pro australský Courier Mail prozradil, že dostal nabídku od čtyř superbikových týmů.

Australan jedná ve WSBK s Hondou, Yamahou, Kawasaki a Aprilii, ale v každém případě stále zjišťuje své možnosti v MotoGP, protože i tam dostal jednu nabídku od satelitního týmu Ducati a druhou od nového týmu, který má do královské kubatury teprve vstoupit v příštím roce.

Zároveň ale připomněl, že bez tovární podpory není v současné době možné vyhrát v MotoGP. „Do nějaké změny pravidel je jediný způsob jak vyhrát jezdit na tovární Hondě nebo Yamaze,“ řekl Vermeulen.

„Jsem závodník a rád jezdím a vyhrávám, takže budu jezdit s týmem a motocyklem, kde si budu myslet, že můžu vyhrát závody a mistrovský titul a to jak ve WSBK tak v MotoGP,“ řekl Vermeulen pro Courier Mail.

Vzhledem k tomu, že oba tovární týmy Hondy a Yamahy mají své jezdce pod smlouvami je pro Vermeulena jediná možnost, kde závodit ale také vyhrávat závody v mistrovství superbiků. Výrobců je tam celá řada a jen v letošním roce se startovní rošt rozšířil o motocykly značek jako BMW nebo Aprilia.

Každopádně superbiky jsou pro Vermeulena velkou výzvou, protože v roce 2005 skončil jen těsně pod vrcholem, když tehdy jako jezdec týmu Ten Kate sezonu uzavřel na druhém místě. Navíc si Vermeulen nemyslí, že přechod do mistrovství produkčních motocyklů je krokem zpátky.

Závěrem pak Vermeulen pro australské noviny uvedl, že ohledně své budoucnosti v roce 2010 snad už bude mít jasno během dalšího podniku světového šampionátu, začátkem října v portugalském Estorilu.
17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00