Vermeulen uvažuje o návratu do WSBK

O Australana mají zájem čtyři superbikové týmy, ale také dva z MotoGP.
V příštím roce dojde v královské kubatuře světového šampionátu závodů silničních motocyklů k celkem výrazné změně v jezdeckých sestavách jednotlivých týmů. Mezi závodní prototypy MotoGP přichází početná sestava mladíků ze čtvrtlitrové kubatury a jejich počínání v roce 2010 bude určitě velmi zajímavé sledovat z hlediska diváků a fanoušků.

Z pozice současných jezdců královské kubatury je ale tato situace mnohem horší. To je také případ Chrise Vermeulena a Jamese Toselanda. Australan už byl u Suzuki nahrazen Alvarem Bautistou a britský jezdec zatím žije v nejistotě, protože jeho osud u Tech 3 může ovlivnit rozhodnutí Bena Spiese přestoupit do MotoGP.

Oba současní jezdci MotoGP už v minulosti závodili v mistrovství produkčních motocyklů WSBK a jejich návrat do tohoto prostředí by uvítal nejeden tým superbiků. Toseland je spojován s jízdou pro tovární Yamahu, kde je nyní Spies a Chris Vermeulen pro australský Courier Mail prozradil, že dostal nabídku od čtyř superbikových týmů.

Australan jedná ve WSBK s Hondou, Yamahou, Kawasaki a Aprilii, ale v každém případě stále zjišťuje své možnosti v MotoGP, protože i tam dostal jednu nabídku od satelitního týmu Ducati a druhou od nového týmu, který má do královské kubatury teprve vstoupit v příštím roce.

Zároveň ale připomněl, že bez tovární podpory není v současné době možné vyhrát v MotoGP. „Do nějaké změny pravidel je jediný způsob jak vyhrát jezdit na tovární Hondě nebo Yamaze,“ řekl Vermeulen.

„Jsem závodník a rád jezdím a vyhrávám, takže budu jezdit s týmem a motocyklem, kde si budu myslet, že můžu vyhrát závody a mistrovský titul a to jak ve WSBK tak v MotoGP,“ řekl Vermeulen pro Courier Mail.

Vzhledem k tomu, že oba tovární týmy Hondy a Yamahy mají své jezdce pod smlouvami je pro Vermeulena jediná možnost, kde závodit ale také vyhrávat závody v mistrovství superbiků. Výrobců je tam celá řada a jen v letošním roce se startovní rošt rozšířil o motocykly značek jako BMW nebo Aprilia.

Každopádně superbiky jsou pro Vermeulena velkou výzvou, protože v roce 2005 skončil jen těsně pod vrcholem, když tehdy jako jezdec týmu Ten Kate sezonu uzavřel na druhém místě. Navíc si Vermeulen nemyslí, že přechod do mistrovství produkčních motocyklů je krokem zpátky.

Závěrem pak Vermeulen pro australské noviny uvedl, že ohledně své budoucnosti v roce 2010 snad už bude mít jasno během dalšího podniku světového šampionátu, začátkem října v portugalském Estorilu.
25. května | Esteve Rabat, který dnes slaví 29 let, byl včera propuštěn z nemocnice a pokusí se závodit už příští týden v Mugell… odkaz
22. května | Dnes je to rok od smrti Nickyho Haydena. odkaz
21. května | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00