Vidina podia

Ve svém padesátém startu v Mistrovství světa silničních motocyklů se český jezdec Jakub Kornfeil ukázal ve velmi dobrém světle. Téměř celý závod se Kubajz držel na druhém místě. V posledním kole závodu však nedokázal odolat nátlaku čtveřice Cortese, Viňales, Salom, Rins a dojel si pro i tak dobré šesté místo.
Vidina podia

Krátce po startu se Kornfeil objevil na šesté pozici. Během pár kol se však dokázal dostat přes Angličana McPheeho, Malajce Khairuddina, Čecha Miroslava Popova a Španěla Efrena Vazqueze. V tu chvíli jsme měli našeho domácího jezdce na úžasné druhé pozici. Jásot tribun českého mladíka hnal neustále dopředu. Osychající trať však nahrávala do karet čtveřici jedoucí za ním. Sandro Cortese, Maverick Viňales, Luis Salom a Alex Rins začali Jakuba kolo po kole výrazně stahovat. Do úplného kontaktu se tato skupina docvakla v nájezdu do posledního kola. I přes veškerý Jakubův odpor soupeři nakonec domácího jezdce zdolali a Jakub Kornfeil si tak dojel pro konečnou šestou pozici. Získaných deset bodů mu tak pomohlo k posunu na 12. pozici v průběžném hodnocení šampionátu s prozatímním ziskem 52 mistrovských bodů.

 Klepněte pro větší obrázek

Jakub Kornfeil: „Před závodem jsme zvolili takovou tu zlatou střední cestu v nastavení a v úvodních fázích závodu motorka fungovala naprosto skvěle. Pak se nám to ale trošku vymstilo, protože v později se už nedalo jet tak rychle. Cortese a spol měli kompletně suché nastavení. Zprvu byli sice trošku pomalejší, pak to ale začalo osychat a to byla přesně voda na jejich mlýn. Věděl jsem, že se na mě dotahují a že mě asi i stáhnou, což se nakonec stalo. V nájezdu do posledního kola už se tam dral Cortese a během několika zatáček se tam vlezli úplně všichni. S jediným Rinsem jsem v tu chvíli dokázal bojovat, ale v esíčku před cílem jsem podlehl i jemu. Snažil jsem se tahat, jak to jen šlo. Nejvíce mě docvakávali na rovinkách, kde jsem opravdu hodně ztrácel. Ta vidina toho podia tam byla, ale nevyšlo to. Prostě vzadu měli obuté to ,,emko´´, což jim povolilo zajíždět takové časy. Snažím se na to dívat tak, že odjet prakticky celý závod na druhém místě je naprosto fantastické a těch deset bodů je docela řádný příděl. Konečně jsem se posunul taky v tabulce průběžného hodnocení. Strašně moc bych chtěl poděkovat všem sponzorům a fanouškům za jejich podporu. Vždycky když jsem projížděl cílem, slyšel jsem ten jásot hlavní tribuny, což byl opravdu super pocit. Doufám, že fanoušci byli spokojení a budou mi tak fandit i nadále.“

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00