Volba měkčí směsi byla chyba, říká Zeelenberg

Lorenzo zariskoval, do závodu v Brně nastoupil s měkčí přední pneumatiku a to se mu nevyplatilo, protože nestačil zajet na lepší než čtvrté místo a to znamená, že nyní ztrácí na Stonera dvaatřicet bodů.
Volba měkčí směsi byla chyba, říká Zeelenberg

Jorge Lorenzo odstartoval do závodu české Grand Prix s měkčí přední pneumatikou než měli jeho soupeři. Jeho týmový manažer Wilco Zeelenberg připustil, že toto rozhodnutí bylo špatné a jezdce tovární Yamahy stálo cenné body.

Samozřejmě u tak špičkového jezdce je otázkou, proč dospěl k rozhodnutí použít pro závod v Brně měkčí směs, když mimo Bautisty všichni ostatní zvolili tvrdou. Zeelenberg to vysvětlil, když po testu hovořil s Motorcycle News. „O brněnské dráze víme, že je náročná pro přední pneumatiky a jakmile od jezdce slyšíte, že chce jet měkčí směs, máte určité pochybnosti. Chcete vědět, zda závod vydrží a Bridgestone řekl, že ano.“

„Závodíme s jezdci, kteří mají značné zkušenosti a obyčejně si vybereme tu správnou volbu. Samozřejmě, měli jsme určité obavy, protože pokud jste jediní, pak nutně uvažujete: ´Zvolili jsme správně?´ Ale pokud vám jezdec řekne, že na tvrdé směsi zažil pár horkých chvilek, pak je pochopitelné, proč si vybere tu měkčí pneumatiku.“

Během pondělního testu pak Lorenzovi nejvíc seděla ona tvrdá směs a to byla pro Španěla opravdu velká rána. „Chtěli jsme analyzovat, co bylo v závodu špatně a volba přední pneumatiky rozhodně nebyla ta nejšťastnější. Fungovala v kvalifikaci, stejně tak v zahřívacím tréninku, ale už ne v závodu a následném testu.“

„Jakmile jsme obuli tvrdou směs, vše se změnilo k lepšímu a Jorge dokázal jezdit časy dokonce pod sedmapadesát sekund, což je velmi frustrující. Byla to špatná volba, ale je nepochopitelné, proč za podobných podmínek fungovala v pátek odpoledne. Tvrdší směs byla ta lepší volba,“ dodal závěrem Zeelenberg.

25. května | Esteve Rabat, který dnes slaví 29 let, byl včera propuštěn z nemocnice a pokusí se závodit už příští týden v Mugell… odkaz
22. května | Dnes je to rok od smrti Nickyho Haydena. odkaz
21. května | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00