Volba měkčí směsi byla chyba, říká Zeelenberg

Lorenzo zariskoval, do závodu v Brně nastoupil s měkčí přední pneumatiku a to se mu nevyplatilo, protože nestačil zajet na lepší než čtvrté místo a to znamená, že nyní ztrácí na Stonera dvaatřicet bodů.
Volba měkčí směsi byla chyba, říká Zeelenberg

Jorge Lorenzo odstartoval do závodu české Grand Prix s měkčí přední pneumatikou než měli jeho soupeři. Jeho týmový manažer Wilco Zeelenberg připustil, že toto rozhodnutí bylo špatné a jezdce tovární Yamahy stálo cenné body.

Samozřejmě u tak špičkového jezdce je otázkou, proč dospěl k rozhodnutí použít pro závod v Brně měkčí směs, když mimo Bautisty všichni ostatní zvolili tvrdou. Zeelenberg to vysvětlil, když po testu hovořil s Motorcycle News. „O brněnské dráze víme, že je náročná pro přední pneumatiky a jakmile od jezdce slyšíte, že chce jet měkčí směs, máte určité pochybnosti. Chcete vědět, zda závod vydrží a Bridgestone řekl, že ano.“

„Závodíme s jezdci, kteří mají značné zkušenosti a obyčejně si vybereme tu správnou volbu. Samozřejmě, měli jsme určité obavy, protože pokud jste jediní, pak nutně uvažujete: ´Zvolili jsme správně?´ Ale pokud vám jezdec řekne, že na tvrdé směsi zažil pár horkých chvilek, pak je pochopitelné, proč si vybere tu měkčí pneumatiku.“

Během pondělního testu pak Lorenzovi nejvíc seděla ona tvrdá směs a to byla pro Španěla opravdu velká rána. „Chtěli jsme analyzovat, co bylo v závodu špatně a volba přední pneumatiky rozhodně nebyla ta nejšťastnější. Fungovala v kvalifikaci, stejně tak v zahřívacím tréninku, ale už ne v závodu a následném testu.“

„Jakmile jsme obuli tvrdou směs, vše se změnilo k lepšímu a Jorge dokázal jezdit časy dokonce pod sedmapadesát sekund, což je velmi frustrující. Byla to špatná volba, ale je nepochopitelné, proč za podobných podmínek fungovala v pátek odpoledne. Tvrdší směs byla ta lepší volba,“ dodal závěrem Zeelenberg.

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00