Výkon jezdců Tech3 ovlivnil výběr pneumatik

Jezdci týmu Monster Yamaha Tech 3 nezajeli výsledek, s kterým by mohli být nějak výrazně spokojení. Crutchlow vůbec, protože v Itálii cílem neprojel, ale Edwards byl nakonec za první desítku rád.
Výkon jezdců Tech3 ovlivnil výběr pneumatik

Američan Colin Edwards startoval v italském Mugellu šestý, což byla jeho dosud nejlepší pozice na startovním roštu, kterou získal v posledních sedmi závodech sezony. Jezdec satelitní Yamahy ale nedokázal po celý závod udržet stejně vysoké tempo, protože teplota povrchu dráhy se vyšplhala až na hranici padesáti stupňů a měkká směs mu nenabízela takovou úroveň přilnavosti, jakou očekával.

„Byl to pěkně těžký závod,“ řekl po jeho skončení Colin Edwards. „V podstatě jsme učinili špatný výběr směsi u zadní pneumatiky, ale je těžké rozhodnout, která bude lepší. Byl jsem rychlý na obou, ale o něco víc se cítil jistější na měkčí. Vypadalo to, že hned ze začátku snadněji dosáhnu lepších časů.“

„Ale pak jsem několikrát změnil názor, protože jsme kvůli dešti neměli odpolední jízdy ani v pátek a ani v sobotu, takže jsme vlastně nevěděli, jak bude pneumatika reagovat za opravdu velmi teplých podmínek. S teplotou dráhy, která byla o hodně vyšší jsem neměl přilnavost, kterou jsem na začátku čekal. To se od prvního kola až po to poslední vůbec nezměnilo,“ pokračoval Američan. „Nedošlo k poklesu výkonu, ale nikdy jsem neměl přilnavost, kterou jsem chtěl.“

Cal Crutchlow závodil v italském Mugellu poprvé, ale už v přípravných jízdách ukázal, že je jezdcem s dokonalou schopností se přizpůsobit novým podmínkám. Bohužel v samotném závodu Britský jezdec přišel o kontakt s předkem své motorky a nakonec musel zajet zpátky do boxů a závod ukončit.

„Od prvního kola jsem postrádal jistotu na přední části a byl často dlouhý,“ uvedl Cal Crutchlow. „Jen jsem myslel na to, abych se zraněním ramene po nehodě v Silverstonu, znovu nehavaroval, takže jsem zvolil tu nejbezpečnější možnost a vrátil se zpátky do boxů. Bojoval jsem zrovna o šesté místo a poslední, co bych chtěl, bylo tento souboj ukončit, ale cítil jsem, že už jsem dosáhl svého limitu.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 11. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 12. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30