Výroba motocyklu Honda RC pro zákaznické týmy má zpoždění

Motocykl Honda, který si budou moci pořídit zákaznické týmy v MotoGP má zpoždění. Původně se měl stroj objevit v Evropě ještě letos v listopadu, ale tento termín není reálný.
Výroba motocyklu Honda RC pro zákaznické týmy má zpoždění

Shuhei Nakamoto byl při prvním letošním testu stále přesvědčený, že první prototyp komerčního motocyklu Honda, bude moci předvést novým zákazníkům po konci letošní sezony při testech ve Valencii. Tam měly mít všechny týmy, které se rozhodly zakoupit tento motocykl, mít možnost otestovat tento stroj s jejich jezdci. Bohužel má výroba komerční RC213V zpoždění.

HRC je stále ve stádiu vývoje Honda RC. Přesto že nebude mít žádnou bezztrátovou převodovku ani pneumatické ventily, tak má být jeho výkon blízko továrnímu motocyklu, dodává viceprezident HRC Nakamoto.  

Výhodou této verze oproti továrnímu stroji je, že tento motocykl Honda může spotřebovat v závodě až 24 litrů pohonných hmot, oproti 20 litrům u prototypů. Navíc také může využít více motorů. U motocyklů této specifikace to je až dvanáct motorů za sezonu, oproti pěti motorům u továrního stroje. Ještě v únoru bylo zmíněno, že tento motocykl bude mít odpružení Öhlins, dnes už víme, že bude disponovat pružinovými prvky Showa. Tlumení Showa má na svém motocyklu již od minulého roku jezdec týmu Gresiny, Alvaro Bautista.

K momentální situaci se vyjádřil vicepresident HRC Shuhei Nakamoto. „Motor má již za sebou testy na zkušební stolici. Poté co jsme dosáhli požadovaného výkonu, pokročila testovací fáze na trať. Momentálně máme tak měsíční zpoždění oproti plánu, takže teď musíme zkrátit některé termíny. Z údajů, které se doposud podařilo nashromáždit, můžeme hovořit o tom, že ses nám podařilo vyrobit velice dobrý motocykl. Musíme však stále tvrdě pracovat na maximální spolehlivosti. Nechceme zklamat naše zákazníky.“

Honda Racing Corporation spoléhá na dodavatele, kteří patří do skupiny výrobců Honda. Mezi ně patří dodavatelé jako je Showa a také třeba výrobce brzd Nissin.

HRC v současné době čelí neschopnosti, dodat motocykl Hodna RC pro testy ve Valencii 11. listopadu. Jako reálný termín pro první test se jeví až první test v roce 2014, který by se měl uskutečnit v únoru v Malajsii na okruhu Sepang.

HRC se chce co nejvíce přiblížit nákladům na jeden motocykl, což má být 1 mil euro pro jednoho jezdce na sezonu. Ať jsou již výsledky testů a informace dodané Hondou, jakkoliv pozitivní, zpoždění při vývoji znamená, že týmy budou kupovat zajíce v pytli.

zdroj: speedweek.de

15:01 | Pedrosa dostal svolení od lékařů, že může v Austinu jet.
9:41 | Fabio Quartararo dnes slaví 19 let.
8. dubna | Crutchlow zvítězil v Argentině a nyní vede šampionát. Je to poprvé od roku 1979, kdy Brit vede šampionát královské… odkaz
8. dubna | Márquez předjížděl Rossiho, došlo ke srážce, Rossi poté upadl a Márquez dostal penalizaci 30 vteřin. odkaz
8. dubna | Márquez se šel Rossimu po incidentu omluvit, ale neuspěl... odkaz

Harmonogram

GP Amerik, Austin
Pátek 20. dubna
Moto3 1. trénink   16:00–16:40
MotoGP 1. trénink   16:55–17:40
Moto2 1. trénink   17:55–18:40
Moto3 2. trénink   20:10–20:50
MotoGP 2. trénink   21:05–21:50
Moto2 2. trénink   22:05–22:50
Sobota 21. dubna
Moto3 3. trénink   16:00–16:40
MotoGP 3. trénink   16:55–17:40
Moto2 3. trénink   17:55–18:40
Moto3 kvalifikace   19:35–20:15
MotoGP 4. trénink   20:30–21:00
MotoGP 1. kvalifikace   21:10–21:25
MotoGP 2. kvalifikace   21:35–21:50
Moto2 kvalifikace   22:05–22:50
Neděle 22. dubna    
Moto3 warm up   15:40–16:00
Moto2 warm up   16:10–16:30
MotoGP warm up   16:40–17:00
Moto3 závod   18:00
Moto2 závod   19:20
MotoGP závod   21:00