Výroba motocyklu Honda RC pro zákaznické týmy má zpoždění

Motocykl Honda, který si budou moci pořídit zákaznické týmy v MotoGP má zpoždění. Původně se měl stroj objevit v Evropě ještě letos v listopadu, ale tento termín není reálný.
Výroba motocyklu Honda RC pro zákaznické týmy má zpoždění

Shuhei Nakamoto byl při prvním letošním testu stále přesvědčený, že první prototyp komerčního motocyklu Honda, bude moci předvést novým zákazníkům po konci letošní sezony při testech ve Valencii. Tam měly mít všechny týmy, které se rozhodly zakoupit tento motocykl, mít možnost otestovat tento stroj s jejich jezdci. Bohužel má výroba komerční RC213V zpoždění.

HRC je stále ve stádiu vývoje Honda RC. Přesto že nebude mít žádnou bezztrátovou převodovku ani pneumatické ventily, tak má být jeho výkon blízko továrnímu motocyklu, dodává viceprezident HRC Nakamoto.  

Výhodou této verze oproti továrnímu stroji je, že tento motocykl Honda může spotřebovat v závodě až 24 litrů pohonných hmot, oproti 20 litrům u prototypů. Navíc také může využít více motorů. U motocyklů této specifikace to je až dvanáct motorů za sezonu, oproti pěti motorům u továrního stroje. Ještě v únoru bylo zmíněno, že tento motocykl bude mít odpružení Öhlins, dnes už víme, že bude disponovat pružinovými prvky Showa. Tlumení Showa má na svém motocyklu již od minulého roku jezdec týmu Gresiny, Alvaro Bautista.

K momentální situaci se vyjádřil vicepresident HRC Shuhei Nakamoto. „Motor má již za sebou testy na zkušební stolici. Poté co jsme dosáhli požadovaného výkonu, pokročila testovací fáze na trať. Momentálně máme tak měsíční zpoždění oproti plánu, takže teď musíme zkrátit některé termíny. Z údajů, které se doposud podařilo nashromáždit, můžeme hovořit o tom, že ses nám podařilo vyrobit velice dobrý motocykl. Musíme však stále tvrdě pracovat na maximální spolehlivosti. Nechceme zklamat naše zákazníky.“

Honda Racing Corporation spoléhá na dodavatele, kteří patří do skupiny výrobců Honda. Mezi ně patří dodavatelé jako je Showa a také třeba výrobce brzd Nissin.

HRC v současné době čelí neschopnosti, dodat motocykl Hodna RC pro testy ve Valencii 11. listopadu. Jako reálný termín pro první test se jeví až první test v roce 2014, který by se měl uskutečnit v únoru v Malajsii na okruhu Sepang.

HRC se chce co nejvíce přiblížit nákladům na jeden motocykl, což má být 1 mil euro pro jednoho jezdce na sezonu. Ať jsou již výsledky testů a informace dodané Hondou, jakkoliv pozitivní, zpoždění při vývoji znamená, že týmy budou kupovat zajíce v pytli.

zdroj: speedweek.de

17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00