Koncem listopadu zasedala ve Švýcarsku Komise Grand Prix a došla k následujícím závěrům:
Dne 29. listopadu 2017 zasedala ve Švýcarsku Komise Grand Prix. V Komisi se sešli Carmelo Ezpeleta (Dorna), Paul Duparc (FIM), Herve Poncharal (IRTA) a Takanao Tsubouchi (MSMA), dále byli přítomni i Vito Ippolito (prezident FIM), Carlos Ezpeleta (Dorna), Mike Trimby (IRTA, sekretář setkání), Corrado Cecchinelli (ředitel technologií), Mike Webb (ředitel závodu), Danny Aldridge (technický ředitel), Fabio Muner (FIM) a Steve Aeschlimann (FIM).
Během zasedání bylo rozhodnuto o několika změnách v technických a sportovních pravidlech pro rok 2018.
Kromě řešení technických a sportovních otázek došlo i na zvolení letošního nejlepšího závodu. Toto ocenění získala Malajsie.
Komise projednávala zasílání textových zpráv, které se objevují na palubní desce jezdce. Tento systém například hojně využívala Ducati při posledním závodě letošního roku, kdy takto posílala zprávy Lorenzovi. Možnost zasílání textových zpráv budou mít týmy i v příštím roce. Týmy budou muset využívat takový systém, který vyhovuje časoměřičům Dorny a navíc bude nutné, aby každá zpráva, kterou tým jezdci odešle, byla okamžitě zkopírována od oficiální časomíry a do vysílání televizí.
V kategorii MotoGP se soutěží o pohár pro nejlepší tým. Ve slabších třídách tomu tak dosud nebylo, ale od příštího roku se to změní. Výsledky budou založeny na součtu bodů všech jezdců týmu. Dále bude v kategorii MotoGP udílena i trofej pro nejlepší soukromý tým a trofej pro nejlepšího jezdce soukromého týmu.
Dále Komise schválila pět divokých karet pro finského závodníka Kallia, který zůstává testovacím jezdcem KTM. Mika Kallio tedy pojede v Jerezu, v Barceloně, na Sachsenringu, na Red Bull Ringu a v Aragonii.
Týmy, které používají motocykly od výrobců s tzv. koncesními výhodami, mohou během roku využít šest startů na divokou kartu oproti předchozím třem. Dle nového pravidla bude platit, že pokud výrobce ztratí své koncese, o právo využít šest divokých karet přijde až od nadcházející sezóny.
Ke změně došlo i v oblasti pojištění držitelů permanentních vstupů (IRTA, FIM, Dorna a Media) pro případ úmrtí při cestách nebo při nehodách během samotné akce. Od příštího roku se pojištění rozšíří tak, aby pokrylo výlohy až do výše 100 000 eur.
Zdroj: motogp.com, foto: Repsol