Vysoké teploty zvládl Bridgestone bez problému

Ve francouzském Le Mans letos Bridgestone poprvé nasadil asymetrickou zadní pneumatiku, ale také měkkou směs, která během závodu, kdy se teplota dráhy pohybovala kolem padesáti stupňů, prokázala velmi dobrou odolnost.
Vysoké teploty zvládl Bridgestone bez problému

V průběhu závodního víkendu ve Francii tentokrát nepršelo, ale naopak tam panovaly velmi vysoké teploty, které nikdo nepředpokládal. V sobotu ráno byla při druhém volném tréninku teplota dráhy kolem třiceti stupňů, ale v samotném závodu to bylo jednapadesát.

Na pár otázek týkajících se víkendového závodu třídy MotoGP odpověděl Tohru Ubukata z vývojového oddělení motocyklových pneumatik Bridgestone Motorsport.

Jaký vliv měla na pneumatiky vysoká teplota dráhy během víkendu ve Francii?
Tohru Ubukata: „Podmínky v Le Mans byly teplejší než jsme předpokládali, vzhledem k tomu, že i za slunečného počasí tam normálně panují teploty kolem pětatřiceti stupňů a dost často tam prší. Nicméně, i kdybychom něco takového předpokládali, výběr našich směsí pneumatik bychom nezměnili. Le Mans je hladký a kluzký okruh, takže vyžaduje poměrně měkké směsi k tomu, aby generovaly potřebnou přilnavost a naše měkké a střední směsi se s vyšší teplotou dokázaly vypořádat díky svému širšímu teplotnímu rozsahu.“

„Můžu říct, že jsem jejich výkonem velmi potěšen. Naše nová střední asymetrická směs zadní pneumatiky prokázala dostatečnou konzistenci v průběhu závodu a její životnost byla velmi dobrá, protože nejlepší čas na kolo zajel Nicky Hayden ve dvacátém kole z osmadvaceti, což jen ukazuje na to, že mu jeho pneumatiky fungovaly správně.“

A jaká úroveň výkonu byla u měkké směsi?
Tohru Ubukata: „Le Mans je okruh s místy, kde se velmi intenzivně brzdí, takže všichni jezdci až na Mika Kallia preferovali tvrdší volby přední pneumatiky pro jejich větší stabilitu na brzdách. Nicméně v samotném závodu použili měkkou zadní směs tři jezdci – Aleix (Espargaró), Hiroshi (Aoyama) a Mika (Kallio). Aleix při použití měkké zadní pneumatiky závod dokončil devátý, což byl velmi dobrý výkon a to jen dokazuje, že dokonce měkká zadní směs měla dobrou životnost po celou dobu závodu. Ve skutečnosti Aleixovo poslední kolo závodu bylo jen o tři desetiny pomalejší než jeho nejrychlejší kolo, takže to znamená, že naše měkká specifikace měla po celou dobu dobrý výkon.“

„To je pro mě velmi zajímavý aspekt a výhoda éry jednotných pneumatik. V době konkurence u pneumatik se výrobci museli zaměřit hlavně na okamžitou přilnavost a to samozřejmě vedlo k většímu počtu různých teplotních specifikací pneumatik, které byly vyžadovány. Teď jsou pravidla zpřísněna, což nám umožní jen dvě specifikace pneumatik pro závod, takže je důležité, že naše pneumatiky teď mají mnohem širší pracovní rozsah teplot. Nejlepším důkazem tohoto rozsahu byla Francie, protože od sobotního volného tréninku se do závodu zvedla teplota o třiadvacet stupňů a dokonce naše nejměkčí směs měla dostatečně široký rozsah, aby zvládla tyto podmínky a tím jsem velmi potěšen.“

„Tato technologie širšího pracovního rozsahu je také zvlášť důležitá pro naše silniční pneumatiky jako Battlax BT-023 a BT-003 RS, protože na silnici je velmi důležité, aby dokázali jezdit za všech podmínek od teplých po chladné jen s jedinou pneumatikou. Disponovat širším rozsahem teplot představuje vyšší přilnavost a bezpečnější jízdu okamžitě od začátku vaší cesty a to je oblast, kde jsme skutečně schopni demonstrovat náš technologický transfer z MotoGP na běžnou silnici.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |