Vzhledem k omezení testování to nemají nováčci v MotoGP jednoduché

Úřadující světový šampion čtvrtlitrové kubatury Hiroshi Aoyama není spokojen s počtem testovacích dnů, které mají jezdci královské kubatury k dispozici v rámci předsezonní přípravy.

Japonský závodník je jedním z nováčků v MotoGP, když po skončení jeho zlaté sezony v třídě 250ccm přestoupil do prestižní MotoGP k novému týmu Interwetten Honda Daniela M.Eppa.

Nicméně současné omezení testování je podle Aoyamy vůči nováčkům nespravedlivé a je jasné, že od prvního závodu nemá šanci podávat konkurenceschopné výkony. V MotoGP jezdci testovali jen šest dnů a  nováčci měli k tomu ještě tři dny navíc v závěru roku 2009.

„V této chvíli nejsem moc spokojený, ale to je má chyba,“ uvedl pro Motosprint Aoyama. „Nicméně se také se zlobím, protože se nikdo ani trochu nepozastavil nad nováčky. Pravidlo, které omezuje testování na šest dní může vyhovovat zkušeným, ale pro nováčka jako já je to velký problém. Šest dnů je nic.“

„Pokud vezmeme v úvahu tři dny, které jsme měli v prosinci, tak celkem devět testovacích dnů vám umožní poznat motocykl jen velmi málo,“ řekl Aoyama. „Před námi je začátek sezony. Doufám, že se mi podaří zlepšit v pár úvodních závodech, ale mám obavy, že jich k tomu bude zapotřebí víc.“

Hiroshi Aoyama zajel devátý čas v Sepangu, ale naposledy ztratil v Kataru na nejrychlejšího Australana Stonera necelé dvě sekundy a je tedy jasné, že jeho a tým čeká ještě spoustu práce, aby tuto nepříznivou situaci změnili k lepšímu.

„Musím zlepšit svůj cit pro motocykl. Potřebuji rychleji porozumět problémům, potřebuji je rozpoznat a co nejvíc potřebuji je to, abych je mohl pojmenovat a vysvětlit technikům. Tímto způsobem se v této třídě zlepšíte,“ řekl Aoyama a závěrem dodal: „Je to problém, protože v tom někdy nemám jasno. Nedokážu přijít na to, zda problémy pramení z podvozku, zavěšení nebo elektroniky.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00