Úřadující světový šampion čtvrtlitrové kubatury Hiroshi Aoyama není spokojen s počtem testovacích dnů, které mají jezdci královské kubatury k dispozici v rámci předsezonní přípravy.
Japonský závodník je jedním z nováčků v MotoGP, když po skončení jeho zlaté sezony v třídě 250ccm přestoupil do prestižní MotoGP k novému týmu Interwetten Honda Daniela M.Eppa.
Nicméně současné omezení testování je podle Aoyamy vůči nováčkům nespravedlivé a je jasné, že od prvního závodu nemá šanci podávat konkurenceschopné výkony. V MotoGP jezdci testovali jen šest dnů a nováčci měli k tomu ještě tři dny navíc v závěru roku 2009.
„V této chvíli nejsem moc spokojený, ale to je má chyba,“ uvedl pro Motosprint Aoyama. „Nicméně se také se zlobím, protože se nikdo ani trochu nepozastavil nad nováčky. Pravidlo, které omezuje testování na šest dní může vyhovovat zkušeným, ale pro nováčka jako já je to velký problém. Šest dnů je nic.“
„Pokud vezmeme v úvahu tři dny, které jsme měli v prosinci, tak celkem devět testovacích dnů vám umožní poznat motocykl jen velmi málo,“ řekl Aoyama. „Před námi je začátek sezony. Doufám, že se mi podaří zlepšit v pár úvodních závodech, ale mám obavy, že jich k tomu bude zapotřebí víc.“
Hiroshi Aoyama zajel devátý čas v Sepangu, ale naposledy ztratil v Kataru na nejrychlejšího Australana Stonera necelé dvě sekundy a je tedy jasné, že jeho a tým čeká ještě spoustu práce, aby tuto nepříznivou situaci změnili k lepšímu.
„Musím zlepšit svůj cit pro motocykl. Potřebuji rychleji porozumět problémům, potřebuji je rozpoznat a co nejvíc potřebuji je to, abych je mohl pojmenovat a vysvětlit technikům. Tímto způsobem se v této třídě zlepšíte,“ řekl Aoyama a závěrem dodal: „Je to problém, protože v tom někdy nemám jasno. Nedokážu přijít na to, zda problémy pramení z podvozku, zavěšení nebo elektroniky.“