Yamaha a James Toseland

Jméno britského závodníka bylo s týmem Yamaha Tech 3 spojeno celkem dva roky, vzájemná spolupráce v MotoGP skončila posledním závodem sezony 2009 a s Yamahou pak o rok později.
Yamaha a James Toseland

Dvojnásobný vítěz seriálu mistrovství produkčních motocyklů WSBK absolvoval svou první sezonu s týmem Herve Poncharala v roce 2008. Týmovým kolegou mu byl Američan Colin Edwards a vše vypadalo na celkem zajímavou spolupráci.

Bohužel třicetiletému Toselandovi se nedařilo jak by si představoval a jeho adaptace na motocyklový prototyp MotoGP neprobíhala způsobem, který by nasvědčoval, že se mu podaří zopakovat úspěch ze série superbajků. V premiérovém roce jezdce MotoGP zaznamenal své nejlepší umístění v podobě šestého místa a obsadil jedenáctou pozici.

Po skončení sezony 2008 došlo v týmu Tech 3 ke změně na pozicích šéfmechaniků, což měl iniciovat právě Toseland, ale to vyvolalo negativní reakci ze strany kolegy Colina Edwardse, který si od tohoto okamžiku s Toselandem neměl co říct. Taková situace samozřejmě zvýšila napětí v týmu a výsledky v roce 2009, byly v případě Toselanda horší než v roce 2008.

Navíc v té době už na seznamu Yamahy figuroval talentovaný Ben Spies a i když měl do MotoGP přijít až v roce 2011, po zisku titulu WSBK 2009 se rozhodl na nic nečekat a do Tech 3 nastoupit okamžitě. Samozřejmě to znamenalo, že James Toseland přišel o vysněné místo jezdce MotoGP, ale  Yamaha mu umožnila přestup do jejich superbikového týmu Sterilgarda.

Toseland pevně věřil, že se jednou do seriálu MotoGP vrátí a když si Valentino Rossi loni v červnu zlomil nohu, Yamaha musela za Itala hledat náhradu, což pro Toselanda představovalo určitou šanci na dočasný návrat k Tech 3. Tuto nabídku ale dostal jen jeho týmový kolega Cal Crutchlow a tehdy si Toseland uvědomil, že jeho cesta zpět do MotoGP již není možná, alespoň ne s Yamahou.

„Byl to zlomový moment,“ uvedl Toseland ohledně situace v létě 2010, když hovořil s crash.net. „Stále jsem totiž cítil, že tu existuje alespoň poloviční šance na návrat. Tuto nabídku měl dostat Cal, ale ten ji odmítl, mě ani tu možnost ji odmítnout nedali. V tomto okamžiku jsem si uvědomil, že další spolupráce s Yamahou je značně omezená.“

„V roce 2009 jsem zaznamenal špatnou sezonu a díky zranění nebyla nejlepší ani ta v roce 2010, takže jsem alespoň papírově tuto příležitost nemusel dostat, ale sám vím proč výsledky byly takové jaké byly, ale ne každý to viděl stejně,“ pokračoval Toseland. „S Yamahou jsem prožil tři nádherné roky a navázal s nimi skvělé vztahy, ale z toho či onoho důvodu to prostě nefungovalo.“

V uplynulém roce Toseland už jako jezdec WSBK bojoval se zraněním v podobě zlomeniny levé ruky, umístil se celkem čtyřikrát na stupních vítězů a sezonu ukončil na celkovém devátém místě. Podpisem smlouvy pro sezonu 2011 s BMW WSBK tak Toselandova éra s Yamahou definitivně skončila.

9:00 | Xavier Simeon a Eric Granado pojedou příští rok MotoE u týmu Avintia.
7:06 | On the 8th day God created @calcrutchlow 😅 #JapaneseGP 🇯🇵 odkaz
6:39 | Ayumu Sasaki byl po své nehodě v kvalifikaci převezen do zdravotního střediska. odkaz
6:18 | Kornfeilův pád v japonské kvalifikaci: odkaz
2:45 | Niccolo Antonelli musel po svém pádu ve třetím tréninku do zdravotního střediska. odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00