Yamaha potřebuje silného partnera

Yamaha potřebuje silného partnera

Oznámení Yamahy o ukončení spolupráce s Petronasem znamená, že výrobce s třemi ladičkami ve znaku ztrácí významného partnera, který v posledních třech letech investoval kolem čtyřiadvaceti milionů euro.

Koncem roku tak Yamaha zaznamenala velkou ztrátu na poli finanční podpory jejich programu  MotoGP. V závěru roku zástupci Yamahy a Petronasu ve společném prohlášení potvrdili, že tři roky trvající spolupráci již pro rok 2012 neprodlouží.

Po odchodu Fiatu, jejich hlavního partnera, jenž jsme na motocyklech YZR-M1 mohli vidět do konce roku 2010, je odchod petrochemického gigantu Petronas další těžkou ranou do jejich rozpočtu. Sezonu 2011 absolvovala stáj Yamahy v barvách továrny, což se jim v roce padesáti let závodění v seriálu Grand Prix celkem dobře hodilo.

Závodní víkendy v červenobílé kombinaci, byly diváky a fanoušky přijaty velmi pozitivně a samozřejmě i to mělo určitý vliv na prodej značky ve světě. Nicméně tato sezona vyšla Yamahu na přibližně sedmdesát milionů euro a takové výdaje není za současné ekonomické situace možné udržet.

Po odchodu Fiatu padaly často otázky, kdo u Yamahy převezme jeho roli. Yamaha byla v roce 2010 vítězným týmem, týmem, jenž třikrát po sobě vyhrál vše, co se jen vyhrát dalo. Přesto museli sami financovat větší část nákladů na sezonu 2011. Už to vypadalo, že to bude právě Petronas, který převezme financování na svá bedra, ale teď už je jisté, že k tomu nedojde, alespoň ne pro sezonu 2012.

Teď zbývá měsíc do prvních testů v Malajsii a tam uvidíme, zda má Yamaha v záloze nějaké eso v rukávě, které představí motocyklovému světu v rámci jejich oficiální prezentace nového stroje 1000ccm M1. Možná u červenobílé zůstanou, když zvolí za partnera aerolinky AirAsia. Zatím je ale vše ve hvězdách, což vyvolává řadu otázek, proč tak kvalitní výrobce má problém s hledáním sponzorů.

Doporučujeme

Články odjinud