Yamaha potřebuje zapracovat na výkonu motoru

V posledních třech letech vyhrál prototyp YZR-M1 co se jen dalo, ale zdá se, že pokud Japonci nezapracují na zlepšení výkonu své pohonné jednotky, můžou mít s obhajobou titulu v roce 2011 problémy.
Yamaha potřebuje zapracovat na výkonu motoru

Tak to je názor Jeremy Burgesse, který u Yamahy působil společně s Valentinem Rossim od roku 2004 a byl jedním z těch lidí, kteří japonský motocykl dostali tam, kde je v současnosti. Nicméně už letos Australan cítil, že s výkonem o něco zaostává za konkurencí, což také potvrdili oba jezdci Valentino Rossi a Jorge Lorenzo.

Rossiho šéfmechanik má za to, že pokud chce Yamaha konkurovat značkám jako Honda nebo Ducati, budou muset zvýšit výkon motoru a zlepšit jeho akceleraci. To je podle Australana jediná cesta k tomu, aby měli šanci úspěšně bojovat o posledního titulu v osmistovkách.

Tovární Yamaha vyhrála pokaždé od roku 2008 až do současnosti titul v kategorii jezdců, týmů a výrobců. Naposledy vyhrál svůj první titul Jorge Lorenzo a byl to právě on, kdo v závěru sezony tlačil na japonského výrobce, aby provedl na motoru YZR-M1 podstatná zlepšení, protože byl pomalejší než jeho rivalové na konkurenčních motocyklech.

V roce 2011 bude Jorge Lorenzo obhajovat mistrovský titul, ale také poprvé bez Valentina Rossiho připravovat na novou sezonu prototyp M1. Poslední testy ve Valencii ukázaly, že je to s novým motorem stále velmi rychlý stroj, ale k tomu Jeremy Burgess pro Motorcycle News uvedl: „Jorge řekl, že pokud nedostane rychlejší motocykl, bude pro něho příští ročník velmi náročný.“

Burgess také poukázal na fakt, že na přípravě Yamahy se již nepodílí Valentino Rossi, což podle Australana může mít také určitý vliv na další vývoj M1. „Ducati je na rovince jen o několik kilometrů rychlejší než Yamaha, ale její akcelerace je velmi dobrá,“ řekl závěrem Burgess, jenž v posledních dnech pracoval se svým týmem na Rossiho GP11 v italské Boloni.

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 25. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 26. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30