Yamaha stále hledá náhradu za Fiat

Yamaha je nejúspěšnějším výrobcem posledních tří let v královské kubatuře mistrovství světa, ale ve světě financí to zdá se nehraje tak velkou roli, protože pro sezonu 2011 stále ještě hledá svého hlavního sponzora.
Yamaha stále hledá náhradu za Fiat

Dopady ekonomické krize jsou stále citelné a pro japonského výrobce je současná situace mírně řečeno znepokojivá. Do této chvíle působil v roli titulárního sponzora továrního týmu Fiat, ale italská automobilka ukončila velmi úspěšnou spolupráci poté, co Valentino Rossi v roce 2010 u Yamahy skončil a přestoupil k Ducati.

Už před nějakou dobou se objevily informace, že ve hře o možnost spojit síly s top týmem MotoGP jsou společnosti jako Petronas, Telefonica nebo AirAsia, ale dosud nikdo s vedení Yamahy spolupráci pro rok 2011 neuzavřel.

Co to v této chvíli znamená? Je tu možnost, že Jorge Lorenzo a Ben Spies, jakožto jezdci továrního týmu Yamahy, budou v roce 2011 závodit v modrých barvách japonského výrobce a Yamaha vezme na svá bedra financování celého projektu MotoGP. To je ale řekněme plán B, prioritou číslo jedna je pro nadcházející ročník najít spolehlivého partnera.

Lin Jarvis se nechal slyšet, že titulárního sponzora hledají a pro tuto pozici mají několik žhavých kandidátů. Jejich jména samozřejmě neprozradil, ale už dříve se u Yamahy velmi spoléhali na společnost Petronas, když tehdy ohledně možného odchodu Fiatu neviděli s jeho náhradou zvlášť velký problém.

„Sezona začíná koncem března a já už předtím zažil situace, kdy jsme třeba v roce 2007 jeli s motocykly v modrých barvách ještě předtím než jsme podepsali smlouvu s Fiatem,“ řekl Lin Jarvis, který teď má ve svém týmu Mistra světa a Nováčka roku 2010.

9:00 | Xavier Simeon a Eric Granado pojedou příští rok MotoE u týmu Avintia.
7:06 | On the 8th day God created @calcrutchlow 😅 #JapaneseGP 🇯🇵 odkaz
6:39 | Ayumu Sasaki byl po své nehodě v kvalifikaci převezen do zdravotního střediska. odkaz
6:18 | Kornfeilův pád v japonské kvalifikaci: odkaz
2:45 | Niccolo Antonelli musel po svém pádu ve třetím tréninku do zdravotního střediska. odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00