Yamaha dnes v Malajsii představila 800ccm závodní prototyp MotoGP YZR-M1 2010, který v mnohém navazuje na úspěšný model z roku 2009.
Yamaha YZR-M1 model 2010:
Motor: čtyřdobý, kapalinou chlazený řadový čtyřválec
Výkon: 200+ koní (147KW)
Maximální rychlost: přes 320 km/h
Převodovka: šestirychlostní kazetová s alternativními převodovými poměry
Podvozek: zdvojený hliníkový delta box, nastavitelná geometrie rozvoru a světlé výšky. Hliníkové kyvné rameno.
Odpružení: přední teleskopická vidlice upside down Öhlins, zadní tlumič Öhlins, vše s nastavitelným předpětím. Alternativní tlumení zadního kola.
Kola: Marchesini - 16,5 palce přední, 16,5 palce zadní
Pneumatiky: Bridgestone - 16,5 palce přední a 16,5 palce zadní
Brzdy: Brembo - dva 320mm přední uhlíkové kotouče s dvěma čtyřpístkovými třmeny. Zadní 220mm ocelový kotouč s dvojpístkovým třmenem.
Váha: 150kg v souladu s předpisy FIM.