Yamaha zůstane s oběma jezdci, záleží jen na jejich rozhodnutí

Šéf závodního oddělení Yamahy Lin Jarvis by rád v roce 2011 pokračoval se stejnou sestavou jezdců tovární Fiat Yamahy jako dosud - Valentinem Rossim a Jorge Lorenzem.

Letos končí smlouvy nejlepším čtyřem jezdcům sezony 2009 a Lin Jarvis počítá s tím, že tovární Fiat Yamaha je natolik atraktivní tým, že si oba současné jezdce dokáže udržet.

„To je našim záměrem,“ uvedl Jarvis pro Gazzetta dello Sport. „Výdaje na oba jsou až příliš vysoké? Nemyslím, že je to jen otázka peněz. Můžeme jim nabídnout adekvátní ohodnocení plus velmi zajímavé technické zázemí a motocykl.“

„Nerad hovořím ohledně angažmá začátkem sezony. Nicméně to musíme akceptovat, takže jednáme a doufám, že již v polovině sezony dokážeme definovat tým pro sezonu 2011, řekněme od Laguny Seca, abychom se dokázali koncentrovat na výsledky v druhé polovině sezony.“

Už loni získal Jorge Lorenzo velmi výraznou nabídku od italské Ducati a to samé se dá předpokládat i letos, ale v tomto směru mají u Yamahy jasno, protože podle Jarvise japonský výrobce nepůjde do finančního souboje s Ducati.

„U Fiatu jsou velmi spokojení a rádi by pokračovali se stejnými lidmi. V každém případě nejdřív vyřešíme otázku jezdců,“ uvedl Lin Jarvis pro italský magazín.

Viceprezident HRC Shuhei Nakamoto v této věci uvedl, že mají určitou představu a uvažují také o Valentinu Rossim nebo Casey Stonerovi pro jejich tovární sestavu na příští rok.

„Zatím nemáme sestavený plán pro příští rok,“ uvedl Nakamoto. „Možná v červenci. Čtyřem nejlepším jezdcům končí smlouvy, takže je normální, že se zajímáme o všechny, včetně Valentina.“

„Protože Hondě nestačí pozice na stupních vítězů, chceme vyhrávat,“ pokračoval Nakamoto a závěrem dodal: „Zeptali jsme se Colina Stonera (otce a manažera Caseyho Stonera), zda by do toho šli s námi. Rozhodně jsme se ale nedostali do detailů jako na jak dlouho nebo za kolik, vůbec.“

8:19 | Alex Márquez je po velkém pádu z 1. tréninku připraven na 2. trénink. odkaz
4:52 | Alex Márquez měl v závěru prvního tréninku velký pád. Jezdec poté musel na prohlídku do zdravotního střediska na ok… odkaz
4:28 | A opět prší. odkaz
4:22 | Déšť nebyl nijak vydatný, jezdci jsou zpátky na dráze.
4:15 | V Japonsku prší. Většina jezdců Moto2, kteří mají na programu první trénink, je v boxech.

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00