Yamaha zvažuje v roce 2012 pokračovat s 800ccm YZR-M1

Návrat litrových motorů do MotoGP sebou přináší další výdaje na vývoj nového motoru a Yamaha jako první připustila, že v roce 2012 může klidně dál pokračovat s 800ccm YZR-M1.

Promotér závodů Moto GP Dorna se snaží návratem k 1000ccm kubatuře oživit startovní rošt královské kubatury a nabídnout možnost dalším výrobcům. Pro stávající výrobce je taková změna jen navýšením jejich rozpočtu a vzhledem k současné ekonomické situaci pro mnohé obtížná.

V Barceloně Komise Grand Prix stanovila technická pravidla pro rok 2012, kde částečně specifikovala pravidla pro motocykly do 800ccm a pro motocykly do 1000ccm. Tímto krokem umožní výrobcům, kteří do vývoje motoru 800ccm investovali nemalé peníze, pokračovat v mistrovství světa dál se stávajícími prototypy.

Šéf Yamaha Racing Masao Furusawa v této záležitosti pro Motorcycle News uvedl: „Načasování je velmi špatné kvůli ekonomické situaci a pokud změníme obsah motoru, znamená to pro nás dvojnásobné náklady.“

„Nemůžeme jen tak spustit projekt a z pozice úspor výdajů se mi nelíbí změna pravidel z 800ccm na 1000ccm. Z hlediska nákladů bych mnohem raději dál pokračoval s 800ccm.“

Nicméně v tomto směru bude Yamaha sledovat jak se k této záležitosti postaví ostatní výrobci v MotoGP. „Záleží na konkurenci. Pokud naši soupeři postaví lepší motor, tak budeme muset změnit názor,“ řekl závěrem Masao Furusawa.

Doporučujeme

Články odjinud