YZR-M1 2011 má velký potenciál, říká Colin Edwards

Monster Yamaha Tech3 ve Valencii ukončila svůj první test v přípravě na nový ročník mistrovství světa a dvojice jezdců Colin Edwards a Cal Crutchlow odjela ze Španělska v pozitivní náladě.
YZR-M1 2011 má velký potenciál, říká Colin Edwards

Počasí připravilo ve středu o něco lepší podmínky k testování, sice foukal nepříjemný vítr, ale oba jezdci satelitních M1 stačili zajet něco přes sto okruhů a nastavit dvanáctý  1´33,325s – Colin Edwards a třináctý 1´33,483s – Cal Crutchlow, čas na kolo.

Američan z toho zajel jen třicet čtyři kol, ale celý den věnoval práci na vývoji podvozku a motorovému kompletu ve specifikaci 2011. Rovněž byl jedním z jezdců, kteří strávili spoustu času testováním nové vývojové řady pneumatik Bridgestone.

„Po šesti dnech ježdění se cítím pěkně unavený, ale tento test byl velmi pozitivní a získali jsme dobré informace ohledně motocyklu pro příští sezonu,“ řekl Colin Edwards. „Dokázal jsem si potvrdit hned několik věcí, na které jsme přišli včera (v úterý) a motocykl 2011 má velký potenciál. Podvozek je spolu s motorem rozhodně krokem vpřed a my se tak na příští ročník můžeme těšit s velkým optimismem.“

Cal Crutchlow se v průběhu dvoudenního testu přizpůsoboval vlastnostem nového stroje. Pro Brita není nový jen motocykl, výkon motoru nebo řídící elektronika, ale také pneumatiky. K tomu, aby dokázal využít plného potenciálu stroje potřebuje získat potřebnou jistotu a to se mu dle jeho slov postupně daří. Ztráta v podobě sekundy a půl na Stonera je pro nováčka v královské kubatuře určitě dobrým začátkem.

„Dokončit test konzistentní rychlostí a s mnohem lepším pocitem na motocyklu znamená, že už se nemůžu dočkat až budu zpátky na dráze v Malajsii,“ řekl po premiérovém testu s Tech 3 Cal Crutchlow. „Samozřejmě je toho ještě hodně, co se musím naučit a řekl bych, že největší výzvou je zjistit, co všechno si můžete dovolit na pneumatikách Bridgestone.“

„Jsou naprosto jiné od těch, co jsem do této chvíle používal, ale dělám pokroky a snažím se v tomto stádiu příliš neriskovat,“ pokračoval britský závodník, který ještě nedávno závodil s Yamahou YZF-R1 v mistrovství produkčních motocyklů WSB. „Není pochyb o tom, že rychlost v MotoGP je neuvěřitelná a vy se v každém jednotlivém kole musíte snažit odevzdat maximum. V týmu Monster Tech 3 se cítím jako doma a myslím, že se společně můžeme těšit na pozitivní rok 2011.“

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

15. září | Závod MotoGP v Aragonu u týmu Avintia Racing pojede Jordi Torres. Rabat se vrátí nejdříve v Thajsku.
10. září | Marinelli Snipers Team oficiálně potvrdil rozvázání smlouvy s Romanem Fenatim. Jedná se o reakci na včerejší incide… odkaz
10. září | Tři Italové se včera radovali: odkaz
9. září | Romano Fenati, který byl dnes vyloučen z GP San Marina za to, že během závodu zatahal za Manziho brzdu, byl dodateč… odkaz
9. září | Stefano Manzi obdržel penalizaci v podobě odsunu o 6 míst na roštu v příštím závodě. Jedná se o trest za to, že jez… odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00