Z boxové uličky na desáté místo v cíli

Ducati vsadila vše na vývoj pro příští ročník a to sebou přináší určité komplikace. Dnes zejména pro Valentina Rossiho, který za použití sedmého motoru musel startovat z boxové uličky.
Z boxové uličky na desáté místo v cíli

Nicky Hayden si po startu ze sedmé pozice zajel pro naprosto stejný výsledek v cíli. Nebýt ostrého a těžkého souboje s Héctorem Barberou, Američan by měl na to, aby atakoval šestého Álvara Bautistu. Bojoval také s opotřebením pneumatik a to postupně snižovalo jeho výkon. Po problému v Indianapolisu a pádu v Misanu, tak Američan dnes dokončil svůj první závod s GP11.1.

„Podařilo se mi dobře odstartovat a díky tomu jsem měli slušný začátek,“ uvedl Nicky Hayden. „Věděli jsme, že opotřebení pneumatik bude problém a s výkonem jsme šli dolů už po prvních pár kolech. Jezdil jsem v pohodě, ale ve srovnání s rychlými jezdci jsem ztrácel v poslední zatáčce. Je to vlastně první závod, který jsem s GP11.1 normálně dokončil, poté co jsem se v Indianapolisu vrátil jen kvůli bodům. Doufejme, že nám to umožní získat nějaká data a v budoucnu na tom budeme lépe.“

Valentino Rossi po startu z boxové uličky zaznamenal poměrně dobrý nástup, protože se okamžitě zapojil do bitvy o desáté místo. Nicméně dojet jezdce bojující o šestou příčku už nedokázal a nakonec bojoval s Calem Crutchlowem a Hirošim Aojamou o konečné desáté místo v cíli.

„Byl to rozhodně těžký závod, i když můžeme objektivně říct, že jsme mohli zaznamenat o něco lepší výsledek,“ uvedl Valentino Rossi. „Použil jsem nastavení ze sobotního dopoledne, na kterém jsem zajel nějaká rychlá kola s velmi opotřebenou pneumatikou. Bohužel v závodu zadní pneumatika klouzala mnohem víc než v tréninku.“

Když se Valentino Rossi snažil dojet skupinku s Nicky Haydenem, byla jeho zadní pneumatika téměř zničená. „Dá se konstatovat, že stále nejsme tam, kde bychom měli být. Pracujeme na několika řešeních, ty krátkodobé nejsou definitivní, ale ta dlouhodobější věřím přinesou víc podstatných zlepšení. Uvidíme, co na to řeknou v továrně. Prozatím jsme stále pozadu a čas je náš největší nepřítel, takže během závodních víkendu budeme pracovat na vývoji,“ řekl Ital.

22. května | Dnes je to rok od smrti Nickyho Haydena. odkaz
21. května | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
20. května | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00