Z boxové uličky na desáté místo v cíli

Ducati vsadila vše na vývoj pro příští ročník a to sebou přináší určité komplikace. Dnes zejména pro Valentina Rossiho, který za použití sedmého motoru musel startovat z boxové uličky.
Z boxové uličky na desáté místo v cíli

Nicky Hayden si po startu ze sedmé pozice zajel pro naprosto stejný výsledek v cíli. Nebýt ostrého a těžkého souboje s Héctorem Barberou, Američan by měl na to, aby atakoval šestého Álvara Bautistu. Bojoval také s opotřebením pneumatik a to postupně snižovalo jeho výkon. Po problému v Indianapolisu a pádu v Misanu, tak Američan dnes dokončil svůj první závod s GP11.1.

„Podařilo se mi dobře odstartovat a díky tomu jsem měli slušný začátek,“ uvedl Nicky Hayden. „Věděli jsme, že opotřebení pneumatik bude problém a s výkonem jsme šli dolů už po prvních pár kolech. Jezdil jsem v pohodě, ale ve srovnání s rychlými jezdci jsem ztrácel v poslední zatáčce. Je to vlastně první závod, který jsem s GP11.1 normálně dokončil, poté co jsem se v Indianapolisu vrátil jen kvůli bodům. Doufejme, že nám to umožní získat nějaká data a v budoucnu na tom budeme lépe.“

Valentino Rossi po startu z boxové uličky zaznamenal poměrně dobrý nástup, protože se okamžitě zapojil do bitvy o desáté místo. Nicméně dojet jezdce bojující o šestou příčku už nedokázal a nakonec bojoval s Calem Crutchlowem a Hirošim Aojamou o konečné desáté místo v cíli.

„Byl to rozhodně těžký závod, i když můžeme objektivně říct, že jsme mohli zaznamenat o něco lepší výsledek,“ uvedl Valentino Rossi. „Použil jsem nastavení ze sobotního dopoledne, na kterém jsem zajel nějaká rychlá kola s velmi opotřebenou pneumatikou. Bohužel v závodu zadní pneumatika klouzala mnohem víc než v tréninku.“

Když se Valentino Rossi snažil dojet skupinku s Nicky Haydenem, byla jeho zadní pneumatika téměř zničená. „Dá se konstatovat, že stále nejsme tam, kde bychom měli být. Pracujeme na několika řešeních, ty krátkodobé nejsou definitivní, ale ta dlouhodobější věřím přinesou víc podstatných zlepšení. Uvidíme, co na to řeknou v továrně. Prozatím jsme stále pozadu a čas je náš největší nepřítel, takže během závodních víkendu budeme pracovat na vývoji,“ řekl Ital.

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00