Z tiskových zpráv po toskánských testech

Pro jezdce a týmy MotoGP byl pondělní test v Mugellu ukončením velmi náročné etapy, tří intenzívních týdnů trénování a závodění. Poslední den nabídlo toskánské Mugello krásný, slunečný den. Horký, ale svěží.
Z tiskových zpráv po toskánských testech

Po neuvěřitelném vítězství v neděli v Grand Prix Itálie, dokončil jezdec týmu Yamaha Factory Racing Jorge Lorenzo i úspěšný den testování na okruhu v Mugellu. Lídr šampionátu pracoval s řadou nastavení, včetně odlišné specifikace motoru. Výsledky zkoušek této specifikace mají rozhodnout o dalším směru ve vývoji. K testování byl připraven i aktualizovaný balíček elektroniky.
Týmový kolega Ben Spies se do testů nezapojil, neboť se zotavuje z nemoci, která výrazně ovlivnila jeho výkon v nedělním závodě.

Jorge Lorenzo – 1. místo – 1´47.435 – 40 kol
"Při testu jsem zajel celkem 40 kol. Pracovali jsme především na vylepšení nastavení, které jsme měli v neděli v závodě. Zkoušel jsem také trochu jinou specifikaci motoru, což nám má pomoci vybrat si směr, kterým budeme v budoucnosti pracovat. Trať byla zpočátku velmi špatná, neboť na ní byla v neděli spousta fanoušků, ale s postupujícím časem se podmínky hodně zlepšili."

Jezdci týmu Monster Yamaha Tech3 Cal Crutchlow a Andrea Dovizioso se při testu zaměřili na širokou škálu možností nastavení jejich YZR-M1 a oba zaznamenali konkurenceschopné časy pohybující se v první šestce.
Cal pracoval především na zlepšení citu při ovládání motocyklu s plnou nádrží tak, aby už v raných stádiích závodu mohl bojovat o případná vítězství. Brit také experimentoval s různými nastaveními geometrie. S pátým nejrychlejším časem byl spokojen. Nejlepší kolo dne zajel za 1´47.750 a byl tak jen 0.315 s za nejlepším časem Jorge Lorenza. Dokonce se oproti nejlepšímu času z nedělního závodu zlepšil o 0.7 sekundy. Andrea laboroval nejen s různými nastaveními geometrie , ale zaměřil se především na zvýšení rychlosti Yamahy  ve střední části zatáček. Ital, který v neděli získal fantastické čtvrté stupně vítězů v posledních pěti závodech, dokončil test s časem 1´47.775 na celkovém šestém místě. Pondělní nejlepší čas byl o 0.5 sekundy rychlejší než nejlepší čas Itala v závodě.

Cal Crutchlow – 5. místo – čas 1´47.750 – 50 kol
„Cítím se celkem unavený. Máme za sebou hektické období šampionátu a dnes k tomu ještě bylo hodně horko. Pracoval jsem především na zlepšení se v počáteční fázi závodu. Ještě se určitě můžu zlepšit, ale do Laguna Seca odjedu s přesvědčením, že už teď jsem lepší. Bylo zajímavé zjistit, jak mají různá nastavení vliv na chování motocyklu a že do druhé poloviny sezóny máme nějaké další možnosti."

Andrea Dovizioso – 6. místo – čas 1´47.775 – 38 kol
„Dnes jsme se zaměřili na změny nastavení, s kterými nemáme obvykle čas experimentovat během závodního víkendu. Změnili jsme geometrii předního kola a oproti včerejšímu závodu došlo rozhodně ke zlepšení. Změna nám dovolila být rychlejší už při nájezdu do zatáčky. Jsem si jistý, že i v Laguně Seca budu schopný bojovat o stupně vítězů."

Po třech náročných týdnech, po sobě jdoucích závodech v Nizozemí, Německu a Itálii, přinesl týmu Repsol Honda jeden testovací den v Mugellu pozitivní výsledky. Továrna Honda již pro dopolední testování připravila nový motor i nový typ podvozku, který má za úkol zlepšit výkon RC213V.
Dani Pedrosa odjel celkem 51 kol s nejlepším časem v hodnotě 1´47.549, tzn. ještě o dvě desetiny rychleji, než byl jeho traťový rekord (1´47.705), který ustanovil v nedělním závodě. Casey Stoner dokončil 47 kol a s časem 1´47.551 zůstal jen dvě tisíciny za týmovým kolegou. Oba jezdci předali svým technikům některé pozitivní poznatky a inženýři v HRC teď mají k vyhodnocení cenná data přímo od závodních jezdců.

Dani Pedrosa – 2. místo – čas 1´47.549
„Dneska jsme testovali spoustu věcí a jsem skutečně rád, že s novým motorem i podvozkem jsme zaznamenali pozitivní výsledky.  Hodně jsem doufal ve zlepšení hlavně v záležitosti dodatečné hmotnosti, vibrací a přední pneumatiky. Dneska jsme opravdu udělali krok kupředu. V Hondě pracují velice tvrdě a jsem přesvědčen, že udělají vše pro to, aby nám dodali nové díly už do Laguny Seca. Každopádně by to pro nás bylo hodně dobré. Motor je lepší v zatáčkách, brzdění motorem je hladší a při zavření plynu motor není tak ostrý. To všechno jsou zlepšení patrná při nájezdech do zatáček. Svůj nejlepší čas jsem sice zajel na svém současném motocyklu, ale to jen proto, že jsem s novým strojem vyrobil chybu při řazení a v třetím kole jsem absolvoval menší pád. I přes krátký čas strávený na nové motorce, je můj pocit z ní pozitivní."

Casey Stoner – 3. místo – 1´47.551
„K testování jsme dnes měli připravený nový motor i podvozek. Na novém motoru jsme našli pár vylepšení, je plynulejší a trochu výkonnější. Pokud jde o podvozek, nic pozitivního mi nepřinesl. Hledali jsme různá nastavení, ale lepší pocit jsem z něj nezískal. Samozřejmě nějaká malá zlepšení jsem zaznamenal, ale nic, co by mohlo být přínosem z hlediska výkonu nebo času na kolo. Ve skutečnosti jsme nenašli to, co jsme hledali. Nezbavili jsme se vibrací a nezískali větší cit v zatáčkách. Pokud se podaří mít nový motor na stávajícím podvozku, je to momentálně ta nejlepší kombinace. Jestli se to ale stihne do závodu v Laguna Seca, teprve uvidíme."

Shuhei Nakamoto - výkonný viceprezident HRC
„Oba jezdci nám poskytli pozitivní zpětnou vazbu týkající se nového motoru a my vyvineme veškeré úsilí, aby se podařilo mít ho už příští týden v Laguna Seca. Nový podvozek má dobré i špatné stránky. Danimu se líbí a pokusíme se pro něj připravit nový komplet už na příští závod. Casey v novém šasí nenašel řešení svých problémů – eliminaci vibrací. Samozřejmě máme nějaké další nápady k řešení a i nadále budeme pracovat na zlepšení našeho stroje. V podstatě máme z dnešních výsledků testu přiměřenou radost.

Klepněte pro větší obrázek

Třetí oficiální test v sezóně MotoGP absolvoval i Stefan Bradl. Po nedělním skvělém výkonu objel v pondělí padesátkrát toskánský okruh a před odletem na „horskou dráhu" v Laguna Seca dosáhl sedmého nejlepšího času dne (1´48.060). Jezdec týmu LCR Honda spolu se svým týmem vyhodnocuje data týkající se nových brzdových deštiček a hlavního brzdového válce. Prioritním cílem je zvětšení brzdného výkonu. Testem prošla i nová přední vidlice Öhlins a zadní zavěšení. Kromě toho tým na motocyklu vyzkoušel i nová nastavení geometrie.

Stefan Bradl – 7. místo – 1´48.060
„V podstatě jsme pracovali na zlepšení v oblasti akcelerace. To bylo v posledních závodech naše slabé místo. Po přenastavení zavěšení a geometrie jsem se cítil stabilněji. V několika posledních závodech mě znervózňovalo jak moc motorka „kopala", ale už se cítím pohodlněji, a to především při výjezdech ze zatáček. Dokážeme také zlepšit čas na kolo na ojetých pneumatikách a z přední části mám stále lepší pocit. Sice jsem měl malou nehodu, ale jsem v pořádku a už se těším na americký závod."

I pro Ducati je test v Mugellu ukončením velmi náročného období sezóny 2012.
Valentino Rossi a Nicky Hayden pracovali se svými týmy a inženýry od Ducati na několika změnách podvozku. Snahou bylo dosáhnout lepší rozložení hmotnosti, u motoru se testovala nastavení pro zlepšení ovladatelnosti a pracovalo se také s elektronikou. Valentino Rossi ukončil své testování předčasně, neboť kvůli problému s řídící jednotkou (ECU) havaroval v zatáčce Correntaio. Jezdec neutrpěl žádnou fyzickou újmu, ale bylo rozhodnuto, že už před 16 hodinou pro Itala testování končí.

Nicky Hayden – 4. místo – 1´47.746 – 49 kol
„Dnes jsme neměli vlastně nic většího k testování, ale je dobře, že jsem si mohl vyzkoušet nějaké věci před dvěma pro mě domácími závody. Zkoušeli jsme nějaké změny nastavení a Öhlins měl pár nápadů, které jsme také testovali. Po Valentinově pádu jsme ztratili docela dost času, protože kluci chtěli přijít na to, co se na motocyklu stalo, aby se ujistili, že je v pořádku. Na konci dne jsme nazuli měkké gumy, abychom zjistili, jak rychlí dokážeme být. Jenže pak se objevil problém s palivovým čerpadlem. I přes velké zpoždění bylo moje nejlepší kolo zhruba stejné jako můj kvalifikační čas pro závod. A to je dobré. Na současné úrovni, kdy jsme se dostali víc dopředu, je stále těžší dělat nějaké velké pokroky. Ale odjíždíme odsud povzbuzeni."

Valentino Rossi – 10. místo – 1´48.565 – 19 kol
"Měli jsme v plánu zkusit tu nějaké věci. Jednalo se ale hlavně o výhled do budoucnosti, protože podstatné změny v rozložení výkonu motoru ještě nebyly připraveny. Takže jsme testovali jen takový „mezistupeň" – provizorní systém řízení motoru prostřednictvím nového ECU. Začali jsme hned ráno a mé první pocity byly dobré. Na použitých pneumatikách jsem celkem brzy zajel dobrý čas. Nicméně když jsem po přestávce v testování pokračoval, motocykl se v Correntaiu zastavil a já jsem havaroval. Naštěstí jsem byl zrovna v dost velkém náklonu, takže se nic vážného nestalo. V zájmu bezpečnosti jsme se ale rozhodli testování zastavit, neboť inženýři potřebovali zanalyzovat data, aby se podařilo odhalit příčinu problému. V Mugellu jsme měli v plánu vyzkoušet také několik různých částí podvozku, ale vzhledem havárii jsme s nimi nemohli pracovat tolik, jak bychom potřebovali. V konečném důsledku to nebyl moc produktivní den, ačkoliv první pocit byl docela dobrý."

Filippo Preziosi – technický ředitel
„Ráno jsme začali s Valem zkoušet některé změny podvozku s cílem dosáhnout vyvážení hmotnosti. Bohužel, odpoledne nás postihl hardwarový problém, který teď budeme muset analyzovat. Vzhledem k tomu, že je pro nás bezpečnost nejdůležitější, Valentinovo testování jsme zastavili. Proto teď známe pouze jeho první dojmy, ale budeme z nich vycházet ve svém plánu tak, abychom měli některé další aktualizace k dispozici už při testu v Misanu. U Nickyho se stejný problém neprojevil, takže on a jeho tým pokračovali v práci. V následujících dnech bude náš testovací tým pokračovat v práci, kterou nastartovali naši závodní jezdci."
(zdroj: motomatters.com)

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz