Za výkonem letošní Hondy stojí řada drobných zlepšení

Za výkonem letošní Hondy stojí řada drobných zlepšení

Podle šéfa Honda Racing Corporation (HRC) Shuhei Nakamota je velmi dobrý výkon jejich prototypů RC212V výsledkem mnoha drobných změn a zlepšení, které provedli od druhé poloviny loňské sezony.

Po šesti dnech testování třídy MotoGP v Sepangu je výsledkem výrazný náskok Hondy před ostatními výrobci královské kubatury. Samozřejmě, jedná se čistě o test, ale pokud Casey Stoner s Danim Pedrosou zvládnou jako jediní časy pod dvě minuty, první čtyři ve výsledkové listině jedou na prototypech RC212V a nejlepší Yamaha ztrácí sekundu, můžou být u Hondy zcela určitě spokojeni.

Na první pohled je zřejmé, že Casey Stoner a Dani Pedrosa jsou velmi vyrovnanou dvojicí, ale ani Marco Simoncelli a Andrea Dovizioso nemají na své dva kolegy velkou ztrátu. Faktem ale zůstává, že Honda pro své jezdce připravila motocykl, který má na to, aby vyhrával závody a každý jezdec v jeho sedle má šanci bojovat o titul.

O tom, proč se v letošní předsezonní přípravě Hondě tolik daří, hovořil viceprezident HRC Nakamoto s motogp.com. „Je těžké to přesně vysvětlit! Zkoušeli jsme spoustu různých věcí, ale každý detail, který se zlepšil, byla jen malá část. U HRC pokračujeme na vývoji mnoha věcí.“

„Loni, mluvíme o druhé polovině sezony, nebyly naše výsledky tak špatné až do Daniho nehody v Motegi,“ pokračoval Nakamoto. „V tomto bodě jsme získali směr pro vývoj technického kompletu a pak jsme v tomto směru dokázali pokračovat v rámci podvozku, motoru, elektroniky, tlumení, brzd a tak dále.“

„Od té doby postupovalo vše na motocyklu krok za krokem, jednalo se o velmi drobná zlepšení. Samozřejmě teď musíme pokračovat na jejich dalším vývoji,“ uvedl viceprezident HRC, jenž zároveň dodal, že jedna z nejdůležitějších věcí, která Hondě pomohla zapracovat na zlepšení, byla jednota jezdců v otázce jejich požadavků na RC212V.

„Všechny pokyny jsou velmi podobné, jezdci mají podobné záměry a všichni jezdci si stěžovali na podobné věci. V této chvíli si všichni stěžovali na stabilitu při brzdění a my se teď soustředíme na nápravu v této oblasti. Vyzkoušeli jsme spojku a řídící systém motoru, bylo to už lepší, ale stále nám zůstává hodně práce, kterou je třeba udělat,“ uvedl závěrem Shuhei Nakamoto.

Doporučujeme

Články odjinud