Za výkonem letošní Hondy stojí řada drobných zlepšení

Podle šéfa Honda Racing Corporation (HRC) Shuhei Nakamota je velmi dobrý výkon jejich prototypů RC212V výsledkem mnoha drobných změn a zlepšení, které provedli od druhé poloviny loňské sezony.
Za výkonem letošní Hondy stojí řada drobných zlepšení

Po šesti dnech testování třídy MotoGP v Sepangu je výsledkem výrazný náskok Hondy před ostatními výrobci královské kubatury. Samozřejmě, jedná se čistě o test, ale pokud Casey Stoner s Danim Pedrosou zvládnou jako jediní časy pod dvě minuty, první čtyři ve výsledkové listině jedou na prototypech RC212V a nejlepší Yamaha ztrácí sekundu, můžou být u Hondy zcela určitě spokojeni.

Na první pohled je zřejmé, že Casey Stoner a Dani Pedrosa jsou velmi vyrovnanou dvojicí, ale ani Marco Simoncelli a Andrea Dovizioso nemají na své dva kolegy velkou ztrátu. Faktem ale zůstává, že Honda pro své jezdce připravila motocykl, který má na to, aby vyhrával závody a každý jezdec v jeho sedle má šanci bojovat o titul.

O tom, proč se v letošní předsezonní přípravě Hondě tolik daří, hovořil viceprezident HRC Nakamoto s motogp.com. „Je těžké to přesně vysvětlit! Zkoušeli jsme spoustu různých věcí, ale každý detail, který se zlepšil, byla jen malá část. U HRC pokračujeme na vývoji mnoha věcí.“

„Loni, mluvíme o druhé polovině sezony, nebyly naše výsledky tak špatné až do Daniho nehody v Motegi,“ pokračoval Nakamoto. „V tomto bodě jsme získali směr pro vývoj technického kompletu a pak jsme v tomto směru dokázali pokračovat v rámci podvozku, motoru, elektroniky, tlumení, brzd a tak dále.“

„Od té doby postupovalo vše na motocyklu krok za krokem, jednalo se o velmi drobná zlepšení. Samozřejmě teď musíme pokračovat na jejich dalším vývoji,“ uvedl viceprezident HRC, jenž zároveň dodal, že jedna z nejdůležitějších věcí, která Hondě pomohla zapracovat na zlepšení, byla jednota jezdců v otázce jejich požadavků na RC212V.

„Všechny pokyny jsou velmi podobné, jezdci mají podobné záměry a všichni jezdci si stěžovali na podobné věci. V této chvíli si všichni stěžovali na stabilitu při brzdění a my se teď soustředíme na nápravu v této oblasti. Vyzkoušeli jsme spojku a řídící systém motoru, bylo to už lepší, ale stále nám zůstává hodně práce, kterou je třeba udělat,“ uvedl závěrem Shuhei Nakamoto.

22. června | Folger testoval motocykl Moto2 na okruhu v Aragonii. odkaz
17. června | Mnozí jezdci si po dnešním závodě připomínali Andrease Pereze, který před týdnem na katalánském okruhu zahynul běhe… odkaz
17. června | Quartararo se raduje z první výhry: odkaz
16. června | Just a photo of 5ft 2in tall @26_DaniPedrosa stood next to @paugasol who is a whopping 7ft tall. Thank you that'll… odkaz
16. června | Vicente Perez byl po kvalifikační nehodě převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz

Harmonogram

GP Nizozemska, Assen
Pátek 29. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 30. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 1. července    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00