Podle šéfa Honda Racing Corporation (HRC) Shuhei Nakamota je velmi dobrý výkon jejich prototypů RC212V výsledkem mnoha drobných změn a zlepšení, které provedli od druhé poloviny loňské sezony.
Po šesti dnech testování třídy MotoGP v Sepangu je výsledkem výrazný náskok Hondy před ostatními výrobci královské kubatury. Samozřejmě, jedná se čistě o test, ale pokud Casey Stoner s Danim Pedrosou zvládnou jako jediní časy pod dvě minuty, první čtyři ve výsledkové listině jedou na prototypech RC212V a nejlepší Yamaha ztrácí sekundu, můžou být u Hondy zcela určitě spokojeni.
Na první pohled je zřejmé, že Casey Stoner a Dani Pedrosa jsou velmi vyrovnanou dvojicí, ale ani Marco Simoncelli a Andrea Dovizioso nemají na své dva kolegy velkou ztrátu. Faktem ale zůstává, že Honda pro své jezdce připravila motocykl, který má na to, aby vyhrával závody a každý jezdec v jeho sedle má šanci bojovat o titul.
O tom, proč se v letošní předsezonní přípravě Hondě tolik daří, hovořil viceprezident HRC Nakamoto s motogp.com. „Je těžké to přesně vysvětlit! Zkoušeli jsme spoustu různých věcí, ale každý detail, který se zlepšil, byla jen malá část. U HRC pokračujeme na vývoji mnoha věcí.“
„Loni, mluvíme o druhé polovině sezony, nebyly naše výsledky tak špatné až do Daniho nehody v Motegi,“ pokračoval Nakamoto. „V tomto bodě jsme získali směr pro vývoj technického kompletu a pak jsme v tomto směru dokázali pokračovat v rámci podvozku, motoru, elektroniky, tlumení, brzd a tak dále.“
„Od té doby postupovalo vše na motocyklu krok za krokem, jednalo se o velmi drobná zlepšení. Samozřejmě teď musíme pokračovat na jejich dalším vývoji,“ uvedl viceprezident HRC, jenž zároveň dodal, že jedna z nejdůležitějších věcí, která Hondě pomohla zapracovat na zlepšení, byla jednota jezdců v otázce jejich požadavků na RC212V.
„Všechny pokyny jsou velmi podobné, jezdci mají podobné záměry a všichni jezdci si stěžovali na podobné věci. V této chvíli si všichni stěžovali na stabilitu při brzdění a my se teď soustředíme na nápravu v této oblasti. Vyzkoušeli jsme spojku a řídící systém motoru, bylo to už lepší, ale stále nám zůstává hodně práce, kterou je třeba udělat,“ uvedl závěrem Shuhei Nakamoto.