Za výkonem letošní Hondy stojí řada drobných zlepšení

Podle šéfa Honda Racing Corporation (HRC) Shuhei Nakamota je velmi dobrý výkon jejich prototypů RC212V výsledkem mnoha drobných změn a zlepšení, které provedli od druhé poloviny loňské sezony.
Za výkonem letošní Hondy stojí řada drobných zlepšení

Po šesti dnech testování třídy MotoGP v Sepangu je výsledkem výrazný náskok Hondy před ostatními výrobci královské kubatury. Samozřejmě, jedná se čistě o test, ale pokud Casey Stoner s Danim Pedrosou zvládnou jako jediní časy pod dvě minuty, první čtyři ve výsledkové listině jedou na prototypech RC212V a nejlepší Yamaha ztrácí sekundu, můžou být u Hondy zcela určitě spokojeni.

Na první pohled je zřejmé, že Casey Stoner a Dani Pedrosa jsou velmi vyrovnanou dvojicí, ale ani Marco Simoncelli a Andrea Dovizioso nemají na své dva kolegy velkou ztrátu. Faktem ale zůstává, že Honda pro své jezdce připravila motocykl, který má na to, aby vyhrával závody a každý jezdec v jeho sedle má šanci bojovat o titul.

O tom, proč se v letošní předsezonní přípravě Hondě tolik daří, hovořil viceprezident HRC Nakamoto s motogp.com. „Je těžké to přesně vysvětlit! Zkoušeli jsme spoustu různých věcí, ale každý detail, který se zlepšil, byla jen malá část. U HRC pokračujeme na vývoji mnoha věcí.“

„Loni, mluvíme o druhé polovině sezony, nebyly naše výsledky tak špatné až do Daniho nehody v Motegi,“ pokračoval Nakamoto. „V tomto bodě jsme získali směr pro vývoj technického kompletu a pak jsme v tomto směru dokázali pokračovat v rámci podvozku, motoru, elektroniky, tlumení, brzd a tak dále.“

„Od té doby postupovalo vše na motocyklu krok za krokem, jednalo se o velmi drobná zlepšení. Samozřejmě teď musíme pokračovat na jejich dalším vývoji,“ uvedl viceprezident HRC, jenž zároveň dodal, že jedna z nejdůležitějších věcí, která Hondě pomohla zapracovat na zlepšení, byla jednota jezdců v otázce jejich požadavků na RC212V.

„Všechny pokyny jsou velmi podobné, jezdci mají podobné záměry a všichni jezdci si stěžovali na podobné věci. V této chvíli si všichni stěžovali na stabilitu při brzdění a my se teď soustředíme na nápravu v této oblasti. Vyzkoušeli jsme spojku a řídící systém motoru, bylo to už lepší, ale stále nám zůstává hodně práce, kterou je třeba udělat,“ uvedl závěrem Shuhei Nakamoto.

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 25. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 26. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30