Za výkonem letošní Hondy stojí řada drobných zlepšení

Podle šéfa Honda Racing Corporation (HRC) Shuhei Nakamota je velmi dobrý výkon jejich prototypů RC212V výsledkem mnoha drobných změn a zlepšení, které provedli od druhé poloviny loňské sezony.
Za výkonem letošní Hondy stojí řada drobných zlepšení

Po šesti dnech testování třídy MotoGP v Sepangu je výsledkem výrazný náskok Hondy před ostatními výrobci královské kubatury. Samozřejmě, jedná se čistě o test, ale pokud Casey Stoner s Danim Pedrosou zvládnou jako jediní časy pod dvě minuty, první čtyři ve výsledkové listině jedou na prototypech RC212V a nejlepší Yamaha ztrácí sekundu, můžou být u Hondy zcela určitě spokojeni.

Na první pohled je zřejmé, že Casey Stoner a Dani Pedrosa jsou velmi vyrovnanou dvojicí, ale ani Marco Simoncelli a Andrea Dovizioso nemají na své dva kolegy velkou ztrátu. Faktem ale zůstává, že Honda pro své jezdce připravila motocykl, který má na to, aby vyhrával závody a každý jezdec v jeho sedle má šanci bojovat o titul.

O tom, proč se v letošní předsezonní přípravě Hondě tolik daří, hovořil viceprezident HRC Nakamoto s motogp.com. „Je těžké to přesně vysvětlit! Zkoušeli jsme spoustu různých věcí, ale každý detail, který se zlepšil, byla jen malá část. U HRC pokračujeme na vývoji mnoha věcí.“

„Loni, mluvíme o druhé polovině sezony, nebyly naše výsledky tak špatné až do Daniho nehody v Motegi,“ pokračoval Nakamoto. „V tomto bodě jsme získali směr pro vývoj technického kompletu a pak jsme v tomto směru dokázali pokračovat v rámci podvozku, motoru, elektroniky, tlumení, brzd a tak dále.“

„Od té doby postupovalo vše na motocyklu krok za krokem, jednalo se o velmi drobná zlepšení. Samozřejmě teď musíme pokračovat na jejich dalším vývoji,“ uvedl viceprezident HRC, jenž zároveň dodal, že jedna z nejdůležitějších věcí, která Hondě pomohla zapracovat na zlepšení, byla jednota jezdců v otázce jejich požadavků na RC212V.

„Všechny pokyny jsou velmi podobné, jezdci mají podobné záměry a všichni jezdci si stěžovali na podobné věci. V této chvíli si všichni stěžovali na stabilitu při brzdění a my se teď soustředíme na nápravu v této oblasti. Vyzkoušeli jsme spojku a řídící systém motoru, bylo to už lepší, ale stále nám zůstává hodně práce, kterou je třeba udělat,“ uvedl závěrem Shuhei Nakamoto.

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00