Začátek sezony nebude pro Pirra jednoduchý

Ital ukončil loňský ročník vítězstvím v posledním závodu sezony Moto2 a přestoupil do královské kubatury MotoGP, kde společně s týmem Fausta Gresiniho zahájil zcela nový projekt CRT.
Začátek sezony nebude pro Pirra jednoduchý

Po poměrně zdlouhavém jednání ohledně dodavatele pohonné jednotky, to byla nakonec Honda, která Gresinimu týmu dodala litrový agregát CBR1000RR. Do úvodní část zimní přípravy ale nezasáhli, protože motocykl nebyl k testování připraven. Pirro poprvé vyzkoušel svůj nový stroj až tento měsích v Imole a ostrý start absolvoval uplynulý víkend v Jerezu.

Nový motocykl FTR/Honda tak samozřejmě vykazoval určité problémy, jejichž řešení stálo Gresiniho tým CRT hodně času, který Pirro nutně potřeboval k tomu, aby se nové kubatuře stačil dostatečně rychle přizpůsobit.

Přesto v pátek dokázal zajet sedmnáctý čas z dvaadvaceti testujících jezdců, ale tento výkon už v neděli nestačil potvrdit, protože během dne musel často do boxů a nakonec skončil devatenáctý. Na nejrychlejší čas Casey Stonera ztratil 3,4 sekundy, na nejrychlejšího jezdce CRT De Punieta pak 1,6 sekundy.

„Jediné, co k tomu můžu říct je, že nás ještě čeká hodně práce!“ uvedl po testu Michele Pirro. „Kolo za kolem jsem si postupně budoval důvěru s motocyklem, ale nedokázal jsem z toho vytěžit maximum, protože jsme měli s motorkou problémy a já se musel vracet zpátky do boxů.“

„Je to škoda, ale vím, že chlapi v týmu na tom pracují velmi tvrdě a mají moji maximální důvěru. Věřím, že už brzy bude naše nasazení odměněno. Musíme být trpěliví,“ dodal Michele Pirro.

Fausto Gresini počáteční problémy chápe, protože na rozdíl od továrního satelitu Hondy Álvara Bautisty, je jejich nový CRT projekt teprve na začátku. „Je to zcela něco jiného, protože tady nás ještě čeká spousta práce,“ řekl. „Při každém výjezdu jsme se zlepšili, což je pozitivní, ale je nám jasné, že je před námi dlouhá cesta, kterou jsme sotva začali. Je to nový projekt s velkým potenciálem, takže každý problém je třeba řešit vhodným způsobem a s klidem.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

14:19 | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
14:09 | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
9:34 | A ještě jedna penalizace: odkaz
9:34 | Další penalizace Moto3: odkaz
9:33 | V Moto3 hned několik jezdců obdrželo penalizaci za nezodpovědnou jízdu: odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00