Německý tým MZ Racing zahájí sezonu s dvěma různými podvozky. Už během oficiálního testu v Jerezu pojede Anthony West s prototypem MZ a Max Neukirchner s osvědčenou značkou FTR.
Jak oznámil německý výrobce, poslední předsezonní test v Jerezu stejně jako zahajovací podnik sezony 2011 v Kataru, absolvují jejich tovární jezdci Anthony West a Max Neukirchner na motocyklech s dvěma různými podvozky.
Australan West byl prvním jezdcem, který jel s německým prototypem Moto2 premiéru ve světovém šampionátu a v sedle MZ získal troje umístění v první desítce. Letos bude znovu pokračovat na stroji MZ s trubkovým rámem a modifikovaným odpružením zadního kola.
Max Neukirchner dosud závodil v seriálu produkčních motocyklů WSBK a v letošní sezoně bude s Westem druhým jezdcem MZ Racing. Nicméně pro německého závodníka je na úvod letošního ročníku připraven motocykl s podvozkem britského výrobce FTR.
Původním plánem bylo samozřejmě nasazení dvou motocyklů stejné značky, ale podvozek MZ prošel během zimy vývojovými změnami a díky tomu došlo ke zpoždění při výrobě některých jeho částí. Šéf MZ Martin Wimmer uvedl, že tento podvozek bude základem pro jejich silniční repliku motocyklu Moto2 a ve vývoji existují určité věci, které prostě nelze urychlit.
„Proto jsme museli nalézt prozatímní řešení, abychom našim jezdcům umožnili soutěžit od prvního závodu na nejvyšší úrovni,“ řekl Wimmer, pro něhož byl výběr podvozku FTR jasnou volbou. „S tím to typem podvozku vyhrál Karel Abraham poslední závod sezony 2010. Víme čeho lze s tímto podvozkem dosáhnou a budeme pečlivě srovnávat data obou jezdců. Můžou tam být zajímavé detaily, které nám pomůžou dále zlepšit podvozek MZ.“
Věc se má asi tak, že pokud v průběhu sezony MZ pokročí ve vývoji a dostane se na úroveň FTR, oba jezdci letošní ročník dokončí s německým podvozkem.