Začíná druhá polovina sezony a týmy si vybírají posily

U Suzuki možná příští rok pojede Alvaro Bautista.
Velká cena České republiky je díky své pozici v kalendáři závodů mistrovství světa silničních motocyklů každoročně místem, kde se rozhoduje o budoucnosti jezdců a složení týmů pro příští sezonu. Ne jinak tomu bude určitě i letos, protože pro sezonu 2010 se pravděpodobně chystá hned několik změn v jezdeckém obsazení.

Ve španělských médiích už nyní kolují ´zaručené´ informace o tom, jak to může v příštím roce vypadat. Alvaro Bautista letos bojuje v třídě do 250ccm o titul, ale je jasné, že tato sezona bude ve čtvrtlitrech jeho poslední, protože přestupuje do MotoGP.

Španělův zaměstnavatel v podobě Jorge Martineze konečně dostal možnost postavit třetí tým Aspar v královské kubatuře, když se nedávno dohodl na spolupráci s italskou Ducati a právě Bautista byl na pozici jezdce GP10 kandidátem číslo jedna. Ovšem Ducati není pravděpodobně z pohledu Bautisty příliš dobrým řešením jeho premiérového vstupu do MotoGP a je možné, že právě v Brně podepíše smlouvu s tovární Suzuki.

Suzuki se o Bautistu zajímala hned na začátku sezony, ale Španěl se tehdy nedokázal rozhodnou, protože se v té době ještě nevědělo jaké to bude se vstupem týmu Aspar do MotoGP. Navíc je Suzuki továrním týmem, který mu může mnohé nabídnout. U Suzuki nemají svůj satelitní tým, takže můžou angažovat do svých řad nováčka a to může Bautistovi vyhovovat.

Současná jezdecká dvojice Suzuki Loris Capirossi a Chris Vermeulen má smlouvu do konce sezony a nová krev v týmu by mohla přinést výsledky, které tak toužebně očekávají. V letošním roce se totiž ani jednomu z jezdců nepodařilo zajet na stupně vítězů a jejich výkony jsou daleko od očekávání potom, jak dobře se jim dařilo v předsezonních testech.

Otázka tedy zní, kdo z jezdců půjde do Asparova týmu. Na to má španělský tisk také odpověď. Má to být Hector Barbera, který letos závodí rovněž ve čtvrtlitrové kubatuře u týmu Pepe World a v této chvíli mu patří čtvrté místo v průběžném pořadí.

Celkem dost se také hovoří o možném přestupu do MotoGP v případě Hiroshi Aoyamy ze Scot Racingu. Japonec bojuje o mistrovský titul spolu s Bautistou a určitě by to nebyla špatná vstupenka do královské kubatury. Každopádně jediný z nováčků, kdo má nyní svou pozici jistou je Marco Simoncelli, který pojede v příštím roce u týmu MotoGP Fausta Gresiniho.

Na víkendovou Velkou cenu České republiky se tak můžeme těšit, protože nám nabídne určitě skvělé závodní momenty, ale také možná rozluští některé tajenky ohledně přestupu čtvrtlitrových jezdců do královské kubatury, což bude ještě hodně zajímavé.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00