Začíná druhá polovina sezony a týmy si vybírají posily

U Suzuki možná příští rok pojede Alvaro Bautista.
Velká cena České republiky je díky své pozici v kalendáři závodů mistrovství světa silničních motocyklů každoročně místem, kde se rozhoduje o budoucnosti jezdců a složení týmů pro příští sezonu. Ne jinak tomu bude určitě i letos, protože pro sezonu 2010 se pravděpodobně chystá hned několik změn v jezdeckém obsazení.

Ve španělských médiích už nyní kolují ´zaručené´ informace o tom, jak to může v příštím roce vypadat. Alvaro Bautista letos bojuje v třídě do 250ccm o titul, ale je jasné, že tato sezona bude ve čtvrtlitrech jeho poslední, protože přestupuje do MotoGP.

Španělův zaměstnavatel v podobě Jorge Martineze konečně dostal možnost postavit třetí tým Aspar v královské kubatuře, když se nedávno dohodl na spolupráci s italskou Ducati a právě Bautista byl na pozici jezdce GP10 kandidátem číslo jedna. Ovšem Ducati není pravděpodobně z pohledu Bautisty příliš dobrým řešením jeho premiérového vstupu do MotoGP a je možné, že právě v Brně podepíše smlouvu s tovární Suzuki.

Suzuki se o Bautistu zajímala hned na začátku sezony, ale Španěl se tehdy nedokázal rozhodnou, protože se v té době ještě nevědělo jaké to bude se vstupem týmu Aspar do MotoGP. Navíc je Suzuki továrním týmem, který mu může mnohé nabídnout. U Suzuki nemají svůj satelitní tým, takže můžou angažovat do svých řad nováčka a to může Bautistovi vyhovovat.

Současná jezdecká dvojice Suzuki Loris Capirossi a Chris Vermeulen má smlouvu do konce sezony a nová krev v týmu by mohla přinést výsledky, které tak toužebně očekávají. V letošním roce se totiž ani jednomu z jezdců nepodařilo zajet na stupně vítězů a jejich výkony jsou daleko od očekávání potom, jak dobře se jim dařilo v předsezonních testech.

Otázka tedy zní, kdo z jezdců půjde do Asparova týmu. Na to má španělský tisk také odpověď. Má to být Hector Barbera, který letos závodí rovněž ve čtvrtlitrové kubatuře u týmu Pepe World a v této chvíli mu patří čtvrté místo v průběžném pořadí.

Celkem dost se také hovoří o možném přestupu do MotoGP v případě Hiroshi Aoyamy ze Scot Racingu. Japonec bojuje o mistrovský titul spolu s Bautistou a určitě by to nebyla špatná vstupenka do královské kubatury. Každopádně jediný z nováčků, kdo má nyní svou pozici jistou je Marco Simoncelli, který pojede v příštím roce u týmu MotoGP Fausta Gresiniho.

Na víkendovou Velkou cenu České republiky se tak můžeme těšit, protože nám nabídne určitě skvělé závodní momenty, ale také možná rozluští některé tajenky ohledně přestupu čtvrtlitrových jezdců do královské kubatury, což bude ještě hodně zajímavé.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

17:12 | Folger testoval motocykl Moto2 na okruhu v Aragonii. odkaz
17. června | Mnozí jezdci si po dnešním závodě připomínali Andrease Pereze, který před týdnem na katalánském okruhu zahynul běhe… odkaz
17. června | Quartararo se raduje z první výhry: odkaz
16. června | Just a photo of 5ft 2in tall @26_DaniPedrosa stood next to @paugasol who is a whopping 7ft tall. Thank you that'll… odkaz
16. června | Vicente Perez byl po kvalifikační nehodě převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz

Harmonogram

GP Nizozemska, Assen
Pátek 29. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 30. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 1. července    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00