Začínáme od nuly

Český tým vyměnil pře závodem v Motegi jezdce a začíná znova od začátku.
Začínáme od nuly

Japonsko, další start do sezóny s novým španělským jezdcem Josepem „pepé“ Rodriguezem. Náročný týden před odletem do Tokia, vyřídit pro jezdce složitá víza, u PSI Hubík nechat ušít za pár dní dvě kombinézy ( patří jim za to velký dík ), sestavit kompletní letový plán, … Očekávání, jak si tento talentovaný pilot bude na českém stroji FGR počínat a jak mu nový podvozek bude vyhovovat.  Ve španělském mistráku používá jeho tým podvozek FTR a stejný motor Honda NSF 250, takže jsme mohli prvně porovnat pocity jezdce a rozdíly obou podvozků. Zjištění, že při brždění a rychlých zatáčkách si FGR vede lépe a je stabilnější bylo potěšující. Za celý víkend při 14. závodě sezóny se však nepodařilo nastavit ideálně pérování a Josep se s tím trochu pral především v pomalých zatáčkách. Jeho jízdní styl je zcela odlišný od Jaspera, jde mnohem agresivněji na brzdy a motocykl se tak musel zcela přenastavit. Závodní víkend na to však není ideální, bohužel prostor pro testování před závodem nebyl, a o to byl náročnější víkend.

Klepněte pro větší obrázek

V pátečním volném tréninku se hledala ideální typ podsedlovky, poloha stupaček a kompletní nové nastavení podvozku. O rychlých časech samozřejmě nemohla být řeč a Josep zakončil první den na 31. místě. Navíc měl nepříjemný kontakt s Pedonem, když při průjezdu zatáčkou do Josepa v rychlosti narazil a předním kolem mu označkoval kombinézu od ramene až po stehno … Josep tento náraz ustál, viník nikoliv. Bohužel motocykl vypadal jako po pádu.

 Na sobotu se vyměnil motor za nový a přestavěla se převodovka. Postupné zlepšování času v každém tréninku bylo známkou, že si jezdec na FG-érku pomalu zvyká. V odpoledním kvalifikačním tréninku si polepšil rozdílem od prvního závodníka o více než vteřinu oproti prvnímu tréninku, nestačilo to však na lepší než 30. místo na startovním roštu.

Klepněte pro větší obrázek

Na nedělní warm up se měnilo nastavení, protože ani v kvalifikaci nebylo ideální, ale ukázalo se ještě horší, proto museli mechanici vrátit vše do původního stavu. Start se Josepovi povedl, pohyboval se mezi 25. a 27. místem. Závod nakonec dokončil na 24. místě a po delší době tak viděl motocykl FGR cíl, což je cenné pro další vyhodnocení dat. Bylo vidět, že chce Josep zajet dobrý výsledek, možná až moc tlačil na pilu, ale jeho nasazení se v nadcházejících závodech zcela jistě projeví.

Další závod nás čeká v exotické, tropické Malaysii, kde na krásném okruhu Sepang budeme tento víkend bojovat o první dvacítku a uvidíme, co nám nového přinese. Bude především záležet, jestli se specialistům od Ohlins podaří nastavit ideálně motocykl, protože na tomto náročném okruhu to bude obzvášť zapotřebí.

Děkujeme za podporu, kterou nám v nelehkém konci sezóny dáváte najevo, nejen na veřejných sítích.

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00