Zaplnit chybějící místa na startovním roštu MotoGP nebude jednoduché

V Kataru se bude mimo jiné projednávat zrušení náhradních motocyklů.
Plán k vytvoření takových podmínek, aby v královské kubatuře mohlo být na startu v roce 2010 mnohem více motocyklů než je tomu letos, dostává vážné trhliny ještě dřív než se vůbec začal projednávat.

Carmelo Ezpeleta z Dorny chce do pravidel pro příští sezonu zakomponovat jen jeden motocykl pro každého jezdce, na místo dvou, jak to funguje v současné době. O náhradní motocykl by se tak nemuseli v týmu starat, ušetřili by tím určité finanční prostředky a motocykly navíc by tak mohli výrobci pronajmout nově příchozím soukromým týmům.

Například Yamaha dodává celkem čtyři motocykly svému továrnímu týmu pro Valentina Rossiho a Jorge Lorenza. Další čtyři Yamahy pak putují k Tech 3 pro Colina Edwardse a Jamese Toselanda. Podle Ezpeletova plánu by tak mohl některý ze soukromých týmů využít nejméně dvě YZR-M1.

Šéf Dorny se ze všech sil snaží naplnit startovní rošt alespoň dvaceti motocykly, protože to co se stalo letos po odchodu tovární Kawasaki je skutečná pohroma. Zatím se neví, jak to všechno s japonskými motocykly dopadne, ale musíme brát v úvahu současný stav a ten hovoří jasně, v Kataru uvidíme na startu jen sedmnáct motocyklů MotoGP.

Z hlediska Yamahy, Hondy nebo Suzuki by samozřejmě nové pravidlo jednoho motocyklu pro každého jejich jezdce znamenalo značnou úsporu financí, ale už nejsou tak ochotní své zbývající motocykly pronajímat někomu dalšímu.

Šéf Yamahy Masao Furusawa řekl: „Udržujeme si počet motocyklů vždy na čtyřech. Pokaždé odpovídám jen čtyři a na tom se nic nezmění. Rád bych pokračoval se čtyřmi jezdci a víc už ne.“

„Pochybuji, že bychom to udělali,“ uvedl k tomu šéf HRC Shuhei Nakamoto a Shinichi Sahara, šéf projektu Suzuki MotoGP s japonskou slušností k tomu závěrem dodal: „Rád bych viděl na startovním roštu více motocyklů Suzuki, ale za této ekonomické situace je, abych řekl pravdu velmi těžké nasadit více motocyklů. Neplánujeme navýšení počtu motocyklů pro příští rok.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

2:25 | @Stefanomanzi62 @alexmarquez73 Best thing about this was Alex apologising to Manzi for crashing in front of him the… odkaz
2:23 | Manzi měl plné ruce práce, aby se dokázal vyhnout padajícímu Márquezovi, ale dokázal to: odkaz
2:19 | Lüthi ve warm upu upadl: odkaz
5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00