Polovina sezony je pryč a nyní je ten nejlepší čas na hodnocení dosavadních výkonů. Za Ducati hovořil šéf projektu MotoGP Alessandro Cicognani a pohled Suzuki nabídl šéf týmu Paul Denning.
Ducati zahájila letošní ročník v nové sestavě. Po čtyřech letech se rozloučili s Casey Stonerem a zahájili novou éru s Valentinem Rossim, který se stal týmovým kolegou Američana Nicky Haydena. Ital do sezony 2011 nenastupoval ve stoprocentní kondici, protože byl stále limitován nedoléčeným zraněním ramene.
„Řekněme, že to byl náročný začátek, čekali jsme daleko víc, ale na začátku jsme měli nějaké problémy s Valeho ramenním zraněním a Nickyho hledáním správného kontaktu s motocyklem,“ uvedl pro motogp.com Alessandro Cicognani.
„Potom jsme zaznamenali některé dobré výsledky a to zejména prvním umístěním na stupních vítězů s Nickym v Jerezu a Valem v Le Mans. V první polovině sezony nám pak ale něco scházelo. Nicméně si myslím, že už nyní jsme zpět ve správném tempu,“ řekl Alessandro Cicognani, který mimo jiné zmínil jejich snahu letos vyhrát závod, což je také cílem Valentina Rossiho.
Plány stáje Ducati jsou pro druhou polovinu sezony celkem jasné a Alessandro Cicognani to potvrdil, když závěrem dodal: „Očekáváme zlepšení. Den po dni, závod od závodu. Chceme bojovat o vítězství a tvrdě pracujeme na tom, abychom toho dosáhli. Musíme pracovat, je to jediná cesta.“
Jako velmi těžký, označil začátek letošní sezony Paul Denning. V přípravě na úvodní podnik sezony v Kataru si jejich jediný jezdec Álvaro Bautista zlomil nohu, slibné výsledky z předsezonních testů byly rázem pryč a Suzuki tehdy chyběla na startovním roštu zahajovací Grand Prix. V Jerezu jel s GSV-R John Hopkins a do Portugalska už přijel Španěl Bautista.
„Álvarův návrat v Estorilu, byl daleko rychlejší než si kdo vůbec dokázal představit,“ řekl Paul Denning. „Ale jeho cesta k plné fyzické kondici a opětovnému získání jistoty v sedle motocyklu si vyžádala dlouhou dobu. Až od devátého kola na Sachsenringu jsme ho viděli jezdit stejně, jak v průběhu zimních testů.“
„Motorka je na tom z hlediska vývoje dobře. Suzuki odvedla skvělou práci na zadním ramenu a podvozku, aby se zlepšil výkon v zahřátí pneumatik a v podstatě kompletní přilnavosti. Motor je konkurenceschopný a my jen potřebujeme pokračovat v dalších drobných zlepšeních. Je to ale stále jezdec, kdo je vysoce důležitou součásti výkonu v MotoGP. Pokud je jezdec zraněný nebo není připravený po psychické stránce, utrpí tím výkon,“ pokračoval Denning.
„V této chvíli jsme spokojeni, protože je (Álvaro Bautista) zpátky, jezdí tvrdě a je agresivní. Máme jen jednoho jezdce, takže má naši plnou podporu. Je to profesionál a chce bojovat vpředu s jezdci jako Simoncelli a Lorenzo, s nimiž v minulosti závodil ve čtvrtlitrové kubatuře.“
Co se týče druhé poloviny sezony, kterou odstartuje velká cena České republiky, Paul Denning závěrem řekl: „Pokud dokážeme pokračovat v dalším zlepšování motocyklu a velmi důležité jezdcovy důvěry, tak doufáme, že můžeme být v přední skupině. Máme ještě práci, kterou je třeba udělat, protože nás stále dělí rozdíl mezi nejlepšími šesti Hondami a Yamahami, ale jsme tady, abychom závodili, odvedli maximum a uvidíme, čeho můžeme dosáhnout.“