Závada na brzdě vyřadila Abrahama ze závodu

Porucha na přední brzdě satelitní Ducati Desmosedici GP12, byla důvodem odstoupení Karla Abraham z úvodního závodu sezony v Kataru. Český jezdec odstoupil z jedenácté pozice.
Závada na brzdě vyřadila Abrahama ze závodu

Abraham kvůli tomuto problému několikrát vyjel mimo trať a dál už raději nechtěl nic riskovat. Zajel do boxů a závod předčasně ukončil. „Tohle mě opravdu mrzí, přijít o body kvůli technické závadě je hrozná škoda,“ řekl Abraham po závodě. „Zatím nevíme čím to bylo způsobené, ale v podstatě mi přestala fungovat přední brzda.“

„Přitom to od začátku nebylo špatné, start se sice nepovedl úplně nejlíp, ale zůstal jsem v kontaktu se skupinou s Rossim a Haydenem. Ve druhém kole se poprvé objevil problém s brzdou, která „měkla“. V dalším kole se mi poprvé stalo, že jsem páčku promáčkl až na doraz a neměla plný účinek. Chvíli jsem doufal, že tlak stačí „namačkat“, takový problém se výjimečně může stát. Jenže mně se to stalo během pěti kol třikrát, jednou opravdu ve vysoké rychlosti, takže jsem musel vyjet mimo trať a jsem rád, že to neskončil mnohem hůř. Zkusil jsem ještě změnit nastavení tvrdosti brzdy, ale to vedlo k opačnému extrému – brzda úplně ztvrdla. V tu chvíli bylo lepší zastavit, než riskovat, že to skončí pádem.“

Šéfmechanik týmu Marco Grana k tomu dodal: „To, co se dnes stalo, je vážný problém. Komplikace je, že teď nejsme schopni říct, co se vlastně stalo, protože teď všechno funguje. Problém se projevil jen při zatížení na trati. Ten problém tam ale prokazatelně je, ukázaly to záznamy z telemetrie.“

„Celou brzdu si teď převzal její výrobce Brembo a uvidíme, co nám k tomu řeknou. Upřímně, teď nevíme, čím by to mohlo být, je to hodně netypická závada, která se stejně netypicky projevuje. Je to velká škoda, protože jsme mohli bojovat o šesté místo, kdyby všechno fungovalo.“

22. května | Dnes je to rok od smrti Nickyho Haydena. odkaz
21. května | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
20. května | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00