Závěr kvalifikace Kornfeilovi ovlivnila porucha zadního kola

Jezdec italského týmu Ongetta Centro Seta měl v sobotní kvalifikaci smůlu, protože před finální výměnou obutí figuroval kolem desátého místa, ale nakonec díky technické závadě skončil dvacátý.
Závěr kvalifikace Kornfeilovi ovlivnila porucha zadního kola

V sobotu ráno pršelo, dráha v Brně byla kompletně promočená a jezdci museli vyjet na pneumatikách do deště. Nikdo neví, jaké bude počasí v průběhu nedělní Grand Prix, takže se nenašel nikdo, kdo by ráno zůstal sedět v boxech.

V závěrečném tréninku se Jakubovi Kornfeilovi celkem slušně dařilo, zajel sedmnáctý čas a před odpolední kvalifikací si věřil. „Ráno se jelo na vodě a bylo to hodně těžké, protože to poměrně dost klouzalo. Měli jsme ale dobré nastavení, takže se na tom dalo jet,“ uvedl pro MotoGPsport.cz Jakub Kornfeil.

„Cítil jsem se dobře, ale v posledním kole jsem narazil na pomalého jezdce, který jel ve stopě a přišel tak o šanci zajet výrazně lepší čas než jaký jsem nastavil předtím. To nám dle našich představ rozhodně nevyšlo.“

„Odpoledne se jelo na suchu, protože to opravdu zázračně rychle stačilo oschnout,“ pokračoval Kornfeil. „V první polovině kvalifikace se mi dařilo, pohyboval jsem se kolem osmého až desátého místa. Hlavně ze začátku jsem se snažil zajíždět dobré časy, protože se každou chvíli mohlo rozpršet.“

„Pak přišel zlomový moment kvalifikace, kdy jsem z nějakého jedenáctého místa zajel do boxů pro nové pneumatiky. Mechanici mi je vyměnili a já hned v prvním kole nastavil čas 2´10,9 sekundy, což se pak ukázalo jako mé vůbec nejrychlejší v kvalifikaci. Ze začátku jsem na nových gumách cítil, že zvládnu zajet dvě devět, ale po mém nejrychlejším kole mi najednou zpomalila motorka.“

„Nevěděl jsem co se děje. První co mě napadlo bylo, že se mi zadírá motor a je chycený kroužek. Do konce kvalifikace už zbývalo málo času, takže jsem nejel do boxů a zůstal těch pár kol na dráze. Když jsem byl zpátky v boxech, tak mechanik zjistil, že jsem měl mechanický problém u zadního kola, které brzdilo. Došlo tam totiž k uvolnění brzdového kotouče, obložení mi sjel až na kov a byl tak rozžhavený, že by ve tmě snad svítil.“

A plán pro zítřek? „Půjdu do toho s rozumem, ale na maximum. Cílem je předjet co nejvíc soupeřů a pokud mi dvě úvodní kola vyjdou, mám z poloviny vyhráno,“ řekl závěrem pro MotoGPsport.cz, Jakub Kornfeil.

22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
22. října | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
22. října | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00