[GP Valencie - 250ccm, závod]
Poslední závod sezony 2009 a vůbec poslední závod čtvrtlitrové kubatury ve světovém šampionátu závodů silničních motocyklů nabídl všem fanoušků opět skvělou podívanou. Bojovalo se o titul mistra světa a do tohoto souboje vstupoval Hiroshi Aoyama s jednadvaceti body náskoku před druhým v pořadí Marcem Simoncellim.
Velmi napínavý závod na sedmadvacet kol vyhrál Hector Barbera z Pepe World před druhým Alvarem Bautistou z týmu Mapfre Aspar a třetím jezdcem Scot Hondy Raffaelem De Rosou. Titul mistra světa získal Hiroshi Aoyama, který cílem projel sedmý. Marco Simoncelli v dnešní Velké ceně nezískal jediný bod a to pro něho znamená jediné a to, že letos neobhájil titul mistra světa a navíc v posledním závodu sezony přišel i o titul vicemistra, protože ten získal Hector Barbera.
Alex Debon si ve včerejší kvalifikaci stačil dojet nejen pro pole position, ale také pro zlomeninu žebra, která byla natolik vážná, že mu do dnešního závodu neumožnila nastoupit, takže na první pozici se postavil Marco Simoncelli z Metis Gilery, druhý Hector Barbera, třetí Ratthapark Wilairot a první řadu uzavřel jezdec Scot Hondy Hiroshi Aoyama.
Poslední závod čtvrtlitrové kubatury rozhodoval ve svém posledním závodu o titulu mistra světa. Marco Simoncelli musel v tomto závodě vyhrát a Japonec Hiroshi Aoyama nesměl cílem projet na horší pozici než jedenácté. Od prvních kol se začalo velmi tvrdě bojovat, do vedení šel Hector Barbera, Thomas Lüthi jel druhý a Hiroshi Aoyma třetí, jenže Ital Simonceli po ne zrovna ideálním startu vzal za plyn a postupně se prokousával do vedení.
To se mu také v osmém kole podařilo a navíc Hiroshi Aoyama, aby se vyhnul kontaktu s Barberou zvolil výjezd mimo trať a málem vysoká očekávání Hondy skončila v únikové zóně hned za cílovou rovinkou. Japonec cestu mimo dráhu ustál a na trať se vrátil na jedenácté pozici, tedy na pozici, která mu zaručovala titul mistra světa i v případě, že Marco Simoncelli dnes ve Valencii závod vyhraje.
V polovině závodu čtvrtlitrů bylo pořadí první Marco Simoncelli, druhý Hector Barbera, třetí Mike Di Meglio, čtvrtý Alvaro Bautista a pátý Raffaele De Rosa. Český jezdec Karel Abraham jel na devátém místě a Lukáši Peškovi patřilo patnácté místo. Japonec Hirosho Aoyama už v té době závodil na desáté pozici a jeho týmový kolega De Rossa zajížděl jedno rychlé kolo za druhým.
Čtvrtlitrová kubatura nám po celou sezonu nabízela skvělé závodění a ve svém vůbec posledním závodu to nebyl o nic méně napínavější souboj, i když na dálku, protože Marco Simoncelli jel první a Hiroshi Aoyama desátý a záleželo na tom, kdo z obou protagonistů udrží nervy na uzdě a získá poslední titul mistra světa třídy do 250ccm.
Nakonec to byl Marco Simoncelli, který svou Aprilii v jedné ze zatáček nezvládl a spadl, což znamenalo, že titul mistra světa letos získá Japonsko, japonský jezdec Hiroshi Aoyma a japonský výrobce motocyklů Honda. Marco Simoncelli byl v dnešním závodu Velké ceny Valencie určitě nejsmutnějším mužem v boxech.
Karlovi Abrahamovi z Cardion AB Motoracing se po celý víkend dařilo, během kvalifikace to byla málem první řada a v dnešním závodu přišel o pátou pozici jen o neuvěřitelné 0,098 sekundy. Stejně i tak byl jeho výkon parádní a v celkovém hodnocení šampionátu má stejný počet bodů jako další český závodník Lukáš Pešek z Auto Kelly-ČP, který do dnešního závodu nastoupil nemocný a v cíli mu patřila dvanáctá pozice.
Jezdci třídy 250ccm dnes uzavřeli jednu z kapitol, která byla pilířem světového šampionátu od jeho vzniku a v příštím ročníku už budeme sledovat nové souboje, které nám na dráze okruhů v kalendáři mistrovství světa předvedou jezdci motocyklů Moto2.
GP Valencie - 250 ccm, závod:
P. |
|
Jezdec |
Motocykl |
Celkový čas |
Km/h |
Ztráta |
1. |
|
Hector BARBERA |
Aprilia |
44'10.601 |
146.867 |
- |
2. |
|
Alvaro BAUTISTA |
Aprilia |
44'14.264 |
146.664 |
+ 3.663 |
3. |
|
Raffaele DE ROSA |
Honda |
44'16.266 |
146.553 |
+ 5.665 |
4. |
|
Thomas LUTHI |
Aprilia |
44'16.281 |
146.553 |
+ 5.680 |
5. |
|
Ratthapark WILAIROT |
Honda |
44'24.202 |
146.117 |
+ 13.601 |
6. |
|
Karel ABRAHAM |
Aprilia |
44'24.298 |
146.112 |
+ 13.697 |
7. |
|
Hiroshi AOYAMA |
Honda |
44'38.039 |
145.362 |
+ 27.438 |
8. |
|
Alex BALDOLINI |
Aprilia |
44'45.698 |
144.947 |
+ 35.097 |
9. |
|
Roberto LOCATELLI |
Gilera |
44'46.467 |
144.906 |
+ 35.866 |
10. |
|
Shoya TOMIZAWA |
Honda |
44'50.777 |
144.674 |
+ 40.176 |
11. |
|
Shuhei AOYAMA |
Honda |
44'59.696 |
144.196 |
+ 49.095 |
12. |
|
Lukáš PEŠEK |
Aprilia |
45'03.733 |
143.980 |
+ 53.132 |
13. |
|
Balazs NEMETH |
Aprilia |
45'16.615 |
143.298 |
+ 1'06.014 |
14. |
|
Mike DI MEGLIO |
Aprilia |
45'29.293 |
142.632 |
+ 1'18.692 |
15. |
|
Valentin DEBISE |
Honda |
45'29.477 |
142.622 |
+ 1'18.876 |
16. |
|
Bastien CHESAUX |
Aprilia |
44'13.599 |
141.267 |
+ 1 kolo |
17. |
|
Vladimir LEONOV |
Aprilia |
44'38.652 |
139.946 |
+ 1 kolo |
18. |
|
William DUNLOP |
Honda |
45'34.197 |
137.103 |
+ 1 kolo |
19. |
|
Imre TOTH |
Aprilia |
45'42.307 |
136.698 |
+ 1 kolo |
|
|
Jules CLUZEL |
Aprilia |
38'25.036 |
|
|
|
|
Marco SIMONCELLI |
Gilera |
32'38.638 |
|
|
|
|
Axel PONS |
Aprilia |
32'09.981 |
|
|
|
|
Mattia PASINI |
Aprilia |
18'39.322 |
|
|
|
|
Hector FAUBEL |
Honda |
11'36.826 |
|
|