Závod a titul vicemistra vyhrál Barbera, mistrem světa je Aoyama

[GP Valencie - 250ccm, závod]
Závod a titul vicemistra vyhrál Barbera, mistrem světa je Aoyama

Poslední závod sezony 2009 a vůbec poslední závod čtvrtlitrové kubatury ve světovém šampionátu závodů silničních motocyklů nabídl všem fanoušků opět skvělou podívanou. Bojovalo se o titul mistra světa a do tohoto souboje vstupoval Hiroshi Aoyama s jednadvaceti body náskoku před druhým v pořadí Marcem Simoncellim.

Velmi napínavý závod na sedmadvacet kol vyhrál Hector Barbera z Pepe World před druhým Alvarem Bautistou z týmu Mapfre Aspar a třetím jezdcem Scot Hondy Raffaelem De Rosou. Titul mistra světa získal Hiroshi Aoyama, který cílem projel sedmý. Marco Simoncelli v dnešní Velké ceně nezískal jediný bod a to pro něho znamená jediné a to, že letos neobhájil titul mistra světa a navíc v posledním závodu sezony přišel i o titul vicemistra, protože ten získal Hector Barbera.

Alex Debon si ve včerejší kvalifikaci stačil dojet nejen pro pole position, ale také pro zlomeninu žebra, která byla natolik vážná, že mu do dnešního závodu neumožnila nastoupit, takže na první pozici se postavil Marco Simoncelli z Metis Gilery, druhý Hector Barbera, třetí Ratthapark Wilairot a první řadu uzavřel jezdec Scot Hondy Hiroshi Aoyama.

Poslední závod čtvrtlitrové kubatury rozhodoval ve svém posledním závodu o titulu mistra světa. Marco Simoncelli musel v tomto závodě vyhrát a Japonec Hiroshi Aoyama nesměl cílem projet na horší pozici než jedenácté. Od prvních kol se začalo velmi tvrdě bojovat, do vedení šel Hector Barbera, Thomas Lüthi jel druhý a Hiroshi Aoyma třetí, jenže Ital Simonceli po ne zrovna ideálním startu vzal za plyn a postupně se prokousával do vedení.

To se mu také v osmém kole podařilo a navíc Hiroshi Aoyama, aby se vyhnul kontaktu s Barberou zvolil výjezd mimo trať a málem vysoká očekávání Hondy skončila v únikové zóně hned za cílovou rovinkou. Japonec cestu mimo dráhu ustál a na trať se vrátil na jedenácté pozici, tedy na pozici, která mu zaručovala titul mistra světa i v případě, že Marco Simoncelli dnes ve Valencii závod vyhraje.

V polovině závodu čtvrtlitrů bylo pořadí první Marco Simoncelli, druhý Hector Barbera, třetí Mike Di Meglio, čtvrtý Alvaro Bautista a pátý Raffaele De Rosa. Český jezdec Karel Abraham jel na devátém místě a Lukáši Peškovi patřilo patnácté místo. Japonec Hirosho Aoyama už v té době závodil na desáté pozici a jeho týmový kolega De Rossa zajížděl jedno rychlé kolo za druhým.

Čtvrtlitrová kubatura nám po celou sezonu nabízela skvělé závodění a ve svém vůbec posledním závodu to nebyl o nic méně napínavější souboj, i když na dálku, protože Marco Simoncelli jel první a Hiroshi Aoyama desátý a záleželo na tom, kdo z obou protagonistů udrží nervy na uzdě a získá poslední titul mistra světa třídy do 250ccm.

Nakonec to byl Marco Simoncelli, který svou Aprilii v jedné ze zatáček nezvládl a spadl, což znamenalo, že titul mistra světa letos získá Japonsko, japonský jezdec Hiroshi Aoyma a japonský výrobce motocyklů Honda. Marco Simoncelli byl v dnešním závodu Velké ceny Valencie určitě nejsmutnějším mužem v boxech.

Karlovi Abrahamovi z Cardion AB Motoracing se po celý víkend dařilo, během kvalifikace to byla málem první řada a v dnešním závodu přišel o pátou pozici jen o neuvěřitelné 0,098 sekundy. Stejně i tak byl jeho výkon parádní a v celkovém hodnocení šampionátu má stejný počet bodů jako další český závodník Lukáš Pešek z Auto Kelly-ČP, který do dnešního závodu nastoupil nemocný a v cíli mu patřila dvanáctá pozice.

Jezdci třídy 250ccm dnes uzavřeli jednu z kapitol, která byla pilířem světového šampionátu od jeho vzniku a v příštím ročníku už budeme sledovat nové souboje, které nám na dráze okruhů v kalendáři mistrovství světa předvedou jezdci motocyklů Moto2.

GP Valencie - 250 ccm, závod:

P.   Jezdec Motocykl Celkový čas Km/h Ztráta
1. Klepněte pro větší obrázek Hector BARBERA Aprilia 44'10.601 146.867 -
2. Klepněte pro větší obrázek Alvaro BAUTISTA Aprilia 44'14.264 146.664 + 3.663
3. Klepněte pro větší obrázek Raffaele DE ROSA Honda 44'16.266 146.553 + 5.665
4. Klepněte pro větší obrázek Thomas LUTHI Aprilia 44'16.281 146.553 + 5.680
5. Klepněte pro větší obrázek Ratthapark WILAIROT Honda 44'24.202 146.117 + 13.601
6. Klepněte pro větší obrázek Karel ABRAHAM Aprilia 44'24.298 146.112 + 13.697
7. Klepněte pro větší obrázek Hiroshi AOYAMA Honda 44'38.039 145.362 + 27.438
8. Klepněte pro větší obrázek Alex BALDOLINI Aprilia 44'45.698 144.947 + 35.097
9. Klepněte pro větší obrázek Roberto LOCATELLI Gilera 44'46.467 144.906 + 35.866
10. Klepněte pro větší obrázek Shoya TOMIZAWA Honda 44'50.777 144.674 + 40.176
11. Klepněte pro větší obrázek Shuhei AOYAMA Honda 44'59.696 144.196 + 49.095
12. Klepněte pro větší obrázek Lukáš PEŠEK Aprilia 45'03.733 143.980 + 53.132
13. Klepněte pro větší obrázek Balazs NEMETH Aprilia 45'16.615 143.298 + 1'06.014
14. Klepněte pro větší obrázek Mike DI MEGLIO Aprilia 45'29.293 142.632 + 1'18.692
15. Klepněte pro větší obrázek Valentin DEBISE Honda 45'29.477 142.622 + 1'18.876
16. Klepněte pro větší obrázek Bastien CHESAUX Aprilia 44'13.599 141.267 + 1 kolo
17. Klepněte pro větší obrázek Vladimir LEONOV Aprilia 44'38.652 139.946 + 1 kolo
18. Klepněte pro větší obrázek William DUNLOP Honda 45'34.197 137.103 + 1 kolo
19. Klepněte pro větší obrázek Imre TOTH Aprilia 45'42.307 136.698 + 1 kolo
  Klepněte pro větší obrázek Jules CLUZEL Aprilia 38'25.036    
  Klepněte pro větší obrázek Marco SIMONCELLI Gilera 32'38.638    
  Klepněte pro větší obrázek Axel PONS Aprilia 32'09.981    
  Klepněte pro větší obrázek Mattia PASINI Aprilia 18'39.322    
  Klepněte pro větší obrázek Hector FAUBEL Honda 11'36.826    
21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

Abraham prodloužil smlouvu s týmem Aspar

Abraham prodloužil smlouvu s týmem A…

Karel Abraham bude i v příštím roce pokračovat u týmu Aspar. Jeho týmovým kolegou zůstává Alvaro Bautista.

21.  8.  2017 | | 1 N/A
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
Nakagami bude od roku 2018 jezdcem týmu LCR Honda

Nakagami bude od roku 2018 jezdcem t…

Takaaki Nakagami aktuálně jezdí ve třídě Moto2. Příští rok se přesune do královské kubatury a bude závodit pro tým LCR Honda.

21.  8.  2017 |
MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |