[GP Indianapolisu - 250ccm, závod]
Premiérové první místo v závodu čtvrtlitrové kubatury si z Red Bull Indianapolis Grand Prix odváží jezdec týmu Metis Gilera Marco Simoncelli, protože v předchozím ročníku byl vůbec první závod třídy 250ccm v Indianapolisu zrušen. Druhý dojel Hiroshi Aoyama ze Scot Racingu a třetí Alvaro Bautista s Aprilii v barvách Mapfre Aspar.
Francouz Jules Cluzel předvedl nejlepší start, když se z páté pozice na startu posunul až do vedení. Se svým motocyklem jel téměř na hraně limitu a v době, kdy do konce závodu čtvrtlitrové kubatury zbývalo devatenáct kol, svou snahu přehnal natolik, že po pádu pro něho závod skončil. Nakonec bylo velkým štěstím, že jeho motocykl, který pokračoval dál po dráze, nezpůsobil větší nehodu.
Marco Simoncelli, jezdec Metis Gilery neměl nejlepší start, ale postupně se dravou jízdou propracoval až do vedení a postupně získával náskok na druhého v pořadí Hiroshi Aoyamu, který v polovině GP činil 0,264 sekundy. V druhé polovině závodu, začal Japonec Italův náskok výrazně stahovat.
Mike Di Meglio, který startoval z pole position hned na začátku dostal pořádný kopanec od svého motocyklu značky Aprilia a dokonce došlo ke kontaktu s předním kolem Hiroshi Aoyamy. Oba jezdci naštěstí pokračovali dál a bojovali o pozice na stupních vítězů. Francouz ale postupně za Aoyamou ztrácel a v šestnáctém kole ho předjel jeho týmový kolega Alvaro Bautista. Nakonec mu to dnes stačilo na čtvrté místo.
Když do konce zbývalo posledních pět kol začala skutečná bitva o vedení mezi Simoncellim a Aoyamou, což jen nahrávalo Bautistovi, který se na vedoucí dvojici ke konci závodu výrazně dotahoval. Jezdec Scot Racingu Aoyama měl ale v jedné ze zatáček namále, když najel na jeden z pořádných hrbolů zdejší dráhy a pravděpodobně v tomto momentě vzdal naděje na vítězství a spokojil se s druhým místem.
Všichni tři jezdci na stupních vítězů jsou zároveň vedoucími jezdci průběžného hodnocení a někdy není důležité vyhrát, ale dojet na pozici, kde získáte solidní porci bodů. To také dnes jezdci předvedli a pozice v průběžném hodnocení zůstávají stejné. První Hiroshi Aoyama. Druhý Alvaro Bautista a třetí je Marco Simoncelli, který je definitivně znovu ve hře o titul.
Lukáš Pešek v barvách Auto Kelly-ČP se po startu z jedenácté pozice okamžitě posunul na osmé místo a v jednu chvíli dokonce figuroval na pátém. Jel v pětičlenné skupině jezdců, kteří bojovali o pátou příčku a v závěru si na konto připsal body za sedmé místo, čímž si vyrovnal letošní maximum.
Naopak start se nepovedl druhému českému jezdci Karlu Abrahamovi z Cardion AB Motoracing. Ten jel ze začátku na sedmnáctém místě, ale postupně zrychloval a ztracené pozice získával postupně zpátky. V polovině závodu jel na čtrnáctém místě a cílem projel jako desátý, takže velmi dobrý výkon od brněnského rodáka.
Pro české barvy je dnešní Velká cena Indianapolisu výrazným úspěchem, protože oba jezdci Lukáš Pešek a Karel Abraham dojeli v první desítce závodu čtvrtlitrové kubatury.
GP Indianapolisu - 250ccm, závod
P. |
|
Jezdec |
Motocykl |
Celkový čas |
Km/h |
Ztráta |
1. |
|
Marco SIMONCELLI |
Gilera |
45'43.599 |
143.832 |
- |
2. |
|
Hiroshi AOYAMA |
Honda |
45'45.542 |
143.730 |
+ 1.943 |
3. |
|
Alvaro BAUTISTA |
Aprilia |
45'48.260 |
143.588 |
+ 4.661 |
4. |
|
Mike DI MEGLIO |
Aprilia |
45'56.375 |
143.165 |
+ 12.776 |
5. |
|
Roberto LOCATELLI |
Gilera |
45'59.074 |
143.025 |
+ 15.475 |
6. |
|
Hector BARBERA |
Aprilia |
46'03.070 |
142.818 |
+ 19.471 |
7. |
|
Lukáš PEŠEK |
Aprilia |
46'06.281 |
142.652 |
+ 22.682 |
8. |
|
Hector FAUBEL |
Honda |
46'16.408 |
142.132 |
+ 32.809 |
9. |
|
Thomas LUTHI |
Aprilia |
46'32.920 |
141.292 |
+ 49.321 |
10. |
|
Karel ABRAHAM |
Aprilia |
46'33.444 |
141.265 |
+ 49.845 |
11. |
|
Raffaele DE ROSA |
Honda |
46'37.166 |
141.077 |
+ 53.567 |
12. |
|
Alex BALDOLINI |
Aprilia |
47'13.316 |
139.277 |
+ 1'29.717 |
13. |
|
Valentin DEBISE |
Honda |
47'21.436 |
138.879 |
+ 1'37.837 |
14. |
|
Axel PONS |
Aprilia |
47'30.271 |
138.449 |
+ 1'46.672 |
15. |
|
Vladimir LEONOV |
Aprilia |
47'30.420 |
138.441 |
+ 1'46.821 |
16. |
|
Balazs NEMETH |
Aprilia |
46'09.367 |
137.013 |
+ 1 kolo |
17. |
|
Imre TOTH |
Aprilia |
46'38.325 |
135.595 |
+ 1 kolo |
18. |
|
Barrett LONG |
Yamaha |
47'03.849 |
134.369 |
+ 1 kolo |
19. |
|
Adam ROBERTS |
Yamaha |
47'04.092 |
134.358 |
+ 1 kolo |
|
|
Ratthapark WILAIROT |
Honda |
40'49.351 |
|
23 kol |
|
|
Alex DEBON |
Aprilia |
32'03.283 |
|
18 kol |
|
|
Jules CLUZEL |
Aprilia |
12'26.371 |
|
7 kol |
|
|
Mattia PASINI |
Aprilia |
10'59.646 |
|
5 kol |
|
|
Bastien CHESAUX |
Honda |
|
|
|