Závod v Barceloně byl o tři sekundy rychlejší než loni

Katalánský závodní víkend byl ovlivněn nepřízni počasí, protože už první trénink MotoGP skončil o osm minut rychleji kvůli dešti a pršelo také ve druhém tréninku, což jezdce a týmy stálo drahocenný čas.
Závod v Barceloně byl o tři sekundy rychlejší než loni

Třetí trénink a kvalifikace už proběhla na kompletně suchém povrchu, ale v noci ze soboty na neděli znovu silně pršelo a jezdci museli v zahřívacím tréninku nasadit pneumatiky do mokra. Marco Simoncelli poprvé startoval z první pozice na startovním roštu, ale závod plně ovládl Casey Stoner a dvojice jezdců na továrních YZR-M1, Jorge Lorenzo a Ben Spies.

Z hlediska pneumatik patří okruh v Montmeló mezi ty nejnáročnější a správný výběr směsí je rozhodující. Bridgestone přivezl do Barcelony zadní asymetrickou pneumatiku, která byla ve srovnání s předchozím ročníkem o stupeň měkčí.

Na otázku, proč v letošním roce zvolil Bridgestone jinou volbu směsí u zadní pneumatiky, odpověděl Hirohide Hamašima z vývojového oddělení Bridgestone Motorsport. „Catalunya je okruhem s vysokým stupněm opotřebení pneumatik a to vytváří velmi vysoké teploty na jejich pravé straně, zejména pak v případě zadních pneumatik při jízdě v dlouhé a rychlé zatáčce číslo tři a skrz poslední trojici zatáček.“

„Z tohoto důvodu jsme tu v posledních dvou letech přivezli naši extra tvrdou směs zadní hladké pneumatiky a její výkon byl dobrý. Nicméně pokud se podíváme na uplynulou sezonu, tak tam si jezdci pro závod vybrali měkčí volbu, třebaže teplota dráhy dosahovala pětapadesáti stupňů, protože tento okruh má poměrně nízkou úroveň přilnavosti, jak jsme ostatně mohli vidět letos.“

„Pečlivě jsme naslouchali komentářům ze strany jezdců, analyzovali data z předchozího ročníku a došli k závěru, že extra tvrdá směs nebyla ve skutečnosti potřebná v rámci životnosti a jezdci raději  preferovali přilnavost u tvrdé směsi. Takže pro letošní ročník jsme se rozhodli zvolit o stupeň měkčí směs a nabídnout tak jezdcům výhodu lepší přilnavosti a výkonu v zahřátí.“

„Při pohledu na výkon a výběr pneumatik v uplynulém víkendu, podporovaný samozřejmě nižšími teplotami a faktem, že byl povrch kluzký, jsme revizí našeho výběru potěšeni. Střední volba byla oblíbenou směsí po celý víkend včetně závodu a i když Casey Stoner vyhrál a nastavil nejrychlejší kolo na tvrdé směsi, stejně jako Andrea Dovizioso, druhý Jorge Lorenzo, třetí Ben Spies a pátý Valentino Rossi použili všichni střední směs.“

Závěrem Hirohide Hamašima hovořil ohledně nižší přilnavosti, na kterou upozorňovali jezdci a která byla na trati o poznání horší než v předchozích ročnících. „Myslím, že stav asfaltu je o něco horší než loni, to je jeden z faktorů. Rovněž a mnohem důležitějším faktorem byl déšť, který vlastně po celý víkend neumožnil, aby dráha byla pořádně čistá. Pokaždé, když zapršelo a hlavně ze soboty na neděli, byl okruh znovu znečištěný a dráha byla více kluzká.“

„Takže na začátku závodu nebyla dráha čistá, ale byla suchá a když ke konci začalo pršet, jezdci jeli na hladkých pneumatikách a samozřejmě jim to klouzalo, což byly velmi zrádné podmínky vedoucí později ke komentářům ohledně nedostatečné přilnavosti. Navzdory podmínkám, byl ale celkový čas závodu o tři sekundy rychlejší než loni,“ řekl závěrem Hirohide Hamašima.

První desítka GP Katalánska + výběr směsí pneumatik - MotoGP:

P. Jezdec Tým Čas závodu Ztráta Přední Zadní Pneu
1 Casey Stoner Repsol Honda Team 43´19.779   Tvrdá Tvrdá Bridgestone
2 Jorge Lorenzo Yamaha Factory Racing 43´22.182 +2.403 Tvrdá Střední Bridgestone
3 Ben Spies Yamaha Factory Racing 43´24.070 +4.291 Tvrdá Střední Bridgestone
4 Andrea Dovizioso Repsol Honda Team 43´25.034 +5.255 Tvrdá Tvrdá Bridgestone
5 Valentino Rossi Ducati Team 43´27.150 +7.371 Tvrdá Střední Bridgestone
6 Marco Simoncelli San Carlo Honda Gresini 43´31.610 +11.831 Tvrdá Střední Bridgestone
7 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech3 43´46.262 +26.483 Tvrdá Tvrdá Bridgestone
8 Nicky Hayden Ducati Team 43´53.022 +33.243 Tvrdá Střední Bridgestone
9 Loris Capirossi Pramac Racing Team 44´02.871 +43.092 Tvrdá Střední Bridgestone
10 Karel Abraham Cardion AB Motoracing 44´02.892 +43.113 Střední Střední Bridgestone
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

12:25 | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
12:09 | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
11:35 | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
11:35 | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |