Závod v Barceloně byl o tři sekundy rychlejší než loni

Katalánský závodní víkend byl ovlivněn nepřízni počasí, protože už první trénink MotoGP skončil o osm minut rychleji kvůli dešti a pršelo také ve druhém tréninku, což jezdce a týmy stálo drahocenný čas.
Závod v Barceloně byl o tři sekundy rychlejší než loni

Třetí trénink a kvalifikace už proběhla na kompletně suchém povrchu, ale v noci ze soboty na neděli znovu silně pršelo a jezdci museli v zahřívacím tréninku nasadit pneumatiky do mokra. Marco Simoncelli poprvé startoval z první pozice na startovním roštu, ale závod plně ovládl Casey Stoner a dvojice jezdců na továrních YZR-M1, Jorge Lorenzo a Ben Spies.

Z hlediska pneumatik patří okruh v Montmeló mezi ty nejnáročnější a správný výběr směsí je rozhodující. Bridgestone přivezl do Barcelony zadní asymetrickou pneumatiku, která byla ve srovnání s předchozím ročníkem o stupeň měkčí.

Na otázku, proč v letošním roce zvolil Bridgestone jinou volbu směsí u zadní pneumatiky, odpověděl Hirohide Hamašima z vývojového oddělení Bridgestone Motorsport. „Catalunya je okruhem s vysokým stupněm opotřebení pneumatik a to vytváří velmi vysoké teploty na jejich pravé straně, zejména pak v případě zadních pneumatik při jízdě v dlouhé a rychlé zatáčce číslo tři a skrz poslední trojici zatáček.“

„Z tohoto důvodu jsme tu v posledních dvou letech přivezli naši extra tvrdou směs zadní hladké pneumatiky a její výkon byl dobrý. Nicméně pokud se podíváme na uplynulou sezonu, tak tam si jezdci pro závod vybrali měkčí volbu, třebaže teplota dráhy dosahovala pětapadesáti stupňů, protože tento okruh má poměrně nízkou úroveň přilnavosti, jak jsme ostatně mohli vidět letos.“

„Pečlivě jsme naslouchali komentářům ze strany jezdců, analyzovali data z předchozího ročníku a došli k závěru, že extra tvrdá směs nebyla ve skutečnosti potřebná v rámci životnosti a jezdci raději  preferovali přilnavost u tvrdé směsi. Takže pro letošní ročník jsme se rozhodli zvolit o stupeň měkčí směs a nabídnout tak jezdcům výhodu lepší přilnavosti a výkonu v zahřátí.“

„Při pohledu na výkon a výběr pneumatik v uplynulém víkendu, podporovaný samozřejmě nižšími teplotami a faktem, že byl povrch kluzký, jsme revizí našeho výběru potěšeni. Střední volba byla oblíbenou směsí po celý víkend včetně závodu a i když Casey Stoner vyhrál a nastavil nejrychlejší kolo na tvrdé směsi, stejně jako Andrea Dovizioso, druhý Jorge Lorenzo, třetí Ben Spies a pátý Valentino Rossi použili všichni střední směs.“

Závěrem Hirohide Hamašima hovořil ohledně nižší přilnavosti, na kterou upozorňovali jezdci a která byla na trati o poznání horší než v předchozích ročnících. „Myslím, že stav asfaltu je o něco horší než loni, to je jeden z faktorů. Rovněž a mnohem důležitějším faktorem byl déšť, který vlastně po celý víkend neumožnil, aby dráha byla pořádně čistá. Pokaždé, když zapršelo a hlavně ze soboty na neděli, byl okruh znovu znečištěný a dráha byla více kluzká.“

„Takže na začátku závodu nebyla dráha čistá, ale byla suchá a když ke konci začalo pršet, jezdci jeli na hladkých pneumatikách a samozřejmě jim to klouzalo, což byly velmi zrádné podmínky vedoucí později ke komentářům ohledně nedostatečné přilnavosti. Navzdory podmínkám, byl ale celkový čas závodu o tři sekundy rychlejší než loni,“ řekl závěrem Hirohide Hamašima.

První desítka GP Katalánska + výběr směsí pneumatik - MotoGP:

P. Jezdec Tým Čas závodu Ztráta Přední Zadní Pneu
1 Casey Stoner Repsol Honda Team 43´19.779   Tvrdá Tvrdá Bridgestone
2 Jorge Lorenzo Yamaha Factory Racing 43´22.182 +2.403 Tvrdá Střední Bridgestone
3 Ben Spies Yamaha Factory Racing 43´24.070 +4.291 Tvrdá Střední Bridgestone
4 Andrea Dovizioso Repsol Honda Team 43´25.034 +5.255 Tvrdá Tvrdá Bridgestone
5 Valentino Rossi Ducati Team 43´27.150 +7.371 Tvrdá Střední Bridgestone
6 Marco Simoncelli San Carlo Honda Gresini 43´31.610 +11.831 Tvrdá Střední Bridgestone
7 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech3 43´46.262 +26.483 Tvrdá Tvrdá Bridgestone
8 Nicky Hayden Ducati Team 43´53.022 +33.243 Tvrdá Střední Bridgestone
9 Loris Capirossi Pramac Racing Team 44´02.871 +43.092 Tvrdá Střední Bridgestone
10 Karel Abraham Cardion AB Motoracing 44´02.892 +43.113 Střední Střední Bridgestone
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

16. října | Zraněného Bulegu nahradí Celestino Vietti Ramus.
16. října | Nicolo Bulega, který dnes slaví 19 let, bude muset vynechat závod v Japonsku a pravděpodobně i v Austrálii. Jezdec… odkaz
16. října | Gabriel Rodrigo pojede příští rok u týmu Gresini Racing v Moto3. odkaz
16. října | Casey Stoner dnes slaví 33 let. odkaz
10. října | Fabio di Giannantonio dnes slaví 20 let.

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00