Počasí v Andalusii nabízí v tomto ročním období většinou hezké počasí, ale to nebyl případ dne závodu Velké ceny Španělsky, kdy v Jerezu pršelo a jezdci MotoGP odstartovali na pneumatikách do mokra.
Bylo to poprvé od Velké ceny Malajsie 2009, kdy jezdci královské kubatury závodili v dešti. Nicméně první dva dny španělského víkendu proběhly na suché dráze a někteří jezdci dokonce zajeli časy, které byly lepší než místní rekord okruhu. V neděli, ale začalo pršet a proto musely přijít na řadu pneumatiky do mokra, kde Bridgestone zvolil jejich měkčí verzi.
Časy na kolo, byly za suchým podmínek velmi působivé a to zejména v kvalifikaci. Proč byli jezdci tak rychlí?
Hirohide Hamašima: „Podmínky na dráze byly v pátek a sobotu dobré, což byl velmi příznivý faktor a ani teploty nebyly příliš vysoké nebo naopak chladné. V pátek dopoledne byly nejlepší časy velmi rychlé, i když druhý volný trénink v pátek odpoledne už byl pomalejší, protože se zvedl vítr a byl poměrně silný, takže to jezdcům na dráze komplikovalo situaci. V sobotu dopoledne byly během posledního tréninku opět velmi rychlé časy. Ve svém druhém kole byl Dani Pedrosa rychlejší než je současný rekord a ve třetím dokonce o 0,9 sekundy. V závěru kvalifikace byl Casey Stoner rychlejší o víc jak sekundu než je současný rekord, takže z tohoto titulu můžu říct, že výkon hladkých pneumatik byl dobrý spolu s teplotou dráhy kolem třiatřiceti stupňů. Dobré podmínky na dráze a jen velmi slabý vítr. To jen demonstruje výsledek vývoje, který týmy provedli v průběhu zimy.“
Závod se jel na mokrých pneumatikách, což bylo v letošní sezoně poprvé. Jaké výzvy to pro vás představovalo?
Hirohide Hamašima: „V ranním zahřívacím tréninku to bylo poprvé, kdy týmy použily naše pneumatiky do mokra na své motocykly 2011 a rovněž v případě nováčků v MotoGP to byla jejich první jízda na našich mokrých pneumatikách. Zahřívací trénink jim nabídl jen dvacet minut v hledání toho správného nastavení pro závod, což byla obrovská výzva a to navzdory skutečnosti, že všichni výrobci mají na dráze v Jerezu k dispozici spoustu dat z předchozích závodů a testování. Z naši strany, byla hlavní role v úzké spolupráci s týmy a jezdci, abychom je podpořili při rozhodování ohledně nastavení a poskytli jim data, díky nimž jsme jim v tomto procesu mohli pomoci. Nicméně se to netýkalo výběru pneumatik, protože vzhledem k stávajícím předpisům musíme vybrat pouze jednu směs pneumatiky do mokra pro každou Velkou cenu, takže všichni jezdci museli používat stejné.“
Kvůli povětrnostním podmínkám, byl závod náročný jak pro jezdce, tak pro pneumatiky. Co můžete říct k výkonu pneumatik Bridgestone do mokra?
Hirohide Hamašima: „Vlastně můžu říct, že jsem spokojený s tím, jak naše pneumatiky do mokra fungovaly za velmi obtížných a náročných podmínek. Opotřebení pneumatik bylo určitě poměrně vysoké, ale to z toho důvodu, protože v průběhu závodu byla dráha stále méně mokřejší a povrch asfaltu je v Jerezu drsný, takže tyto dvě věci vedly k vyšší úrovni opotřebení pneumatik. Úroveň přilnavosti klesala po celý závod, ale konzistentně, což bylo pro jezdce o něco snadněji zvladatelné. Můžu říct, že podmínky, které jsme teď viděli v Jerezu byly mimořádné a velmi náročné pro naše pneumatiky. Nejtěžší situace, kterou můžete očekávat."
"S výběrem pneumatik do mokra jsem spokojený, protože volba směsi je vždy rovnováhou mezi úrovní přilnavosti a životnosti pneumatiky. Za takových podmínek nabízí měkká směs pneumatiky do mokra vždy vyšší přilnavost a jezdci budou vždy preferovat bezpečnější úroveň přilnavosti než pneumatiku, která sice nabídne delší životnost, ale žádnou trakci. Myslím, že i kdybychom v Jerezu měli dostupnou tvrdou směs pneumatiky do mokra, moc jezdců by si ji stejně nevybralo, protože start závodu byl na kompletně mokré dráze a i když za tak náročných podmínek také fungují, nabídly by jen pár kol navíc.“