Závod v Jerezu očima Jerry Burgesse

Australan Jerry Burgess je šéfmechanikem Valentina Rossiho.
Australan Jerry Burgess je nepostradatelnou součásti týmu Valentina Rossiho. Působí ve funkci šéfmechanika italského jezdce a jeho technický talent, cit pro nastavení stroje a schopnost naslouchat vytváří ve spojení s jezdeckými schopnostmi Rossiho kombinaci, která dokáže vyhrávat závody.

Ne jinak tomu bylo poslední víkend na jihu Španělska. V sobotní kvalifikaci se dostavily problémy s přilnavosti přední části Rossiho motocyklu, které italskému obhájci titulu přiřadilo čtvrtou pozici na startovním roštu. Ovšem právě takové momenty jsou parketou pro Burgesse, který dokáže vzniklou situaci analyzovat a během zahřívacího tréninku připravit Rossimu stroj tak, aby během závodu dokázal podat požadovaný výkon.

K samotnému závodu Velké ceny Španělska, kde Valentino Rossi získal své letos první vítězství Jerry Burgess uvedl: „Můj pocit byl takový, že Casey nebyl po celý víkend tak silný. Byl tady pekelně silný v testech a my jsme tu přijeli s vědomím, že jsme byli za chladnějších podmínek koncem března pomalejší o 0,7 sekundy než Ducati. Věděli jsme, že něco musíme najít a mysleli, že se nám to něco, podařilo najít v pátek.“

„Jak se ukázalo, hodně jsme se naučili díky dobrému výkonu v pátek odpoledne a špatnému v sobotu dopoledne. Situace byla opačná než obyčejně bývá. Normálně máme horší motocykl, který zlepšíme a teď jsme měli dobrý motocykl, který jsme zhoršili,“ řekl Burgess.

„Sledujete jednotlivé detaily a logicky dojdete k řešení, co je zapotřebí udělat,“ pokračoval Australan. „Mohli jsme vidět, že Casey neměl svůj den a věděli jsme, jak na tom byl Jorge. Víme, že je tady Dani silný a díky skutečnosti, že nám Dani neujížděl jsem si nedělal starosti.“

„Udržovali jsme si na něho ztrátu kolem 1,1 až 1,2 sekundy a to dokonce, když jsme byli za Caseym. Jakmile jsme se dostali před Caseyho, Valentino zhodnotil kolik kol zbývá do konce, jakou má úroveň přilnavosti a jaký máme dostupný výkon motocyklu a z toho vycházel.“

„Daniho jsme předjeli v místě, kde to možná ani nečekal. Na časech jednotlivých sektorů jsem viděl, že ho doháníme ke konci cílové rovinky a náš čas ve třetím sektoru byl opravdu velmi dobrý, což umožnilo Valentinovi vyjet ze zatáčky číslo osm s dostatečnou rychlostí na to, aby se dostal dopředu v nájezdu do deváté zatáčky.“

„To eliminovalo Daniho výhodu na cílové rovince, protože tam na nás dokázal najet jednu délku motocyklu. Jakmile jsme ho v tom pravém místě předjeli, dokázali jsme se tam udržet a on už se nedokázal vrátit zpátky,“ řekl závěrem Jerry Burgess, šéf mechaniků Valentina Rossiho z továrního týmu Fiat Yamaha.
15. září | Závod MotoGP v Aragonu u týmu Avintia Racing pojede Jordi Torres. Rabat se vrátí nejdříve v Thajsku.
10. září | Marinelli Snipers Team oficiálně potvrdil rozvázání smlouvy s Romanem Fenatim. Jedná se o reakci na včerejší incide… odkaz
10. září | Tři Italové se včera radovali: odkaz
9. září | Romano Fenati, který byl dnes vyloučen z GP San Marina za to, že během závodu zatahal za Manziho brzdu, byl dodateč… odkaz
9. září | Stefano Manzi obdržel penalizaci v podobě odsunu o 6 míst na roštu v příštím závodě. Jedná se o trest za to, že jez… odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00