Závod v Jerezu očima Jerry Burgesse

Australan Jerry Burgess je šéfmechanikem Valentina Rossiho.
Australan Jerry Burgess je nepostradatelnou součásti týmu Valentina Rossiho. Působí ve funkci šéfmechanika italského jezdce a jeho technický talent, cit pro nastavení stroje a schopnost naslouchat vytváří ve spojení s jezdeckými schopnostmi Rossiho kombinaci, která dokáže vyhrávat závody.

Ne jinak tomu bylo poslední víkend na jihu Španělska. V sobotní kvalifikaci se dostavily problémy s přilnavosti přední části Rossiho motocyklu, které italskému obhájci titulu přiřadilo čtvrtou pozici na startovním roštu. Ovšem právě takové momenty jsou parketou pro Burgesse, který dokáže vzniklou situaci analyzovat a během zahřívacího tréninku připravit Rossimu stroj tak, aby během závodu dokázal podat požadovaný výkon.

K samotnému závodu Velké ceny Španělska, kde Valentino Rossi získal své letos první vítězství Jerry Burgess uvedl: „Můj pocit byl takový, že Casey nebyl po celý víkend tak silný. Byl tady pekelně silný v testech a my jsme tu přijeli s vědomím, že jsme byli za chladnějších podmínek koncem března pomalejší o 0,7 sekundy než Ducati. Věděli jsme, že něco musíme najít a mysleli, že se nám to něco, podařilo najít v pátek.“

„Jak se ukázalo, hodně jsme se naučili díky dobrému výkonu v pátek odpoledne a špatnému v sobotu dopoledne. Situace byla opačná než obyčejně bývá. Normálně máme horší motocykl, který zlepšíme a teď jsme měli dobrý motocykl, který jsme zhoršili,“ řekl Burgess.

„Sledujete jednotlivé detaily a logicky dojdete k řešení, co je zapotřebí udělat,“ pokračoval Australan. „Mohli jsme vidět, že Casey neměl svůj den a věděli jsme, jak na tom byl Jorge. Víme, že je tady Dani silný a díky skutečnosti, že nám Dani neujížděl jsem si nedělal starosti.“

„Udržovali jsme si na něho ztrátu kolem 1,1 až 1,2 sekundy a to dokonce, když jsme byli za Caseym. Jakmile jsme se dostali před Caseyho, Valentino zhodnotil kolik kol zbývá do konce, jakou má úroveň přilnavosti a jaký máme dostupný výkon motocyklu a z toho vycházel.“

„Daniho jsme předjeli v místě, kde to možná ani nečekal. Na časech jednotlivých sektorů jsem viděl, že ho doháníme ke konci cílové rovinky a náš čas ve třetím sektoru byl opravdu velmi dobrý, což umožnilo Valentinovi vyjet ze zatáčky číslo osm s dostatečnou rychlostí na to, aby se dostal dopředu v nájezdu do deváté zatáčky.“

„To eliminovalo Daniho výhodu na cílové rovince, protože tam na nás dokázal najet jednu délku motocyklu. Jakmile jsme ho v tom pravém místě předjeli, dokázali jsme se tam udržet a on už se nedokázal vrátit zpátky,“ řekl závěrem Jerry Burgess, šéf mechaniků Valentina Rossiho z továrního týmu Fiat Yamaha.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00