Závodění v MotoGP představuje pro BMW důležitý krok

Německý výrobce představil minulý týden v Barceloně nové modely skútrů C 600 Sport - C 650 GT a při této příležitosti hovořil prezident BMW Motorrad Hendrik von Kuenheim o jejich ambicích v MotoGP.
Závodění v MotoGP představuje pro BMW důležitý krok

Před dvěmi lety, ve snaze o modernizaci a oživení značky BMW, představil německý výrobce motocykl třídy Superbike S1000RR. K tomu von Kuenheim blíže uvedl: „BMW vyrábí svůj úspěšný motor boxer devadesát let. Je to nejvíce vyráběný motocyklový motor na světě a pravděpodobně také ten nejspolehlivější motocyklový motor na světě. Nicméně BMW to dalo ne příliš agresivní, ne příliš moderní nebo sportovní image. Takže jsme se před několika lety rozhodli představit Superbike S1000RR.“

„Okamžitě se stal měřítkem pro nejrychlejší, nejsilnější a nejlépe říditelnou motorku,“ pokračoval  Hendrik von Kuenheim. „Díky tomu jsme značce BMW dodali mladou, sportovní krev, což je třeba dál podporovat různými aktivitami. Proto jsem také ve světové šampionátu superbiků.“

BMW mělo zájem závodit v královské kubatuře motocyklového mistrovství světa, ale tehdejší prototypy s 800ccm motory nebyly pro německého výrobce ideální možností, jak propagovat svůj motocyklový program. Příchod litrových motocyklů pohled BMW na MotoGP změnilo, nicméně jejich přestup na vyšší level je dán úspěšným výkonem v SBK.

„V mistrovství superbiků jsme zatím nevyhráli, ale už jsme blízko,“ pokračoval prezident BMW Motorrad. „Jakmile vyhrajeme, zaměříme se na větší a lepší věci. MotoGP je nejsledovanější motocyklový závod na světě. Podobně, jak je to v případě F1. Pokud se ale podíváte na návštěvnost závodů jako v Jerezu nebo Assenu, tak žádný závod formule 1 se ani nepřiblíží tak vysokému počtu diváků. Pro nás je to celkem jasná platforma a musíme o ni přemýšlet. Je to důležitý krok.“

Letos už výrobce BMW do královské kubatury prorazil. Zatím sice jen v podobě pohonné jednotky Suteru stáje MGM Mobile Forward Racing, ale i díky takovým projektům je německý výrobce vidět, i když tento projekt poměrně opatrně komentují. „Budeme sledovat, jak si pan Suter vede, protože je to jeho iniciativa. Samozřejmě má od BMW určitou formu podpory, ale je to čistě jeho projekt,“ poznamenal von Kuenheim. „Věřím, že s novými předpisy je náš motor pro závodění v MotoGP velmi vhodný. Ale závodění je hodně nákladné, takže vše ještě musíme důkladně zvážit.“

Na fotografii motocykl BMW S1000RR, šampionát vytrvalostních závodů - BMW Motorrad France.

14:19 | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
14:09 | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
9:34 | A ještě jedna penalizace: odkaz
9:34 | Další penalizace Moto3: odkaz
9:33 | V Moto3 hned několik jezdců obdrželo penalizaci za nezodpovědnou jízdu: odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00