Zbytek pole: Edwards byl opět nejlepší z netovárních jezdců

V Japonsku se mezi netovárními jezdci hodně padalo a chybovalo. Kombinaci nejrychlejší a nejspolehlivější jízdy předvedl osmý Edwards. Dojeli i domácí Akijoši a Ito. Barberá si při pádu zlomil klíční kost.
Zbytek pole: Edwards byl opět nejlepší z netovárních jezdců

Monster Yamaha Tech3
Colin Edwards podal při Velké ceně Japonska v Motegi spolehlivý výkon a ze čtrnáctého místa na startu se dokázal posunout na osmé v cíli. "Zdálo se mi, že pokaždé, když jsem vjel do zatáčky, viděl jsem někoho dalšího v kačírku. Byl to chaos, šlo o to přežit. Soustředil jsem se hlavně na svůj výkon," přiznal Američan, který si pochvaloval volbu tvrdé zadní pneumatiky. "Jakmile se zahřála, fungovala správně a zajížděl jsem slušné časy." Velkou část závodu strávil za Hirošim Aojamou, nakonec ho dokázal předjet. Cal Crutchlow si musel během závodu odpykat penalizaci za předčasný start, absolvoval delší i kratší výlet mimo trať a nakonec dojel jedenáctý. "Vím, že jsem měl jump start. Viděl jsem před sebou Simoncelliho, když popojel, uvolnil jsem spojku," vysvětloval. Svůj výlet mimo trať odůvodnil Elíasovým prudkým brzděním, po kterém nechtěl do Španěla narazit. "Když vezmete čas, který jsem ztratil tímto incidentem a penalizací, jsem si jistý, že jsem mohl být v první sedmičce. Po tom všem jsem chtěl hlavně dokončit závod a získat co nejvíc bodů." Nyní se Angličan těší na zbývající velké ceny na okruzích, které zná.

Pramac Racing
Randy de Puniet dojel desátý, náhradník za zraněného Lorise Capirossiho po nadějném výkonu havaroval. Stáj zatím vyjádření neposkytla. Bude doplněno.

LCR Honda
Kousuke Akijoši startoval letos v MotoGP podruhé, tentokrát v domácím závodě na divokou kartu. Bezchybnou jízdou si dojel pro čtyři body za dvanácté místo. "Se svým dnešním výkonem jsem velmi spokojen. Možná jsem mohl odstartovat lépe, ale mé tempo bylo konzistentní až do cíle," liboval si Japonec, kterému Honda umožnila startovat, aby podpořil obyvatele východního Japonska postižené na počátku roku živelnou pohromou. "Doufám, že si japonští fanoušci závodní víkend užili. Chci poděkovat týmu za jeho skvělou práci." Stálý jezdec týmu Lucia Cecchinella Toni Elías sahal po nejlepším letošním výsledku, hned po startu se držel okolo šestého či sedmého místa, jeho naděje ale ukončil sedm kol před cílem pád. "Jsem zklamaný. Díky nastavení, které jsme udělali po warm-upu, byla motorka stabilnější, navíc jsem měl ze zadní části pole velmi dobrý start. Byl jsem rychlejší než v kvalifikaci. S takovým tempem jsem mohl dosáhnout skvělého výsledku pro sebe a tým, ale v páté zatáčce, kde je třeba tvrdě brzdit, jsem najel na hrbol a uklouzlo mi přední kolo," litoval Španěl a poděkoval týmu za skvělou práci.

Honda Racing Team
Bývalý stálý účastník mistrovství světa z let 1993 až 1996, kdy sedlal tovární Hondu, Šiniči Ito si ve 44 letech připsal tři body za třinácté místo. V závodě startoval s tovární Hondou RC212V ze stejného důvodu jako Akijoši. Japonec si příležitosti nesmírně vážil, poděkoval Hondě a povzbudil oběti přírodní katastrofy. "Mým cílem bylo dojet a toho jsem dosáhl. Vzhledem k tomu, že to nebyl obyčejný závod, jsem velmi spokojen s výsledkem. Po pátečním pádu jsem měl problémy, první část závodu pro mě byla těžká. Připomněl jsem si hlavní důvod svého startu a věděl, že se nesmím vzdát," vzpomínal japonský veterán na těžké chvíle během domácí grand prix. "V poslední části jsem dokázal zajíždět rychlejší časy a jsem s nimi spokojen." Japonce čeká také test litrové hondy. Momentálně nemá v plánu další závodní aktivity, ale pokud by měl při nějaké příležitosti znovu někde startovat, rád by tak učinil s Hondou, nebrání se ani japonskému automobilovému šampionátu GT300.

Rizla Suzuki
Álvaro Bautista kroužil část závodu na skvělém třetím místě, posléze klesl na čtvrté, což by byl pořád jeho nejlepší výsledek v MotoGP. Bohužel se nakonec ani on nevyvaroval pádu. "Vybral jsem si měkčí zadní pneumatiku, protože bylo chladněji než včera a protože jsem potřeboval být v prvních kolech co nejrychlejší. Start jsem neměl dobrý, trochu mě zmátli jezdci, kteří ho ulili," přiznal Španěl, který se ale po pádu Valentina Rossiho dostal brzdy dopředu. "Když jeli někteří jezdci do boxů kvůli penalizaci, byl jsem třetí, ale věděl jsem, že to není má reálná pozice. Když mě předjel Casey, snažil jsem se ho držet a hlídat si náskok na Andreu. Pak jsem ale v poslední zatáčce ztratil ořední kolo a závod pro mě skončil." Španěl se omluvil týmu, který by si tak dobrý výsledek zasloužil. Zklamaný šéf stáje Paul Denning našel některá pozitiva: "Momentálně nemáme rychlost továrních hond či yamah, ale jinak můžeme závodit s kýmkokoliv. Když se objeví příležitost jako dnes, čtvrté místo je určitě ve hře. Álvaro není hloupý, věděl, že Dovizioso byl za ním deset kol před cílem jen o sedm sekund. Musel proto stále tlačit, aby udržel čtvrté místo. Takové je závodění. Spadl ve velké rychlosti a je nezraněn. Těšíme se na další závody."

Mapfre Aspar
Héctor Barberá začal závod ve skvělé formě, opět se držel ve skupince bojující o sedmé místo, ale okruh v Motegi mu příliš štěstí nenosí. Před třemi lety tu ošklivě havaroval, poranil si páteř a předčasně ukončil sezonu, nyní mu ve dvanáctém kole utekl předek, tvrdě dopadl na zem a ztratil vědomí. Byl převezen do nemocnice a vyšetření odhalila zlomenou pravou klíční kost. V nemocnici by měl zůstat na pozorování jeden až dva dny.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00