Zda je ve výhodě lehčí nebo těžší jezdec nelze určit, říká Suppo

Zda je ve výhodě lehčí nebo těžší jezdec nelze určit, říká Suppo

K váhovým limitům v MotoGP se opět vrátil Livio Suppo, jenž po letech strávených u Ducati nyní už pár let pracuje pro japonskou Hondu a také on by nepodpořil zavedení dovažování v případě královské kubatury.

Podle jednoho z šéfů Hondy tu není důvod pro váhové limity a pokud by oficiální návrh přišel, nepodpoří ho. Neoficiální žádostí podanou v Jerezu, tak Marco Simoncelli pořádně rozvířil klidné vody MotoGP, když spolu s Valentinem Rossim argumentují tím, že lehčí závodníci jsou ve srovnání s mohutnějšími soupeři ve výhodě.

Podle Itala tak u těžších závodníků dochází rychleji k opotřebení pneumatik a k výrazně větší spotřebě paliva, kterého zákonitě musí při startu dotankovat víc nebo omezit výkon motoru. Argumentace tohoto typu zase vytáčí Daniho Pedrosu, nejmenšího a nejlehčího jezdce mistrovství světa.

HRC zastává k váhovým limitům stejný postoj, jaký prezentuje Pedrosa. Livio Suppo to pro Motorcycle News komentoval slovy: „Jezdci Daniho typu mají určité výhody, ale kvůli své váze samozřejmě také nevýhody. Nejsou to závody na koních, kde musíte být za každou cenu, co nejlehčí.“

„Zda máte výhodu při zrychlení nebo spotřebě paliva není jednoduché určit, protože tam hraje svůj vliv také styl jízdy. Větší jezdci mají zase na druhou stranu výhodu při brzdění a ve změnách směru, takže srovnání tu opravdu není možné.“

„Podle mě není Dani rychlý kvůli velikosti, ale je rychlý, protože má talent,“ pokračoval Suppo. „Dani je jediným jezdcem takové velikosti, který si bez problému udržuje vysokou výkonnostní úroveň, takže to ukazuje víc směrem k jeho talentu než tělesným proporcím. Pokud dojde na oficiální návrh, tak Honda řekne ne, což ale nemá nic společného s tím, že je Dani u nás.“

Doporučujeme

Články odjinud