Zda je ve výhodě lehčí nebo těžší jezdec nelze určit, říká Suppo

K váhovým limitům v MotoGP se opět vrátil Livio Suppo, jenž po letech strávených u Ducati nyní už pár let pracuje pro japonskou Hondu a také on by nepodpořil zavedení dovažování v případě královské kubatury.
Zda je ve výhodě lehčí nebo těžší jezdec nelze určit, říká Suppo

Podle jednoho z šéfů Hondy tu není důvod pro váhové limity a pokud by oficiální návrh přišel, nepodpoří ho. Neoficiální žádostí podanou v Jerezu, tak Marco Simoncelli pořádně rozvířil klidné vody MotoGP, když spolu s Valentinem Rossim argumentují tím, že lehčí závodníci jsou ve srovnání s mohutnějšími soupeři ve výhodě.

Podle Itala tak u těžších závodníků dochází rychleji k opotřebení pneumatik a k výrazně větší spotřebě paliva, kterého zákonitě musí při startu dotankovat víc nebo omezit výkon motoru. Argumentace tohoto typu zase vytáčí Daniho Pedrosu, nejmenšího a nejlehčího jezdce mistrovství světa.

HRC zastává k váhovým limitům stejný postoj, jaký prezentuje Pedrosa. Livio Suppo to pro Motorcycle News komentoval slovy: „Jezdci Daniho typu mají určité výhody, ale kvůli své váze samozřejmě také nevýhody. Nejsou to závody na koních, kde musíte být za každou cenu, co nejlehčí.“

„Zda máte výhodu při zrychlení nebo spotřebě paliva není jednoduché určit, protože tam hraje svůj vliv také styl jízdy. Větší jezdci mají zase na druhou stranu výhodu při brzdění a ve změnách směru, takže srovnání tu opravdu není možné.“

„Podle mě není Dani rychlý kvůli velikosti, ale je rychlý, protože má talent,“ pokračoval Suppo. „Dani je jediným jezdcem takové velikosti, který si bez problému udržuje vysokou výkonnostní úroveň, takže to ukazuje víc směrem k jeho talentu než tělesným proporcím. Pokud dojde na oficiální návrh, tak Honda řekne ne, což ale nemá nic společného s tím, že je Dani u nás.“

17. června | Mnozí jezdci si po dnešním závodě připomínali Andrease Pereze, který před týdnem na katalánském okruhu zahynul běhe… odkaz
17. června | Quartararo se raduje z první výhry: odkaz
16. června | Just a photo of 5ft 2in tall @26_DaniPedrosa stood next to @paugasol who is a whopping 7ft tall. Thank you that'll… odkaz
16. června | Vicente Perez byl po kvalifikační nehodě převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz
16. června | Jorge Martin měl v sobotu dopoledne dost nepříjemný pád, ale je v pořádku. odkaz

Harmonogram

GP Nizozemska, Assen
Pátek 29. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 30. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 1. července    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00