Potom, co v polovině ledna představila FIM jezdecké soupisky všech tří kubatur šampionátu, stále častěji slyšíme o různých finančních problémech samotných jezdců.
Jen pár týdnů před začátkem předsezonních testů přiznal Yonny Hernández problémy s finančním krytím své účasti v královské kubatuře. Tam má závodit v barvách týmu Avintia Racing BQR, což je skupina kategorie CRT s dvěma motocykly.
Kolumbijský závodník pro elcolombiano.com uvedl, že v této fázi postrádá přibližně 250 000 euro a pokud chce nastoupit do letošního ročníku, bude muset tuto částku sehnat do dvanáctého února, což je poslední termín pro zaregistrování jezdců. Jen těžko se dá uvěřit, že první jezdec Kolumbie v MotoGP má problém sehnat finanční podporu.
Skutečnost, že kariéru Kolumbijce v MotoGP můžou ovlivnit peníze je smutná, ale jeho případ rozhodně není jediný. V době, kdy světovou ekonomickou krizi donekonečna opakují ve všech sdělovacích prostředcích a šampionát chce finančně ulehčit týmům v královské kubatuře zavedením produkční kategorie CRT, nastává vážná situace v nižších kubaturách.
Závodit v mistrovství světa je totiž pro jezdce z nižších kubatur stále více finančně náročnější. Můžeme tady vidět vznik podobného modelu, jaký už dnes funguje ve formuli 1, kdy je možné, aby si jezdec své místo v sedle závodního prototypu zaplatil a to díky svým vlastním sponzorům.
Dalším jezdcem, který přiznal finanční problémy je Španěl Sergio Gadea. Bývalý jezdec týmu Aspar na svém účtu sociální sítě Twitter napsal: „Situace není dobrá. Mám týmy, u kterých bych mohl závodit, ale nemám tolik peněz, kolik požadují.“
Ani Mattia Pasini prozatím nefiguruje na seznamu jezdců schválených FIM. Ital sice v Moto2 zatím nezaznamenal nejlepší sezonu, ale je to jezdec, který má na svém kontě deset vítězství a šestadvacet umístění na stupních vítězů. Přesto ani taková bilance dnes nikomu nezaručuje místo u některého z týmů kubatury šestistovek.
Tento týden také potvrdil finanční problémy Čech Miroslav Popov, pro něhož by letošní sezona představovala premiéru v mistrovství světa. Nicméně tyto případy pravděpodobně nebudou poslední, protože situace nižších kubatur v motocyklovém šampionátu není vůbec jednoduchá.
Aby toho nebylo málo, tak na gpone.com připomněli fakt, že od letošního roku padá možnost si v paddocku zaparkovat svůj obytný automobil pro jezdce nižších kubatur. Závodníci tříd Moto3 a Moto2 si buď musí najít ubytování v hotelu nebo si zaplatit pronájem v mobilních ´ubytovnách´, které nyní budou součástí evropských okruhů. Zajímavá myšlenka, jak ušetřit.