Zlepšení z Mugella Ducati vyzkouší na Sachsenringu

Zlepšení z Mugella Ducati vyzkouší na Sachsenringu

Na německé dráze se oběma jezdcům Ducati v minulosti dařilo. Valentino Rossi tam v průběhu kariéry vyhrál pětkrát a stejně tak Nicky Hayden získal na Sachsenringu čtyři umístění na stupních vítězů.

U Ducati experimentují s různými možnostmi nastavení GP11.1 a to poslední z italského Mugella vypadá, že by mohlo představovat správnou cestu k lepším výsledkům. Otázkou je, jak rychle se jim podaří italské prototypy přizpůsobit pomalé dráze Sachsenringu. Všichni doufají v dobré povětrnostní podmínky, protože jen tak získají čas k tomu, aby vyzkoušeli vše, co potřebují k nalezení optimálního nastavení.

„V Mugellu jsme začali pracovat s nastavením, které jsme dříve nikdy nezkoušeli,“ uvedl Valentino Rossi. „Použili jsme to v nedělním zahřívacím tréninku, takže na to nebylo moc času. Motorka během závodu fungovala mnohem lépe než v trénincích, ale ještě s tím potřebujeme víc experimentovat, takže na Sachsenringu uvidíme, zda to může být ten správný výchozí bod.“

„Dráha je v některých místech složitá, ale je to okruh, který mám rád,“ pokračoval Ital. „Loni jsem se po zranění nohy vrátil zpátky do šampionátu závodem v Německu a byl to hezký závod. Doufejme, že nám vyjde počasí a bude teplo, protože před závodem potřebujeme pracovat na nastavení, jak jen to bude možné.“

Nicky Hayden je jezdcem, kterému vyhovuje jízda proti směru hodinových ručiček, což je případ víkendové Grand Prix v Německu. V průběžném hodnocení šampionátu mu patří páté místo a před domácím podnikem v Laguně Seca by chtěl zajet výsledek, který mu před cestou za oceán udělá radost. V Německu také naposledy pojede s Ducati GP11, protože už za týden bude mít k dispozici novou verzi GP11.1.

„Sachsenring je úzká, rozkouskovaná krátká dráha, ale jedna z těch, které mám rád,“ řekl úvodem Nicky Hayden. „Kromě Laguny má nejnižší čas na kolo v celém seriálu, ale je to velmi dlouhý závod, kde většinu času strávíme na levé straně pneumatik. Z mého pohledu tu jsou dvě výrazné části. Ta první je úzká a pomalá, ta poslední rychlá a otevřená, zejména pak v místě zvaném zatáčka Wasserfall (vodopád), kde jedete na pátý převodový stupeň z kopce dolů a naslepo. Nejsem si jistý, zda je v celém seriálu vůbec lepší zatáčka.“

Doporučujeme

Články odjinud