Změna funkčního nastavení přišla pěkně draho

Po viditelném zlepšení v druhém tréninku dnes dopoledne, byla v případě Lukáše Peška velká naděje, že se mu podaří zapomenout na zklamaní z úvodu víkendu a v kvalifikaci se mu podaří prorazit blíž předním příčkám.

Nestalo se tak a proč? No vysvětlení je prostší než bychom mohli očekávat. Nastavení jeho Moriwaki, které v druhém tréninku fungovalo se tým pro kvalifikaci rozhodl změnil a svému jezdci to oznámit těsně před začátkem rozhodujícího klání o pozice na startovním roštu.

„Za normálních okolností se to všechno konzultuje se závodníkem, protože on sedí na motorce a pokud ten závodník nejede, tak vše padá na jeho hlavu a ne na lidi, kteří to nastavují, stejně jako, když zajede výsledek. Takže to je dost nestandardní jednání, ale tak to je. I když to víme a chceme to změnit, tak to stejně nezměníme,“ řekl Lukáš Pešek.

Na otázku, zda se už někdy ve své kariéře setkal s tím, že tým udělá změnu na motorce bez vědomí jezdce, Lukáš Pešek odpověděl: „Nikdy jsem se s tím v životě nesetkal. Pokaždé jsem měl tým, který pracoval pro mě a nastavení dělal na základě mého názoru. Něco podobného se mi stalo poprvé.“

Český závodník jede letos první sezonu na čtyřdobém motocyklu. Pro něho i pro tým Matteoni CP Racing je to něco nového, ale je vidět, že pokud mu Moriwaki funguje dle jeho představ, dokáže s ní zajet rozumný výsledek.

„Nechci to nijak komentovat. Můžu jen říct, že poslední slovo má majitel týmu,“ řekl Miloš Čihák. „V průběhu kvalifikace jsme se vrátili k původnímu nastavení, nicméně díky tomu jsme ztratili hodně času, protože se musela kompletně změnit poloha kyvné vidlice. Co se týče pneumatik, tak to je obdobný případ.“

„Zítra pevně věřím, že zůstaneme blízko nastavení, které funguje. Otázkou je, zda tomu tak bude pět minut před tím než Lukáš sedne na motorku, tak to opravdu nevím,“ řekl závěrem osobní kouč Lukáše Peška.

Startovat z pětadvacáté pozice na startu určitě není nic, co by Lukáši Peškovi umožnilo bojovat o pozice, o které měl před závodním víkendem v Brně v plánu usilovat. Nicméně je to bojovník a před domácím publikem se bude snažit podat maximální výkon, protože na to se jeho fanoušci určitě těší.

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00