Změna funkčního nastavení přišla pěkně draho

Po viditelném zlepšení v druhém tréninku dnes dopoledne, byla v případě Lukáše Peška velká naděje, že se mu podaří zapomenout na zklamaní z úvodu víkendu a v kvalifikaci se mu podaří prorazit blíž předním příčkám.

Nestalo se tak a proč? No vysvětlení je prostší než bychom mohli očekávat. Nastavení jeho Moriwaki, které v druhém tréninku fungovalo se tým pro kvalifikaci rozhodl změnil a svému jezdci to oznámit těsně před začátkem rozhodujícího klání o pozice na startovním roštu.

„Za normálních okolností se to všechno konzultuje se závodníkem, protože on sedí na motorce a pokud ten závodník nejede, tak vše padá na jeho hlavu a ne na lidi, kteří to nastavují, stejně jako, když zajede výsledek. Takže to je dost nestandardní jednání, ale tak to je. I když to víme a chceme to změnit, tak to stejně nezměníme,“ řekl Lukáš Pešek.

Na otázku, zda se už někdy ve své kariéře setkal s tím, že tým udělá změnu na motorce bez vědomí jezdce, Lukáš Pešek odpověděl: „Nikdy jsem se s tím v životě nesetkal. Pokaždé jsem měl tým, který pracoval pro mě a nastavení dělal na základě mého názoru. Něco podobného se mi stalo poprvé.“

Český závodník jede letos první sezonu na čtyřdobém motocyklu. Pro něho i pro tým Matteoni CP Racing je to něco nového, ale je vidět, že pokud mu Moriwaki funguje dle jeho představ, dokáže s ní zajet rozumný výsledek.

„Nechci to nijak komentovat. Můžu jen říct, že poslední slovo má majitel týmu,“ řekl Miloš Čihák. „V průběhu kvalifikace jsme se vrátili k původnímu nastavení, nicméně díky tomu jsme ztratili hodně času, protože se musela kompletně změnit poloha kyvné vidlice. Co se týče pneumatik, tak to je obdobný případ.“

„Zítra pevně věřím, že zůstaneme blízko nastavení, které funguje. Otázkou je, zda tomu tak bude pět minut před tím než Lukáš sedne na motorku, tak to opravdu nevím,“ řekl závěrem osobní kouč Lukáše Peška.

Startovat z pětadvacáté pozice na startu určitě není nic, co by Lukáši Peškovi umožnilo bojovat o pozice, o které měl před závodním víkendem v Brně v plánu usilovat. Nicméně je to bojovník a před domácím publikem se bude snažit podat maximální výkon, protože na to se jeho fanoušci určitě těší.

24. září | Někteří jezdci kategorií Moto3 a Moto2 dnes testovali v Aragonii. Test však dost komplikoval silný vítr.
23. září | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
23. září | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
23. září | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00