Změna podvozku byla správná volba, říká Kornfeil

Pro talentovaného jezdec z Rohatce u Hodonína je letošní ročník jeho třetí kompletní sezonou v MS, kde už druhým rokem spolupracuje s týmem Redox Ongetta Centro Seta.
Změna podvozku byla správná volba, říká Kornfeil

Pro letošní ročník došlo v nejnižší kubatuře k výrazné změně, protože klasické 125ccm stroje nahradili čtyřdobými 250ccm prototypy. Bylo poměrně těžké odhadnout, jaká kombinace podvozku a motoru bude ta nejlepší a to byl úkol úvodních testů předsezonní přípravy, prověřit kvality jednotlivých kompletů.

Začátek zimní přípravy nebyl pro Jakuba Kornfeila jednoduchý. Český jezdec v testech ztrácel a těžko si na nový komplet Hondy zvykal. V posledním oficiálním testu na jihu Španělska proto tým změnil výrobce podvozku a pro poslední dva březnové dny připravil českému jezdci zbrusu nový komplet FTR/Honda. Okamžitě byla vidět změna k lepšímu, což byl pozitivní signál.

S Jakubem Kornfeilem jsme mluvili týden před prvními tréninky v Kataru a zeptali se ho na průběh zimní přípravy nebo na to, jak moc velký rozdíl je mezi loňským 125ccm motocyklem a dnešní 250ccm Moto3. „Rozdíl je to obrovský a to, jak ve výkonu tak v podvozku. Na trati se tato motorka chove úplně jinak a proto je ji třeba přizpůsobit styl jízdy. Každý z těchto dvou strojů je komplet něco jiného,“ uvedl pro MotoGPSport.cz Jakub Kornfeil.

„Podvozek od Hondy byl klasický standard, takže týmy brzy zjistily, že to nebude ono. FTR už měla vyřešený zámek kapoty nebo airbox a byla proto hodnocena, jako ta lepší motorka. Díky sponzorům se nám podařilo sehnat potřebné finance a koupili ji. Teď můžu říct, že se to opravdu vyplatilo.“

Stejnou motorku, jakou má nyní český závodník používá také nejrychlejší jezdec zimní přípravy Maverick Viñales. Zeptali jsme se, zda existuje mezi těmito stroji nějaký rozdíl. „Tak to nevím, protože Viñalesovu motorku jsem v ruce neměl, takže nemůžu říct nic na sto procent,“ odpověděl Kornfeil. „Vím ale, že tam nějaké rozdíly jsou. Například jel jinou hlavu, jinou převodovku, jiný výfuk … ale základ, to znamená podvozek FTR s Motorem Honda je naprosto stejný.“

V celkovém hodnocení předsezonní přípravy obsadil Jakub Kornfeil patnácté místo. Proto další otázka směřovala na jeho spokojenost s dosaženými výkony. „Tak vzhledem k tomu, že jsem v byl předtím v Jerezu asi desetinu po minutou, jednapadesáti sekundama, teď to bylo osmačtyřicet sekund, devět desetin, což byl celkem solidní progres kolem dvou sekund. Myslím, že s tím můžu být spokojený.“

„Po prvních dvou testech jsem byl z toho trošku na rozpacích,“ pokračoval Kornfeil, když hodnotil adaptaci na těžší čtyřdobý motocykl. „Nikdo nevěděl, jaké to bude. Každý si myslel, že to nebudou nejlepší motorky, protože to nefungovalo a já nejezdil rychle. Po výměně rámu jsem na to změnil názor, Honda dodala oficiální motor a rázem je z toho závoďák, který jezdí stejně rychle, jak se jezdilo loni.“

„Hodně věcí jsme ale vyzkoušet nestihli, takže seznamování s novým strojem bude pokračovat o víkendu v Kataru. Myslím, že minimálně do poloviny sezony se budeme hodně učit a zkoušet různé varianty. Stoprocentně zmáknuté to zatím nemáme.“

Ohledně katarského nočního závodu Kornfeil řekl: „Určitě na to nejsem tak zvyklý, jak na ty klasické závody, ale letos tam jedu už potřetí, takže jsem na to trošku zvyklý a myslím že mě to už nezaskočí.“ Na otázku, zda může odhadnout výsledek prvního závodu, Jakub Kornfeil závěrem dodal: „Tak to vůbec nevím, nechme se překvapit. Odhadnout to teď nedokážu, ale myslím že by v první pětce mohla být určitě nějaká KTM s FTR.“

První tréninky na Velkou cenu Kataru začínají na okruhu v Dauhá ve čtvrtek 4.dubna v pět odpoledne. V neděli 8.dubna je na programu závod a tento den také Jakub Kornfeil slaví devatenácté narozeniny.

15:17 | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00