Od roku 2013 nás čekají změny v technických pravidlech a také zavedení bodového systému za prohřešky jezdců na trati.
Trestné body
Maximum trestných bodů bude 10, přičemž za různý počet bodů na této stupnici, bude následovat určitý trest. Pokud jezdec dosáhne čtyř trestných bodů, bude do nejbližší GP startovat z posledního místa na roštu, za sedm bodů čeká jezdce start z pit line. Při dosažení všech deseti bodů, dostane automaticky zákaz startu do následující Velké ceny.
Po zákazu startu se trestné body vynulují a jezdec opět začíná od nuly. Trestné body se nepřevádí do dalšího ročníku.
Toto opatření je reakcí vedení šampionátu na množící se incidenty nejen na trati, ale i mimo ni. Zahrnuje trestání jezdců za nebezpečnou jízdu a ohrožování ostatních jezdců, tak i závažnějších činů, jako napadení traťových maršálů nebo jiných osob.
Technické změny pravidel od roku 2013
MotoGP
- zákaz používání ráfků z karbonu
- vyjímka pro CRT stroje v podobě možnosti používání jiného rozměru brzdového kotouče než předepsaných 320 mm platí už jen v roce 2013
- pilot dostane na závodní víkend o jednu zadní pneumatiku více a o jednu přední méně
- jezdci CRT dostanou o jednu další měkkou pneumatiku více, speciálně vyrobenou pro tyto stroje
Ostatní změny, které se týkají i nižších tříd
- bude zaveden nový transpordér, na kterém budou jezdcům zobrazeny všechny aktuálně vyvěšené vlajky na trati
- nasazení technických novinek bude schvalovat technický ředitel závodu, aby měli všichni jezdi stejnou možnost je nasadit na svůj motocykl
- jezdci Moto2 budou mít nově k dispozici osm předních a devět zadních pneumatik
- startovní čísla budou muset mít předepsanou velikost i barvu (bude se muset dodržet určitá předloha a barevné kombinace, pro lepší čitelnost), dvouciferná čísla musí mít mezi sebou mezeru minimálně 10 mm a čísla nesmí být reflexivní.