Změny v pravidlech byly vzhledem k situaci nezbytné

Prezident FIM věří, že rok 2011 bude znamenat rozšíření pole jezdců MotoGP.
Prezident Mezinárodní motocyklové federace (FIM) Vito Ippolito věří, že současná politika snižování nákladů v MotoGP nejen pomůže projít těžkým obdobím, ale hlavně umožní, aby se startovní rošt této prestižní kubatury v příštích letech rozšířil o další motocykly.

Právě letošní sezona je v MotoGP průlomovou z hlediska množství změn, které byly přijaty v pravidlech světového šampionátu závodů silničních motocyklů. Zkrátili program závodního víkendu, kde byl zrušen jeden volný trénink a rovněž se letos minimálně testuje. Pro pravidelné jezdce byly k dispozici během sezony jen dva jednodenní testy. Tyto změny byly nevyhnutelné vzhledem k okolnostem přelomu roku 2008 a 2009.

V lednu totiž oznámila odchod z mistrovství světa japonská Kawasaki, což bylo pro všechny velkým překvapením. V průběhu sezony dokonce odstoupil tým Hernando, který ukončil svou premiéru v MotoGP a naděje svého jediného jezdce Sete Gibernaua, který se po dvouleté přestávce znovu posadil do sedla Ducati.

Pro královskou kubaturu určitě nepříjemná situace, kterou se snad podařilo úspornými opatřeními zvládnou. Místo Kawasaki převzal velmi dobře fungující soukromý tým Hayate, který s Marcem Melandrim už letos získal umístění na stupních vítězů a vede si o poznání lépe než kdy v minulosti jejich tovární tým, i když letos pravděpodobně skončí.

Pro příští sezonu už je ale potvrzen nový tým Aspar, který pojede s pátou Ducati GP10 a o vstupu do světa závodních prototypů také uvažuje FB Corse. Stejně tak má o druhý motocykl Honda zájem tým LCR Hondy, takže situace se v královské kubatuře světového šampionátu určitě vyvíjí tím správným způsobem, když jsou zároveň projednávány možnosti pronájmu motorů.

„Po domluvě s výrobci a týmy jsme museli upravit některé části sportovních a technických pravidel,“ uvedl Vito Ipollito. „Věříme, že nám to od roku 2011 umožní navýšit počet jezdců MotoGP přičemž bude respektován koncept mistrovství světa prototypů. Měli bychom tak díky tomu dokázat přivést na startovní rošt této třídy další tři nebo čtyři jezdce,“ řekl Ippolito.

„Byli jsme připravení dokončit sezonu 2009 v pozadí se světovou ekonomickou krizí,“ řekl Ippolito, jenž je přesvědčen o tom, že letošní změny v pravidlech pomohly tomuto sportu zvládnout krizi a dát solidní základ pro budoucnost. „Během posledních osmi měsíců jsme úzce spolupracovali se všemi promotéry, výrobci, sponzory, jezdci a vůbec všemi v tomto sportovním odvětví jako celku.“

„Do konce sezony máme ještě hodně práce, ale celkově je podíl v rámci divácké návštěvnosti a působení médií velmi uspokojující,“ řekl závěrem prezident FIM Vito Ippolito, který rovněž prozradil, že je v plánu prosadit takové změny, kterými by se šampionát mohl řídit v příštích deseti letech.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00