Změny v pravidlech byly vzhledem k situaci nezbytné

Prezident FIM věří, že rok 2011 bude znamenat rozšíření pole jezdců MotoGP.
Prezident Mezinárodní motocyklové federace (FIM) Vito Ippolito věří, že současná politika snižování nákladů v MotoGP nejen pomůže projít těžkým obdobím, ale hlavně umožní, aby se startovní rošt této prestižní kubatury v příštích letech rozšířil o další motocykly.

Právě letošní sezona je v MotoGP průlomovou z hlediska množství změn, které byly přijaty v pravidlech světového šampionátu závodů silničních motocyklů. Zkrátili program závodního víkendu, kde byl zrušen jeden volný trénink a rovněž se letos minimálně testuje. Pro pravidelné jezdce byly k dispozici během sezony jen dva jednodenní testy. Tyto změny byly nevyhnutelné vzhledem k okolnostem přelomu roku 2008 a 2009.

V lednu totiž oznámila odchod z mistrovství světa japonská Kawasaki, což bylo pro všechny velkým překvapením. V průběhu sezony dokonce odstoupil tým Hernando, který ukončil svou premiéru v MotoGP a naděje svého jediného jezdce Sete Gibernaua, který se po dvouleté přestávce znovu posadil do sedla Ducati.

Pro královskou kubaturu určitě nepříjemná situace, kterou se snad podařilo úspornými opatřeními zvládnou. Místo Kawasaki převzal velmi dobře fungující soukromý tým Hayate, který s Marcem Melandrim už letos získal umístění na stupních vítězů a vede si o poznání lépe než kdy v minulosti jejich tovární tým, i když letos pravděpodobně skončí.

Pro příští sezonu už je ale potvrzen nový tým Aspar, který pojede s pátou Ducati GP10 a o vstupu do světa závodních prototypů také uvažuje FB Corse. Stejně tak má o druhý motocykl Honda zájem tým LCR Hondy, takže situace se v královské kubatuře světového šampionátu určitě vyvíjí tím správným způsobem, když jsou zároveň projednávány možnosti pronájmu motorů.

„Po domluvě s výrobci a týmy jsme museli upravit některé části sportovních a technických pravidel,“ uvedl Vito Ipollito. „Věříme, že nám to od roku 2011 umožní navýšit počet jezdců MotoGP přičemž bude respektován koncept mistrovství světa prototypů. Měli bychom tak díky tomu dokázat přivést na startovní rošt této třídy další tři nebo čtyři jezdce,“ řekl Ippolito.

„Byli jsme připravení dokončit sezonu 2009 v pozadí se světovou ekonomickou krizí,“ řekl Ippolito, jenž je přesvědčen o tom, že letošní změny v pravidlech pomohly tomuto sportu zvládnout krizi a dát solidní základ pro budoucnost. „Během posledních osmi měsíců jsme úzce spolupracovali se všemi promotéry, výrobci, sponzory, jezdci a vůbec všemi v tomto sportovním odvětví jako celku.“

„Do konce sezony máme ještě hodně práce, ale celkově je podíl v rámci divácké návštěvnosti a působení médií velmi uspokojující,“ řekl závěrem prezident FIM Vito Ippolito, který rovněž prozradil, že je v plánu prosadit takové změny, kterými by se šampionát mohl řídit v příštích deseti letech.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 25. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 26. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30