Změny v řádech!

Dnes se v Kataru sešla komise Grand Prix sestavená ze zástupců Dorny, FIM, IRTA a MSMA. Některé změny vzešly v platnost okamžitě.
Změny v řádech!

1) Jednotná řídící elektronika bude zavedená pro všechny motocykly v kategorii MotoGP již od roku 2016. Všechny aktuální i budoucí účastníci MotoGP se budou podílet na jejím vývoji.

2) S okamžitou platností přichází změna pro tovární týmy, které nedosáhly během předchozího roku na vítězství během suchého závodu. Změna se týká použití počtu motorů pro jednoho jezdce na sezonu, množství paliva pro závod a využití pneumatik. V takovém případě platí stejná pravidla, jako pro třídu Open. Jezdec tak bude moci využít 12 motorů za sezonu, nádrž na 24 litrů a používat stejné pneumatiky. Toto pravidlo platí do začátku sezony 2016.

 

Kategorie Factory 2 nebude! Jednotná ECU povinná již od roku 2016!

 

3) Pro bod 2) dále platí následující: 

  • Pokud kombinace výsledků jezdců jednoho z týmu s touto výhodou vyhrají jeden závod nebo dvakrát na dojedou na druhém místě popřípadě třikrát na na podiu, a to v případě suchého závodu, tak se ruší výhoda větší palivové nádrže (sníží se na 22 litrů).
  • Pokud se některým jezdcům z jednoho týmu podaří třikrát vyhrát závod, přijdou o výhodu měkčích pneumatik, určených pro kategorii Open.

Tyto změny řádu budou v platnosti pro sezonu 2014 a 2015. V roce 2016 by měla být pouze jedna kategorie. Tímto se také odpadá zavedení kategorie Factory 2, kde měli původně startovat jezdci tovární Ducati.  

10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz