Komise GP složená z pánů Carmelo Ezpeleta (Dorna, předseda), Ignacio Verneda (FIM výkonný ředitel, Sport), Hervé Poncharal (IRTA) a Takanao Tsubouchi (MSMA) rozhodla o těchto změnách:
Změny ve sportovním řádu s okamžitou platností:
Na všechny týmy a jejich jezdce se vztahují všechny předpisy s platností od začátku „sezony“. Za začátek sezony se považuje období po odjetí posledního závodu předchozí sezony. Vlivem této změny platí pro všechny stejná pravidla, co se týká omezení testování.
Byla zrušena výjimka pro nováčky v MotoGP, v podobě možnosti třídenního testování v průběhu listopadu a prosince.
Pokuta za překročení rychlosti v boxech se zvýšila z 70 na 150 Euro. Při opakování prohřešku se pak pokuta zvyšuje na 370 Euro.
V případě přerušení závodu bude jezdec, kterému byl udělen trest startu z pit lane, startovat v restartu závodu z posledního místa startovního roštu.
Byly schváleny i další změny ve sportovním řádu, ale jejich zveřejnění je odloženo až na příští zasedání komise, které se bude konat 13. prosince.
Změny v technických řádech platné od 1.1.2014
Použití ECU a datalogeru poskytovaná organizátorem GP je pro všechny povinná.
Výrobci MSMA, kteří dodají do MotoGP čtyři stroje, mohou použít vlastní elektroniku, ale v tomto případě mají snížený objem palivové nádrže na 20 litrů.
Všichni ostatní , kteří používají elektroniku dodanou organizátorem, mohou mít palivovou nádrž na 24 litrů.
Dále je tu pravidlo o omezení počtu motorů na sezonu:
- Výrobci sdružení v MSMA – maximálně 5 motorů na rok
- Výrobci sdružení v MSMA v jejich první sezoně – maximálně 9 motorů na rok
- Všichni ostatní účastníci – 12 motorů
Během sezony nejsou povoleny úpravy pohonné jednotky. Kromě těchto změn, platných od roku 2014, je zmrazen i zdvihový objem a vrtání a to na období tří let (2013 - 2015)
Důležitá poznámka: Výše uvedené změny jsou závislé na uzavření probíhajících jednání mezi FIM, Dornou a výrobci o dodávkách dalších strojů a motorů do jiných týmů od roku 2014. Smlouvy na dodávku těchto strojů, motorů, dílů a technickou podporu, musí být uzavřena mezi Dornou a výrobci před prvním závodem v roce 2013. Teprve pak budou platit technické změny s konečnou platností.
Změny ve třídě Moto2 s okamžitou platností:
Minimální hmotnost bude nově 215 kg, ale bude se jednat o kombinovanou hodnotu. Vážit se bude stroj s jezdcem, včetně ochranných prostředků. Pokud má být na motocyklu kamera, tak bude započítána do váhy také. Další zátěž je pouze v případě dovážení do minimální hmotnosti.
Další schválené změny budou prezentovány taktéž až na dalším zasedání komise.
Nejlepší Grand Prix uplynulé sezony je dle komise malajská GP v Sepangu.